PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy stanowisko wdrozeniowca moze byc rozwojowe?

  • 1. Data: 2003-11-28 11:38:45
    Temat: Czy stanowisko wdrozeniowca moze byc rozwojowe?
    Od: "beks" <b...@p...onet.pl>

    no wlasnie, czy jakis doswiadczony wdrozeniowiec moze odpowiedziec na to
    pytanie? zastanawiam sie nad zlozeniem oferty w jednej z firm na takie wlasnie
    stanowisko, ale mam male watpliwosci:
    1) czy taka praca jest w ogole rozwojowa?
    2) czy wdrozeniowiec moze liczyc na prestiz na jaki skazani sa chocby
    programisci, projektanci, analitycy?
    2) czy nie sprowadza sie to w znacznej mierze do nieco rozszerzonej roli
    przedstawiciela handlowego? 90% czasu u klienta etc...
    3) czy wdrozeniowiec systemow CRM ma szanse popracowac dluzej na takim
    stanowisku, czy to tylko zapotrzebowanie wynikajace z okresowego popytu na
    takie rozwiazania, a za 6 czy 12 miesiecy kiedy rynek sie juz nasyci trzeba
    bedzie szukac innego zajecia
    4) czy wdrozeniowiec moze niezle zarabiac, czy to raczej jedno ze stanowisk
    low-endowych na liscie plac?
    5) generalnie czy warto?

    thx i pozdro
    b.

  • 2. Data: 2003-11-28 13:14:23
    Od: "Bam" <N...@k...chip.pl>

    Użytkownik "beks" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    trzeba
    > bedzie szukac innego zajecia
    > 4) czy wdrozeniowiec moze niezle zarabiac, czy to raczej jedno ze

    Z moich doświadczeń wynika, że zbyt rozwojowe to zajęcie nie jest.
    Awansują kierownicy/menadżerowie wdrożeń choć ty odwalasz całą robotę.
    Zazwyczaj jak się wdroży, to się kończy twoje zadanie w firmie.
    Moi znajomi mają takie same doświadczenia.
    Swoją drogą jednak dużo się można nauczyć przy tym.
    Często wychodzą sytuacje podbramkowe, nagłe i nie do przewidzenia.
    Więc jeśli lubisz takie wyzwania a możesz szukać w tym czasie czegoś innego
    to się podejmij.
    A nuż ktoś Cię doceni?
    Jeśli chodzi o wynagrodzenia nie spodziewaj się kokosów.
    Dzienna dieta to 20 zł + pensja poniżej programistów.
    No ale to też zależy od firmy.
    Lepiej wybrać stanowisko programisty jeśli się taki wybór ma oczywiście.

    Pozdrawiam
    BaM

  • 3. Data: 2003-11-28 13:21:39
    Od: "Tom" <t...@p...onet.pl>

    Wdrozeniowiec to bardzo szerokie pojecie.

    - Ktos, kto instaluje program Altkom Matrix Symfonia kosztujacy kilkaset zl,
    to wdrozeniowiec.
    - Tzw. 'SAP consultants' to tez wdrozeniowcy tyle ze wdrazaja system
    za kilkaset tysiecy usd i zarabiaja kilkanascie tys. zl. (kierownicy projektu).
    - Specjalistow od Siebel CRM jeszcze niedawno oplacalo sie sciagac
    do Polski z zachodu, bo tutaj ich brakowalo.

    Wszystko zalezy od tego, w jakiej firmie znajdziesz te prace. Duze firmy
    konsultingowe tak naprawde zatruniaja wdrozeniowcow i nazywaja
    ich konsultantami. Sa cale hierarchie tych wdrozeniowcow - od asystentow
    do kierownikow projektu, a nawet i dyrektorzy i wiceprezesi z nich awansuja.

    T.

  • 4. Data: 2003-11-28 13:24:40
    Od: "Tom" <t...@p...onet.pl>

    > Jeśli chodzi o wynagrodzenia nie spodziewaj się kokosów.
    > Dzienna dieta to 20 zł + pensja poniżej programistów.
    > No ale to też zależy od firmy.

    W duzych firmach zarobki do kilkunastu tys. zl. - ale mowie
    o duzych systemach (SAP, Siebel, JD Edwards, Oracle Applications).

    T.