PracaGrupypl.praca.dyskusje › zusy - śrusy

  • 1. Data: 2005-10-13 10:13:07
    Temat: zusy - śrusy
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    Witam,
    Pytanie jest proste, kilka dni temu skończyła mi się umowa o pracę na czas
    określony, wszystko jest dogadane o podpisaniu następnej (a raczej aneksu
    do tej). Problem w tym że szanowni Panowie prezesiki będą w piątek albo w
    poniedziałek. Czy jak bym miał wypadek, to dostanę rentę i zwrot kosztów
    leczenia???

  • 2. Data: 2005-10-13 16:45:53
    Temat: Re: zusy - śrusy
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "HERAKLES" <h...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    albo w
    > poniedziałek. Czy jak bym miał wypadek, to dostanę rentę i zwrot

    imo tak. To głównie zależy od tego, czy pracodawca wyrejestrował cię z
    zusu /ma na to 7 dni po ustaniu stosunku pracy/. Jeżeli nie, to oznacza,
    że ciągle jesteś ubezpieczony, a brak formalnej podpisanej umowy to już
    problem pracodawcy - że nie dopełnił swoich obowiązków /umowa powinna
    być podpisana najpóźniej w tym samym dniu co rozpoczęcie pracy/. Umowa
    ustna też się liczy /ew. byś musiał miec potem świadków, że faktycznie
    pracowałeś, takie były ustalenia/.

    Jeżeli chcesz się upewnić to daj do podbicia książeczke
    ubezpieczeniową - przecież osobie niezatrudnionej nie podbija się
    książeczki - a w razie czego ty będziesz miał dowód, że już po
    zakonczeniu umowy pracowałeś dalej, tylko nie były dopełnione
    formalności.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)