PracaGrupypl.praca.dyskusje › dwie sroki za ogon "lekko długawe"

  • 1. Data: 2003-11-28 09:02:46
    Temat: dwie sroki za ogon "lekko długawe"
    Od: "tomekn" <t...@n...onet.pl>

    Od pewnego czasu czytam tę grupę ponieważ mam zamiar zmienić pracę. Pracuję
    na stanowisku elektromonter i dostaję do ręki około 1900 zł. Ukończyłem
    studia na politechnice i szukałem coś dla siebie gdzie indziej, ponieważ u
    siebie nie mam szans na żaden awans ( szkoda pisać). Znalazłem ofertę w
    firmie (producent materiałów budowlanych) zadzwoniłem i doszło do rozmowy
    kwalifikacyjnej. Otrzymałem ofertę, że mogę liczyć na 3000zł brutto i
    zaproponowano mi założenie własnej działalności gospodarczej wtedy miałbym
    ponoć około 2000zł do ręki , jak zacząłem "kręcić nosem" to zaproponowano mi
    że mogę zostać normalnie przyjęty ale do ręki już nie dostane takich
    pieniędzy. W sumie warunki finansowe nie poprawią mi się w ogóle ale
    interesuje mnie samo stanowisko "głównego energetyka" . Mam jednak obawy
    czy sobie nie "polepszę " tym bardziej że z mojej obserwacji firmy i
    rozmowy z Panem który mnie "przesłuchiwał" dowiedziałem się że firma jest po
    małych tarapatach finansowych ale wychodzą na prostą i mogą pojawić się nie
    wielkie poślizgi z wynagrodzeniem. Druga sprawa to że firma jest bardzo
    zaniedbana jeśli chodzi o sprawy "elektryczne" jednym słowem niezły pasztet
    ponieważ mają tam zaawansowanie sterowane taśmy produkcyjne których czas
    gwarancji minął a firma która to składała jest w Niemczech , a dokumentacja
    bardzo okrojona. Opisuję to po to byście mi pomogli swoimi opiniami czy
    pakować się w To czy nie . Nigdy czegoś takiego nie próbowałem robić ale
    może by tak wziąć jakiś urlop kilka dni(10) + chorobę i na jakąś umowę
    podjąć się pracy na miesiąc ?
    Z góry za sugestie dziękuję.
    pozdr
    tomek

  • 2. Data: 2003-11-28 09:21:19
    Temat: Re: dwie sroki za ogon "lekko długawe"
    Od: "AnWro" <b...@b...wp.pl>

    Użytkownik "tomekn"

    > na stanowisku elektromonter i dostaję do ręki około 1900 zł. Ukończyłem

    > kwalifikacyjnej. Otrzymałem ofertę, że mogę liczyć na 3000zł brutto

    Czyli tyle, a może mniej niż masz obecnie, minus trzynastki i talony na
    święta i dzień energetyka.

> [...]
    mi
    > że mogę zostać normalnie przyjęty ale do ręki już nie dostane takich

    Tzn. chcą Ci dać 2000 i wszystko im jedno czy na zlecenie czy brutto ?

    W sumie warunki finansowe nie poprawią mi się w ogóle ale
    > interesuje mnie samo stanowisko "głównego energetyka" .

    Uprawnienia masz odpowiednie, eksploatacja , dozór? Główny energetyk to
    niekiedy ranga dyrektora technicznego, a niekiedy konserwatora od żarówek.

    Mam jednak obawy
    > czy sobie nie "polepszę " tym bardziej że z mojej obserwacji firmy i

    Moim zdaniem masz bardzo dobra pracę a jako monter z ogromną możliwością
    awansu... ;)
    A.

  • 3. Data: 2003-11-28 11:12:11
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > zaproponowano mi założenie własnej działalno?ci gospodarczej wtedy miałbym
    > ponoć około 2000zł do ręki , jak zacz?łem "kręcić nosem" to zaproponowano mi
    > że mogę zostać normalnie przyjęty ale do ręki już nie dostane takich
    > pieniędzy. W sumie warunki finansowe nie poprawi? mi się w ogóle ale

    Majac kontrakt nie masz urlopu ani podobnych swiadczen
    ZUS odprowadzasz pewnie najnizszy
    prace tracisz za wypowiedzeniem takim jak w kontrakcie
    ubezpieczasz sie sam
    zaleglosci platniczych dochodzisz w sadzie cywilym, a nie w sadzie
    pracy.

  • 4. Data: 2003-11-30 13:00:28
    Temat: Odp: dwie sroki za ogon "lekko długawe"
    Od: "zairazki" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik tomekn <t...@n...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bq72vn$81k$...@n...onet.pl...
    [..]
    Zależy od psychiki. Twojej.
    Cenisz stabilność - zostań.
    Lubisz piekielne wyzwania z domieszką szaleństwa? Łapiesz język obcy
    zawarty w dokumentacji systemu? Żona i dziatki zgodzą się na późne
    powroty taty, czasem bez wypłaty? Chcesz iść wyżej? Przejdź. Takich
    doświadczeń jak przy porządkowaniu takiego bajzlu o którym piszesz nie
    zdobędziesz za żadne pieniądze. A kiedy już opanujesz tę elektrykę, to
    wtedy Ty będziesz mógł podyktować warunki pracy i płacy. O ile
    oczywiście przy porządkowaniu bałaganu będziesz myślał o dobru firmy i
    swoim ;) czyli staniesz się człowiekiem niezastąpionym. Chyba że
    pójdziesz z tym doświadczeniem jeszcze wyżej, czego szczerze życzę.
    Przy tych płacach nie ma jak etat. Jakieś DG przy tej kasie to
    szukanie guza, IMVHO oczywiście.

    pozdrowionka
    zairazki