PracaGrupypl.praca.dyskusje › płaca na chorobowym

  • 1. Data: 2006-01-02 21:12:40
    Temat: płaca na chorobowym
    Od: "PiOtReK" <p...@s...postu>

    Witam,
    Mam pytanie.
    Jak obliczyć płacę netto na chrobowym?
    Zakładajac ze zarabiam 2000 PLN netto i chorowałem od 15 grudnia do końca
    roku?
    Ile powinienem otrzyamc pensji?
    Jakie sa zasady płacenia wynagrodzen na zwoliewniu lekarskim?
    Z gory dziekuje za porade.

    --
    pozdrawiam,
    PiOtReK

  • 2. Data: 2006-01-02 21:34:50
    Temat: Re: płaca na chorobowym
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "PiOtReK" <p...@s...postu> napisał w wiadomości
    > Jak obliczyć płacę netto na chrobowym?
    > Zakładajac ze zarabiam 2000 PLN netto i chorowałem od 15 grudnia do
    końca
    > roku?

    Złe dane. Liczy się wynagrodzenie brutto z ostatnich 12 miesięcy.
    Sumujesz je, odejmujesz 18,71%, wynik dzielisz przez 12 i masz podstawę
    miesięczną do obliczenia wynagrodzenia chorobowego.
    Wynik dzielisz przez 30, następnie liczysz z tego 80% i masz za 1 dzień
    chorobowego. Następnie mnożysz to przez ilość dni na zwolnieniu
    lekarskim czyli 17 dni.
    Z kwot, która wyszła pobierane są tylko składki na ubezpiecznie
    zdrowotne i odliczany podatek.
    Zdrowotne 8,25 (jeżeli wypłata w grudniu była), podatek 19%. Z
    ubezpieczenia zdrowotnego 7,75% można odliczyć od podatku.

    > Ile powinienem otrzyamc pensji?

    A teraz pensja. Bierzesz swoje wynagrodznie brutto, dzielisz to przez 30
    i mnożysz przez ilość dni zwolnienia czyli 17 i potem odejmujesz to od
    pensji brutto i wyjdzie ci pensja za grudzień:
    Np. pensja brutto miałeś 3000, czyli 3000/30=100 zł; 100 zł * 17 dni =
    1700. I twoja 'normalna' pensja za grudzień wyniesie wtedy 3000-1700=
    1300 zł. To jest oczywiście normalnie oskładkowane zusem i obliczony
    podatek - wrzuć to sobie do kalkulatora wynagrodzeń (znajdziesz w
    necie).

    To tak w skrócie. Są też różne 'haczyki' np. jeżeli chodzi o premię,
    regulamin premiowania - czyli to co się bierze do podstawy wyliczenia
    wynagrodzenia chorobowego.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2006-01-02 21:46:50
    Od: "PiOtReK" <p...@s...postu>

    Nikiel ;-) <n...@p...fm> rzekł(a):

> [...]
    > 1300 zł. To jest oczywiście normalnie oskładkowane zusem i obliczony
    > podatek - wrzuć to sobie do kalkulatora wynagrodzeń (znajdziesz w

    troche nie zrozumiałem,
    tzn, np. choruje 29 dni, więc:

    3000/30=100 zł, 100 zł *29 dni = 2900 --> 3000 - 2900 = 100 PLN????

    tzn ze do reki wezme 100 PLN?

  • 4. Data: 2006-01-02 22:02:06
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    > tzn, np. choruje 29 dni, więc:
    > 3000/30=100 zł, 100 zł *29 dni = 2900 --> 3000 - 2900 = 100 PLN????
    > tzn ze do reki wezme 100 PLN?

    Poborów (brutto!) plus wynagrodzenie chorobowe za 29 dni.

  • 5. Data: 2006-01-03 07:32:06
    Od: g...@p...onet.pl

    > To tak w skrócie. Są też różne 'haczyki' np. jeżeli chodzi o premię,
    > regulamin premiowania - czyli to co się bierze do podstawy wyliczenia
    > wynagrodzenia chorobowego.

    zdecydowanie, to dosyc powazny "haczyk". Wszelkie premie o charakterze
    niestalym, mimo, ze sa normalnie oskladkowane chorobowym, to nie wchodza w
    sklad liczonej podstawy do wyplaty chorobowego. Mowiac po ludzku - jesli
    zarabiasz np. 1200 zl brutto + 2400 zl brutto premii = 3600 zl brutto, to
    wszelkie skladki zus (w tym chorobowe) placisz od 3600 zl brutto, natomiast do
    obliczania podstawy do zasilku chorobowego liczy sie tylko 1200 zl brutto.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 6. Data: 2006-01-03 16:03:09
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

> [...]
    > brutto, to wszelkie skladki zus (w tym chorobowe) placisz od 3600 zl
    > brutto, natomiast do obliczania podstawy do zasilku chorobowego liczy

    To zależy jak stanowi regulamin wynagradzania. Bo wystarczy zapis, że
    premia jest zmniejszana /proporcjonalnie/ albo nie przysługuje wcale w
    okresie zwolnienia lekarskiego - tylko że wtedy wystarczy ją zmniejszać
    ;)