PracaGrupypl.praca.dyskusjeplaca minimalna a budzet panstwa › Re: placa minimalna a budzet panstwa
    From: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: placa minimalna a budzet panstwa
    Date: 12 Sep 2007 12:38:33 +0200

> [...]
    > Obecnie ta minimalna to 936 brutto, czyli ok. 620 do łapy. Czy ktoś umie
    > zrobić zestawienie, jak za to - nie, nie żyć - jak za to przeżyć. Takie
    > zestawienie z wyszczególnieniem ile na dach nad głową, media, kapotę na
    > grzbiet, jedzenie, ew. leki.
    > Nie sądzę aby wymienione przeze mnie elementy wykraczały poza to, co istocie
    > ludzkiej w cywilizowanym świecie należy się za pracę. Powtórzę, aby
    > uprzedzić ew. głupie gadki o nierobach utrzymywanych przez szlachetnych
    > podatników, którym wredne państwo wyszarpuje ich krwawicę: ZA PRACĘ, w

    A ja ci opowiem bajke:
    Jest sobie baba.
    Baba siedzi w domu i zajmuje sie dzieciokami.
    I jest git.
    Ale przychodzi czas ze baba chce do pracy.
    Po np. 5 latach siedzenia w domu pamieta niewiele, sposoby wykonywania pracy sie
    zmienily itp.
    Dla mnie jest normalne ze jesli baba jest w stanie zgodzic sie na prace przez 6
    miesiecy za duzo mniej niz kazdy inny szanujacy sie pracownik (rowniez ponizej
    placy minimalnej) to _ma_ _miec_ do tego prawo.
    Oczywiscie mam na mysli prace na pelnym etacie.
    Takie cos jak praktyki w/po szkole tylko dla normalnego czlowieka.

    Ale nie! Bo jest placa minimalna! Ale nie! Bo nie wolno na czesc etatu kiedy ona
    chce caly (zeby moglo byc taniej).
    no i na umowe zlecenie tez nie wolno bo praca ma znamiona "normalnej" etatowej...

    Baba bedzie normalnie szczesliwa z takiego obrotu sprawy...

    (Bajek w ten desen mozna opowiadac mnostwo bo zycie je znosi na biezaco)

    > Wiem, że odnoszenie wynagrodzenia minimalnego do średniej krajowej jest
    > mylące, bo koszty utrzymania są w różnych rejonach kraju bardzo
    > zróżnicowane, średnie płace w tych regionach również, ale tymczasem tak
    > jest.
    No niedlugo placa minimalna bedzie ogolno europejska. No i zeby bylo git to ceny
    tez beda ogolno europejskie. I to umowne. Przepraszam za zlosliwosc ale niestety
    w te strone zmierzamy. :(

    > Wg zapowiedzi kwota ta ma wynosić 1126 brutto, czyli ok. 743 do łapy. No,
    > toż żyć nie umierać, w środku Europy.
    Demagogia?
    Piszac krotko: Lepszy nic niz rydz?

    > BTW - cytowana tam Gilowska to zdaje się wywodzi się z kręgów - przepraszam
    > za wyrażenie - liberalnych. To co ona robi w populistycznym bagnie
    > pisowskim?

    Hehe. Wpadles w pulapke myslenia lansowana najczesciej przez "lewych".
    Polega ona na "byciu za kims" zamiast "za czyms".
    Mnie tam jest jeden kit czy min.finem jest Gilowska, Balcerowicz, czy Giertych.
    Jesli podatki sa niskie i jasne to jeden kit kto je ustalil.
    Jesli sa wysokie to nie istotne kto je ustalil, ode mnie glosu nie dostanie.

    --
    Lukasz Sczygiel