PracaGrupypl.praca.dyskusje › poważne pytanie

  • 1. Data: 2003-11-28 10:51:07
    Temat: poważne pytanie
    Od: "paweł" <p...@w...pl>

    zmieniam pracę, wcześniej przez pół roku pracowałam w firmie, o której nie
    chcę i nie mogę mówić mojemu nowemu pracodawcy.
    nie pokażę mu świadectwa pracy,
    czy takie postępowanie nie narazi mnie na przykre konsekwencje (te 6 m-cy to
    praca w innej części Polski)?

    Ilonka

  • 2. Data: 2003-11-28 11:34:13
    Temat: Re: poważne pytanie
    Od: b...@o...pl

> [...]
    > nie pokażę mu świadectwa pracy,
    > czy takie postępowanie nie narazi mnie na przykre konsekwencje (te 6 m-cy to

    Niezłe pytanie. Ja mam identyczny dylemat.
    I znajomi doradzją mi na zasadzie "na dwoje babka wróżyła".
    Niech wypowie się jakiś HR.
    Pleeaase!

    Bionka

  • 3. Data: 2003-11-28 16:15:20
    Od: januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.irc.pl>

    28 Nov 2003 12:34:13 +0100, na pl.praca.dyskusje, b...@o...pl napisał(a):

    > Niezłe pytanie. Ja mam identyczny dylemat.
    > I znajomi doradzją mi na zasadzie "na dwoje babka wróżyła".
    > Niech wypowie się jakiś HR.

    Wiekszosc szefow, jakich znam, tudziez osob bezposrednio odpowiedzialnych
    za zatrudnianie pracownika na jakies wazniejsze dla firmy stanowisko ma w
    zwyczaju telefonicznie kontaktowac sie z poprzednim pracodawca kandydta
    tudziez pracownika... :)

    januszek

  • 4. Data: 2003-11-29 09:19:53
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    paweł; <bq79au$9nc$1@nemesis.news.tpi.pl> :

> [...]
    > nie pokażę mu świadectwa pracy,
    > czy takie postępowanie nie narazi mnie na przykre konsekwencje (te 6 m-cy to

    Jak to tylko pół roku, to nic - takie czasy. Przygotuj się jednak na
    odpowiednią ściemę, dlaczego odszedłeś z wcześniejszej firmy. ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 5. Data: 2003-11-29 23:57:50
    Od: "chello" <a...@i...pl>

    > paweł; <bq79au$9nc$1@nemesis.news.tpi.pl> :

    > Jak to tylko pół roku, to nic - takie czasy. Przygotuj się jednak na
    > odpowiednią ściemę, dlaczego odszedłeś z wcześniejszej firmy. ;)
    >
    > Flyer

    Nie przyznawaj sie ze gdzies wczesniej pracowalas. Musisz tylko wymyslec
    dobry kit bo moga zadac pytanie co robilas do tej pory i wtedy albo
    studiowalam, albo bylam na utrzymaniu rodzicow itd

    ACH

  • 6. Data: 2003-11-30 12:12:05
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    chello; <2oayb.25037$361.11658@news.chello.at> :

> [...]
    > dobry kit bo moga zadac pytanie co robilas do tej pory i wtedy albo
    > studiowalam, albo bylam na utrzymaniu rodzicow itd

    No cóż - widzę, że muszę łopatologicznie, bo podejrzewam, że to żart
    wynikający z totalnego nierozumienia literek ułożonych w słowa. ;)

    1. Przedpisca NIE CHCE I NIE MOŻE powiedzieć o swojej ostatniej firmie.
    2. Skoro NIE CHCE I NIE MOŻE to ma problem z okresem półrocznym
    3. Jego problem polega prawdopodobnie na tym, że ma dwie alternatywy:
    a1- powie, że pracował, ale nie będzie chciał ujawnić - trochę
    idiotyczne;
    a2- nie powie, że pracował;
    4. Czyli tak naprawdę nie ma ŻADNEGO wyboru;
    5. Czyli powinien sie skupić na tym, żeby w rozmowie nie powstała
    idiotyczna sytuacja wynikająca z a1
    6. Żeby do tego nie dopuścić, powinien spojrzeć na poprzednie świadectwo
    pracy - jeżeli zwolnił się za porozumieniem lub za wypowiedzeniem [On a
    nie Jego], to powinien w miarę składnie i pozytywnie powiedzieć, co Go
    skłoniło do takiej decyzji.

    W uzupełnieniu - moja rada była związana z pkt. 1, czyli stwierdzeniem,
    że NIE CHCE I NIE MOŻE, a zatajając nie popełnia ŻADNEGO przestępstwa
    ani wykroczenia [nawet jeżeli zwolnili by go z art. 52].

  • 7. Data: 2003-12-18 21:04:25
    Od: "Tony_Soprano" <p...@o...pl>

    Witam,

    Myśle że nie powinaś się niczym przejmować....
    czasmi trzeba pokąbinować...

    Pozdrawiam
    Paweł