PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca informatyka helpdeska

  • 1. Data: 2005-10-13 11:20:33
    Temat: praca informatyka helpdeska
    Od: "Sławko" <t...@o...pl>

    Osoba, która chce pracować jako informatyk - jako helpdesk, to powinnien to
    być człowiek o stalowych nerwach, anielskiej cierpliwości i w ogle twardy
    psychicznie. Bo czasami to ma się ochotę wszystko pierd****nąć jak
    kilkadziesiąt osób co chwila coś chce i marudzi.....I oczywiście można
    zapomnieć o pracy po 8 godzin tylklo po przynajmniej 10 dziennie, jak pan
    kierownik lubdyrektor co chwila mają jakieś pomysły. Aha i o urlopie to tez
    można pomarzyć bo nagle coś się zjebie i dzwonią i marudzą przez
    telefon...Ten kto myśli, że praca informatyka to nic wielkiego, że to
    fraszka to się głęboko myli. Ludzie o słabych nerwach nawet nie powinni się
    zabierać do takiej pracy, chocicaż nawet twardziel może się poddać
    czasem..........No i w ogóle praca jako hd to najbardziej niewdzięczna
    robota, bo trzeba pomagać w najbardziej kretyńskich problemach
    użytkowników.......Można zwariować....:) :(

    Pozdrawiam wszystkich przyszłych informatyków w charakterae helpdesk`a

  • 2. Data: 2005-10-13 12:12:03
    Temat: Re: praca informatyka helpdeska
    Od: Matrix <m...@x...com>

    jakbyś kiedys zmienial prace to ja chetnie zajme twoje miejsce nawet
    od zaraz

    Pozdrawiam

    M A T R I X

  • 3. Data: 2005-10-13 12:48:29
    Od: "rocco" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Sławko" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > robota, bo trzeba pomagać w najbardziej kretyńskich problemach
    > użytkowników.......Można zwariować....:) :(

    Ale warto ?
    Chodzi mi ile na tym sie zarabia miesiecznie?

    pozdr.

  • 4. Data: 2005-10-13 13:22:43
    Od: "Mertz" <p...@w...pl>

> [...]
    > robota, bo trzeba pomagać w najbardziej kretyńskich problemach
    > użytkowników.......Można zwariować....:) :(

    Jak czytam takie bzdury to się normalnie flaki wywracają.
    Temat akurat jest mi znany, bo helpdesk czy tam inaczej telecentrum miałem
    przez ścianę.

    Piszesz facet takie bzdury, że się słabo robi i albo jesteś jakimś młodym
    człowiekiem o krótkim starzu pracy albo masz o sobie zbyt wysokie mniemanie
    a tak naprawdę niewiele umiesz i szpanujesz tu (wielki mi "informatyk", z
    helpdesku).
    Gro zgłoszeń to zablokowane konta użytkowników (poczta i systemy) i prośba o
    ich odblokowanie, zwłaszcza po weekendzie, sprawy pakietu Office
    (przeróżne), oraz rzeczy związane z programami, systemami branżowymi,
    zamówienia sprzętu itp. Jeśli masz zdalnego to jest jeszcze prościej, bo
    zdalnie pomykasz u gościa na kompie.
    Zadne tam mecyje i jakaś specjalna filozofia. Skoro się nie wyrabiasz w 8
    godzin to siedzisz 10, proste a urlop masz planowany i nie ma na to sily, bo
    jest nawet problem z przesunięciem terminu na własną prośbę, czyli idziesz
    kiedy planowałeś (chyba, że to jakaś gówniana firma).
    Mam masę znajomych którzy tam pracowali i nie wszyscy byli takimi
    twardzielami jak ty a doskonale sobie radzili.
    A że trzeba pomagać takim co dzwonią? Cóż w końcu bierzesz za to pieniądze.
    Zawsze jeszcze możesz zostać prezesem tej firmy i mieć to wszystko gdzieś...
    Jak ci nie pasi to sie zwolnij, daj szanse innym i nie truj dupy.

    i musze stwierdziś, że

  • 5. Data: 2005-10-13 14:10:48
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Sławko napisał(a):
> [...]
    > psychicznie. Bo czasami to ma się ochotę wszystko pierd****nąć jak
    > kilkadziesiąt osób co chwila coś chce i marudzi.....

    rozumiem, ze nadszedł trudny kryzys?
    Oby chwilowy...

    --
    czarny
    http://www.ef2.prv.pl

  • 6. Data: 2005-10-13 14:14:35
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Mertz napisał(a):

    > Jak czytam takie bzdury to się normalnie flaki wywracają.
    > Temat akurat jest mi znany, bo helpdesk czy tam inaczej telecentrum miałem
    > przez ścianę.

    Koles sie wyzalil opisujac wszystko ze swojego punktu widzenia, a Ty
    robisz dokladnie to samo, opisujac wszystko ze swojego punktu...
    Fajnie.

  • 7. Data: 2005-10-13 15:33:08
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    Slawko <t...@o...pl> wrote:
    > Osoba, która chce pracować jako informatyk - jako helpdesk, to
    > powinnien to być człowiek o stalowych nerwach, anielskiej

    nie wątpię. Dlatego nigdy nie pracowałem jako helpdeskowiec, a z pracy
    administratora też zrezygnowałem

    B.

    PS. zgubiłeś nagłówek MIME

  • 8. Data: 2005-10-13 16:24:53
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Mertz zapodał(-a):
    > Użytkownik "Sławko" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    [...]

    > Jak czytam takie bzdury to się normalnie flaki wywracają.
    [...]

    Czy jesteś Jego żoną, że wiesz dokładnie, jak wygląda jego praca?
    Są firmy i FIRMY.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 9. Data: 2005-10-13 17:00:17
    Od: "Mertz" <p...@w...pl>

    Użytkownik "czarny" napisał w wiadomości:

    > Koles sie wyzalil opisujac wszystko ze swojego punktu widzenia, a Ty
    > robisz dokladnie to samo, opisujac wszystko ze swojego punktu...
    > Fajnie.

    No, może i zbyt ostro pojechałem ale gość też mocno desperuje.
    Niczego tam nie trzeba wymyślać, ponieważ są na wszystko opracowane
    odpowiednie procedury. Inna sprawa, że owe procedury potrafią się zmienić
    kilka razy dziennie.
    Wiem, bywają różni klienci dzwoniący w jakiejś sprawie ale trzeba mieć
    predyspozycje żeby rozładować napięcie i załatwić gościa profesjonalnie i na
    spokojnie. Może i się zna na rzeczy ale nie lubi lub nie potrafi przekazać
    tego co wie. Jedni to mają w sobie inni nie.
    Tak, twierdzę, że praca informatyka w helpdesku to nie jest nic szczególnego
    i wcale nie jest "... najbardziej niewdzięczna robota, bo trzeba pomagać w
    najbardziej kretyńskich problemach użytkowników"

    Pozdrawiam
    _Mertz_

  • 10. Data: 2005-10-13 17:09:04
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Mertz" napisał w wiadomości

    > Jak czytam takie bzdury to się normalnie flaki wywracają.
    > Temat akurat jest mi znany, bo helpdesk czy tam inaczej
    > telecentrum miałem przez ścianę.

    Czy aby na pewno telecentrum to jest to samo, co helpdesk???

    Rozumiem, że mając coś przez ścianę, wie się, jak taka praca
    wygląda od podszewki.
    Hmm. Ja miałam kiedyś przez ścianę dział produkcji, gdzie
    pracowali mechanicy - to pewnie też się znam na pracy
    mechanika??? :>>>

    > Piszesz facet takie bzdury, że się słabo robi i albo jesteś jakimś
    > młodym człowiekiem o krótkim starzu pracy albo masz o sobie

    Staż pisze się przez 'ż' (mam nadzieję, że nie dołączyłeś
    do "informatyków"-reformatorów ortografii ;>>

> [...]
    > branżowymi, zamówienia sprzętu itp. Jeśli masz zdalnego to jest jeszcze
    > prościej, bo zdalnie pomykasz u gościa na kompie.

    Wszystko się zgadza.
    Jeśli chcesz mieć dostęp zdalny to jeszcze musisz mieć do tego odpowiednie
    narzędzia. Niektóre firmy (mimo że je na to stać na nowsze rozwiązania)
    dalej 'jadą' na Windows NT 4, a więc nie mają XP.
    A jakbyś chciał wiedzieć, to są stanowiska, gdzie nie instaluje się
    Windowsa,
    ani żadnego systemu graficznego, a np. DOS-a - przykład: kasy.

> [...]
    > na to sily, bo jest nawet problem z przesunięciem terminu na własną
    > prośbę, czyli idziesz kiedy planowałeś (chyba, że to jakaś gówniana

    I tu wychodzi Twoja niewiedza na temat takiej pracy.
    Tu nie chodzi o 'wyrabianie się', to nie jest tak, że masz jakąś pulę
    zadań do wykonania, a jak je wykonasz, to idziesz sobie do domu.
    Wyobraź sobie taką sytuację: zainstalowałeś nową wersję programu,
    masz porobione wcześniej kopie itd. i wychodzisz sobie spokojnie
    do domu. Ale zanim dojdziesz do drzwi wyjściowych okazuje się, że
    cała sieć stoi, nie można połączyć się z serwerem, padło łącze od TePsY...

    Mimo że oficjalnie pracujesz 8 godzin, to przecież nie powiesz tego szefowi,
    tylko zakasasz rękawy (po obtrąceniu z nich uczepionych użytkowników,
    domagających się pomocy właśnie im, jako pierwszym ;))) ) i weźmiesz się
    do roboty.
    Okaże się, że w TePsie będą Ci mówić, że to, że łącze nie działa, to wina
    po stronie Twojej firmy (o ile w ogóle uda Ci się kogoś złapać po 15:00,
    kto będzie w ogóle wiedział o co chodzi), a jak się wkurzysz i zażądasz
    sprawdzenia stanu łącza cyfrowego, to przyjdzie taki człowieczek
    w roboczym fartuchu, ze zwykłą słuchawką telefoniczną (sic!) i zacznie
    iskrzyć kabelkami, po czym stwierdzi, że wszystko działa! ;DDD

    Do tego nowa wersja oprogramowania nie działa, trzeba odzyskać
    dane z kopii, a to trwa kilka godzin (mówię o poważnych firmach,
    jak np. bank).
    Twoja praca (teoretycznie) kończy się o 16:00, ale firma przyjmuje
    klientów do 18:00, którzy właśnie stoją i wkurzają się, że wszystko
    idzie tak wolno.
    Mało tego okazuje się, że po godzinie energetyka wyłączyła światło
    na całej ulicy, a UPS wystarczy tylko na godzinę. Więc nie zdążysz
    odzyskać całej kopii, a właśnie jesteś w trakcie!
    I prosisz wszystkich o wyłączenie wszelkich monitorów i komputerów,
    aby zmniejszyć obciążenie firmowego UPS-a, a jakieś panie protestują,
    bo one przecież muszą zrobić jakiś raport!

    Koszmar? To jeszcze betka!
    Opisana sytuacja zdarzyła się naprawdę!

    I Ty wiesz, co to znaczy praca informatyka/helpdesku?!!

    Blokowanie kont zdarza się z dwóch powodów:

    1) osoba nie pamięta swojego hasła, choć uparcie twierdzi, że
    wpisuje dobre, a to informatyk coś namieszał, wobec czego,
    w następnych dniach walczysz ze zrywaniem karteczek z hasłem
    wokół tego stanowiska (w końcu to Ty też odpowiadasz za to);

    2) inna osoba próbowała dostać się na konto tej osoby (zdziwił
    byś się, ile osób próbuje kombinować).

    A urlop taki informatyk, to bierze - w najlepszym przypadku
    - w grudniu... ...następnego roku! - o ile - jakimś cudem - uda mu się,
    że szef nie przesunie mu po raz kolejny urlopu - 'bo jest potrzebny'.

> [...]
    > to wszystko gdzieś...
    > Jak ci nie pasi to sie zwolnij, daj szanse innym i nie truj dupy.

    Czy nigdy nie miałeś dość swojej pracy?
    Czy nigdy nie dopadło Cię przemęczenie i miałeś wszystkiego dość?
    Jeśli nie, to - gratuluję.

    A jak się pracuje z ludźmi, to część uważa, że taki informatyk nic nie
    robi, tylko się obija (pomijam faktyczne takie przypadki, ja mówię
    o poważnych ludziach).
    Całe szczęście zdarzają się tacy szefowie, którzy sami interesując się
    kompami, wiedzą, ile czasem trzeba stracić nerwów, aby coś
    zainstalować, aby coś zaczęło działać.

    --
    Koziorozec