PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca informatyka helpdeska

  • 11. Data: 2005-10-13 17:30:50
    Temat: Re: praca informatyka helpdeska
    Od: Jakub Turski <y...@S...hell.pl>

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching Bronek Kozicki write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of czw, 13 paź 2005 at 15:33 GMT

    >nie wątpię. Dlatego nigdy nie pracowałem jako helpdeskowiec, a z pracy
    >administratora też zrezygnowałem

    Ewoluując w...?

    Pozdrawiam,

    KT
    --
    __ __.-------------------------------------------------
    --------------.__

  • 12. Data: 2005-10-13 17:42:32
    Od: " Slawko" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Koziorozec <b...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > że szef nie przesunie mu po raz kolejny urlopu - 'bo jest potrzebny'.

    > Czy nigdy nie miałeś dość swojej pracy?
    > Czy nigdy nie dopadło Cię przemęczenie i miałeś wszystkiego dość?
    > Jeśli nie, to - gratuluję.
    >
    > A jak się pracuje z ludźmi, to część uważa, że taki informatyk nic nie
    > robi, tylko się obija (pomijam faktyczne takie przypadki, ja mówię
    > o poważnych ludziach).
    > Całe szczęście zdarzają się tacy szefowie, którzy sami interesując się
    > kompami, wiedzą, ile czasem trzeba stracić nerwów, aby coś

    Widzę, że chociaż ktoś stanął po mojej stronie. Ktos, kto wie jak to
    wszystko na prawdę wygląda, a nie tak jak kolega który pojechał po mnie
    zupełnie nie znając systuacji. I co tamta osoba może wiedzieć o HD skoro
    nawet NIGDY NIE PRACOWAŁĄ w tym zawodzie. W każdym bądź razie Koziorożcu,
    mam u Ciebie dług wdzięczności:) Czy również pracujesz jako informatyk:)??
    Jeśli tak to wiesz jak się czuję. I tak, mam chwilowy kryzys bo obecnie mam
    dość swojej pracy.Ale nie mam zamiaru z niej rezygnować ponieważ uważam że
    to przejściowe....A stan ten wynika z tego, że firma w której pracuję
    przeniosłą się gdzie indziej, połączyła się jeszcze z inną i jest mały
    galimatias.....No i kierownika który ma milion pomysłów na minutę... Z
    czasem muszę pomyśleć o dalszym rozwoju żeby wejść wyżej w chierachii IT i
    nie być tym "człowiekiem od najczarniejszej roboty".Tylko inna kwestia, że
    po 10 godzinach pracy jak wracam do domu to już mi się nic nie chce....I
    jeszcze do kolegi który pojechał po mnie....Według ciebie to wsyztko takie
    jasne. Piszesz coś o jakichś procedurach itp itd....Wyobraź sobie, że
    czasami dzieją się rzeczy nieprzewidziane, rzeczy do których nie ma żadnych
    procedur i trzeba kombinować i myśleć jak tu wybrnąć z całej sytuacji. Tak
    więc to co ty napisałęś to dla mnie stek bzdur....Ty na prawdę nie wiesz co
    to praca informatyka...No chyba że w Twojej firmie, w której pracujesz
    wszystko idzie gładko według procedur, i nigdy nie dzieją się rzeczy nie
    przewidziane.....Żenada....

    Pozdrawiam wszystkich..:)

  • 13. Data: 2005-10-13 18:12:11
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Sławko" napisał w wiadomości

    > Osoba, która chce pracować jako informatyk - jako helpdesk,
    > to powinnien to być człowiek o stalowych nerwach, anielskiej
    > cierpliwości i w ogóle twardy psychicznie.

    Widzisz - najczęściej przyjmując do takiej pracy weryfikuje się
    tylko wiedzę i praktykę sprzętowo-programową. Im więcej
    doświadczenia przy sprzęcie, oprogramowaniu, im więcej kursów,
    certyfikatów - tym większe szanse ma taka osoba na zdobycie
    takiego stanowiska. Niestety, rekrutujący (niektórzy często sami są
    informatykami) bardzo często zapominają, że w takiej pracy ważna
    jest _praca_z_człowiekiem_, a nie tylko ze sprzętem.
    Trzeba mieć bardzo dużo cierpliwości, trzeba umieć rozmawiać
    z ludźmi, próbować znajdować sobie pomocników wśród
    użytkowników, np. ludziom, którzy trochę znają się na kompach,
    a potrafią zachować się odpowiedzialnie - przydzielać ciut większe
    uprawnienia itp. - oni czują się dowartościowani, że ktoś
    zauważył ich umiejętności i nie będą (zakładam, że masz zaufanie
    do takiej osoby) Ci próbowali robić 'kuku', ani podkładać
    tzw. świni. Czasem wystarczy kogoś pochwalić, gdy zrobi coś
    według naszych wskazówek przez telefon - "O! Świetnie sobie
    pani z tym poradziła!". To naprawdę świetnie działa! ;)

    W takiej pracy niezbędne jest też dobre zorganizowanie, między
    innymi rejestracja zmian sprzętowych/programowych, zgłoszeń
    usterek itp. - choćby na własny użytek, nawet jeśli nikt tego od nas
    nie wymaga.
    Inna sprawa, to nadążyć z taką rejestracją ;))

    > I oczywiście można zapomnieć o pracy po 8 godzin tylklo po
    > przynajmniej 10 dziennie, jak pan kierownik lub dyrektor co
    > chwila mają jakieś pomysły. Aha i o urlopie to tez można
    > pomarzyć bo nagle coś się zjebie i dzwonią i marudzą
    > przez telefon...

    Ciekawe, że jak przyjmuje się do pracy na stanowiska biurowe,
    gdzie wymagane jest wyższe wykształcenie, to zawsze jest
    wymagana dobra obsługa komputera (Win, Word, Excel, poczta
    elektroniczna itp.).
    Każdy oczywiście pisze w CV, że _dobrze_ obsługuje komputer,
    a tymczasem potem wyśrodkowuje tekst w Wordzie przy pomocy
    spacji (bardziej zaawansowani ;)) - przy pomocy tabulatora ;)) ),
    o wcięciach tekstu w ogóle nie słyszał, a tabelkę potrafi zrobić
    tylko w Excelu (to zresztą wszystko, co potrafi w tym programie),
    bo 'to łatwiej'.
    Przykład z życia: pani tworzy arkusz w Excelu, gdzie wpisuje
    wydatki dotyczące pewnej wycieczki i prosi koleżankę, aby
    sprawdziła, ile to będzie kwota x podzielona przez 33 (liczbę
    uczestników wycieczki, których ma na liście w tym arkuszu),
    po czym wpisuje wynik do komórki w Excelu ;DDD

    > Można zwariować....:) :(

    Głowa od góry!
    To czasem zżerająca nerwy praca, ale za to będzie co opowiadać
    wnukom! ;)))

    --
    Koziorozec

  • 14. Data: 2005-10-13 18:46:40
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    Użytkownik " Slawko" napisał w wiadomości

    > I co tamta osoba może wiedzieć o HD skoro nawet NIGDY
    > NIE PRACOWAŁĄ w tym zawodzie.

    Fajni są tacy mądrale.
    Jak ktoś umie obsługiwać Worda i trochę Excela, jak chociaż
    raz zainstalował sobie system, to już myśli, że "co tam takiego
    wielkiego robi informatyk? ja też tak potrafię!".

    > W każdym bądź razie Koziorożcu, mam u Ciebie dług wdzięczności:)

    My informatycy musimy się trzymać razem, no nie? :)))

    > I tak, mam chwilowy kryzys bo obecnie mam dość swojej pracy.
    > Ale nie mam zamiaru z niej rezygnować ponieważ uważam że to
    > przejściowe.

    Poruszam się w tym środowisku i wiem, że każdy w końcu się
    kiedyś zastanawia "po cholerę mi taka praca. ciągle ślęczę nad tymi
    kompami, a i tak nikt tego nie docenia, same pretensje. I tyle czasu
    zmarnowanego...".

    Na pewno uda Ci się odzyskać 'równowagę psychiczną' ;)))
    I na pewno jeszcze nie raz ją nadwerężysz w tej pracy... ;)))

    Jedna prośba Slawko: tnij posty - nie rób złej opinii o informatykach
    na grupach dyskusyjnych ;))

    Koziorozec

  • 15. Data: 2005-10-13 19:16:33
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    Jakub Turski wrote:

    > Ewoluując w...?

    Programistę. Zresztą jako administrator też programowałem i starałem się
    mieć to wpisane w zakres obowiązków.

    B.

  • 16. Data: 2005-10-13 20:05:21
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Hmm. Ja miałam kiedyś przez ścianę dział produkcji, gdzie
    > pracowali mechanicy - to pewnie też się znam na pracy

    Ja pracowałem w pobliżu Cape Canaveral i widziałem rakiety, byłem nawet w środku
    na wycieczce... :-), zaznaczę ta w CV - inż. rakietowy

    Pozdr
    Kriss

  • 17. Data: 2005-10-13 23:44:22
    Od: Paweł S. Piotrowski <p...@o...pl>

    Dnia Thu, 13 Oct 2005 19:00:17 +0200, Mertz napisał(a):

    > Tak, twierdzę, że praca informatyka w helpdesku to nie jest nic szczególnego
    > i wcale nie jest "... najbardziej niewdzięczna robota, bo trzeba pomagać w
    > najbardziej kretyńskich problemach użytkowników"

    Nawet nie masz pojecia ile problemow kwalifikuje sie do PEBCAK (Problem
    Exist Between Chair And Keyboard) i jak bardzo moze Cie dobic pani z
    ksiegowosci...

    Paweł S. Piotrowski
    xmpp://p...@j...at

  • 18. Data: 2005-10-13 23:45:15
    Od: Paweł S. Piotrowski <p...@o...pl>

    Dnia Thu, 13 Oct 2005 13:20:33 +0200, Sławko napisał(a):

    [ciach]

    Hmm.. no trzeba byc twardym nie miekkim :) Poczytaj sobie komiks
    userfriendly(.org) - tam jest niejaki Greg, ktory pracuje w
    supportcie i cierpi nie mniej niz Ty :)

    Paweł S. Piotrowski
    xmpp://p...@j...at

  • 19. Data: 2005-10-14 06:17:45
    Od: Jakub Turski <y...@S...hell.pl>

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching Bronek Kozicki write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of czw, 13 paź 2005 at 19:16 GMT

    >Programistę. Zresztą jako administrator też programowałem i starałem się
    >mieć to wpisane w zakres obowiązków.

    Aha. I jeszcze Ci się nie znudziło?

    Z tego co obserwowałem, większość programistów ma szalenie odtwórczą pracę
    - rycie kodu wg określonej specyfikacji. Trochę tu generalizuję, owszem :) No
    i wracając do tematu - bezpośrednia odpowiedzialność jest zdecydowanie
    mniejsza, jeżeli coś padnie, to narzeka się na admina zajmującego się tym
    czymś, a nie na przykład na programistę/projektanta, który byle jak
    zaimplementował/zaprojektował dany kawałek systemu... :D

    Pozdrawiam,

    KT
    --
    __ __.-------------------------------------------------
    --------------.__

  • 20. Data: 2005-10-14 07:31:24
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    Jakub Turski wrote:

    > Aha. I jeszcze Ci się nie znudziło?

    mam nadzieję że przez długi czas się nie znudzi :)

    > Z tego co obserwowałem, większość programistów ma szalenie odtwórczą pracę
    > - rycie kodu wg określonej specyfikacji. Trochę tu generalizuję, owszem :) No

    u nas obowiązuje Agile Development i TDD - określone są tylko wymagania
    klienta i (z grubsza) termin. Reszta należy do nas, pod warunkiem że
    możemy realnie się zmieścić w terminie, albo PM pozwoli nam go
    przesunąć. W szczególności PM nie miesza się w projekt, a architekt jest
    od tego żeby nam pomagać w razie wątpliwości, a nie projektować za nas.

    B.