PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca informatyka helpdeska

  • 31. Data: 2005-10-17 12:10:26
    Temat: Re: praca informatyka helpdeska
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    Jacolex <...@...biz> wrote:

    > Bzdure? Takie jest moje zdanie... i nie tylko moje...
    > Zreszta jest to nawet zalecenie specjalistow Microsoftu ds.
    > zabezpieczen.

    których konkretnie?

    > Podaj mi rozsadny powod, ze jest to potrzebne, zamiast
    > sie pieklic.

    zabezpieczenie przed atakiem na konto metodą brute force

    B.

    PS. ustaw sobie kodowanie MIME, http://evil.pl/pip/OE.html . Chyba że
    jacyś inni specjaliści zalecaja z tego nie korzystać.

  • 32. Data: 2005-10-17 12:54:13
    Od: "Jacolex" <...@...biz>

    Użytkownik "Bronek Kozicki" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    .com...
    > których konkretnie?

    Dr Jesper M. Johansson
    Menadżer Programu zabezpieczeń, Microsoft Corporation

    > zabezpieczenie przed atakiem na konto metodą brute force

    Zanim ktos ci zlamie w ten sposob konto, dawno powinienes wysledzic ten atak
    w logach. Szansa na zlamanie w ten spsob hasla jest minimalna. Latwiej
    byloby zdobyc fizyczny dostep do komputera.
    Poza tym, eliminujesz moze brute-force, ale dajesz mozliwosc na
    denial-of-service, czyli atakujacy zablokuje ci wszystkie konta.

    --
    Jacolex

  • 33. Data: 2005-10-17 20:14:10
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Jacolex" napisał w wiadomości

    > Bzdure? Takie jest moje zdanie... i nie tylko moje...
    > Zreszta jest to nawet zalecenie specjalistow Microsoftu ds. zabezpieczen.
    > Podaj mi rozsadny powod, ze jest to potrzebne, zamiast sie pieklic.

    Pozostańmy więc przy tym, że jest to Twoje zdanie oraz Dr. Jespera
    M. Johanssona.

    Czy w banku odważyłbyś się zdjąć blokadę kont?

    --
    Koziorozec

  • 34. Data: 2005-10-17 20:18:59
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    Użytkownik "TomS" napisał w wiadomości

    > A najważniejsze w tym wszystkim: podchodzić z "przymróżeniem
    > oka" do problemów użytkowników.

    ...i z wyrozumiałością.
    Czy my/wy wszyscy trochę mniej/bardziej rozeznani w tematach
    informatycznych nie popełniali/-ście/-śmy błędów, z których teraz
    można by było się pośmiać? ;)
    Czasem to się tak jakoś odsuwa w pamięci, bo to nie wypada
    pamiętać takich rzeczy ;)))

    --
    Koziorozec

  • 35. Data: 2005-10-17 22:37:08
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    > Zanim ktos ci zlamie w ten sposob konto, dawno powinienes
    > wysledzic ten atak w logach.

    Jeśli administrator nie ma nic innego do roboty niż wpatrywanie
    się w logi - to tak. :>>>
    A co powiesz o tych, którzy wpadają do firmy kilka razy
    w tygodniu, bo tak mają podpisaną umowę z firmą na adm.?
    Zdalnie przeglądają logi kilkunastu serwerów w kilku firmach?

> [...]
    > Poza tym, eliminujesz moze brute-force, ale dajesz mozliwosc na
    > denial-of-service, czyli atakujacy zablokuje ci wszystkie konta.

    Czy możesz mi podać swój numer konta z dostępem
    przez internet??? ;>>> Jakiś loginik??? ;))
    Bo rozumiem, że tam też nie masz blokady, bo:
    "Podaj mi rozsadny powod, ze jest to [tam] potrzebne" ;>>>

    --
    Koziorozec

  • 36. Data: 2005-10-18 07:12:39
    Od: "Jacek Kochan" <...@...biz>

    Użytkownik "Koziorozec" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w tygodniu, bo tak mają podpisaną umowę z firmą na adm.?
    > Zdalnie przeglądają logi kilkunastu serwerów w kilku firmach?

    Wystarczy odpowiednio skonfigurowane oprogramowanie do zbierania
    logow.

    > Czy możesz mi podać swój numer konta z dostępem
    > przez internet??? ;>>> Jakiś loginik??? ;))
    > Bo rozumiem, że tam też nie masz blokady, bo:
    > "Podaj mi rozsadny powod, ze jest to [tam] potrzebne" ;>>>

    Tak, moglbym podac Ci ten numer, haslo jest na tyle skomplikowane ze i
    tak go nie zlamiesz predzej, niz wychwyca to systemy zabezpieczen
    banku.
    Nieraz bylem wkurzony, ze moje konto jest zablokowane, bo ktos
    probowal na niego wejsc.
    --
    Jacolex

  • 37. Data: 2005-10-18 07:13:06
    Od: "Jacek Kochan" <...@...biz>

    > Pozostańmy więc przy tym, że jest to Twoje zdanie oraz Dr. Jespera
    > M. Johanssona.
    > Czy w banku odważyłbyś się zdjąć blokadę kont?

    Tak, oczywiscie, jest to moje zdanie a Ty masz swoje zdanie i tez
    pozostanmy przy tym.

    --
    Jacolex

  • 38. Data: 2005-10-19 23:02:53
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Jacek Kochan" napisał w wiadomości

    > Wystarczy odpowiednio skonfigurowane oprogramowanie
    > do zbierania logow.

    I cóż to wspaniałe oprogramowanie robi?
    Wyciąga kałacha i... user unknown, access _denied_ ???

    Chodzi Ci o wysyłanie sms-a z informacją?
    A jak będziesz poza firmą, w innym mieście?

    To nie łatwiej jest włączyć blokadę niż potem rwać
    przez pół miasta?

    --
    Koziorozec

  • 39. Data: 2005-10-20 07:39:59
    Od: "Jacek Kochan" <...@...biz>

    > To nie łatwiej jest włączyć blokadę niż potem rwać
    > przez pół miasta?

    A jak masz blokade to kto ci te konto odblokuje?

    --
    Jacolex