PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca na cały etat a składki na 1/4? › Re: praca na cały etat a składki na 1/4?
    Date: Mon, 30 Apr 2007 21:15:00 +0200
    From: Larsoden <p...@w...acn.waw.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca na cały etat a składki na 1/4?
    <f156vf$8tu$1@news.vectranet.pl> <f159uk$f2r$2@node1.news.atman.pl>
    <gpfyulyg1btg.si87zldd54s$.dlg@40tude.net>
    <463622f5$0$13206$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <1lbywfpl6es1q$.1ofs967jwe4hc.dlg@40tude.net>

    Artur napisał(a):

    > Jesteś "na ryczałcie"?
    > Powtarzam jeszcze raz:
    > - przy gotówkowej wypłacie wynagrodzenia - fakt ten musi być potwierdzony
    > podpisem pracownika;

    No i jest potwierdzany, gdzie napisałem że nie jest?

    > - w sytuacji dokonywania "przelewu wynagrodzenia' na rachunek bankowy
    > pracownika - musi być jego dyspozycja w aktach osobowych.

    To też jest.

    > Nie chce mi się już więcej pisać tego samego.

    A ja bardzo chętnie to wyjaśnię, chociaż widzę że ciężko idzie.
    Powtarzam:
    nie mam nic przeciwko kwitowaniu przez pracowników odbioru
    wypłaty w gotówce. Co więcej uważam to za konieczność, gdyż
    nie wyobrażam sobie sytuacji, że gość bierze pieniądze i nie
    zostaje po tym nigdzie żaden ślad. Chyba, że tak ma być ;)
    Natomiast nie uważam za stosowne kwitowanie czegokolwiek na
    dokumencie pod tytułem lista płac, pracownik w ogóle nie ma
    potrzeby listy płac oglądać. Nie znam przepisu, który
    nakładał by na mnie taki obowiązek, obstawiam że takowy nie
    istnieje.

    > Ty także nie dajesz "pasków" pracownikom? Też nie prowadzisz ewidencji
    > wypłaty wynagrodzeń z porozbijaniem na poszczególne składniki - tak jak
    > Nikiel?

    Nie wiem co robi Nikiel, u mnie pracownicy dostają paski,
    RMUA, kartoteki wynagrodzeń są prowadzone zgodnie ze
    wspomnianym wyżej rozporządzeniem, kto chce dostaje
    książeczkę zdrowia, zaświadczenie o zarobkach i
    zatrudnieniu, PITa, a jak ktoś ładnie poprosi to nawet mu
    podetrę nosek. Tylko co to ma wspólnego z wyimaginowanym
    obowiązkiem kwitowania czegokolwiek na liście płac?

    A tak w ogóle to odnoszę wrażenie, że serwery news
    powariowały bo część moich postów się w ogóle nie pojawiła.
    Zerknij na ten wątek przez http://groups.google.pl/ bo tam
    chyba wszystko widać jak należy i może się część
    nieporozumień wyjaśni.

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/