PracaGrupypl.praca.dyskusjeplaca minimalna a budzet panstwa › Re: placa minimalna a budzet panstwa
  • Data: 2007-09-12 20:48:27
    Temat: Re: placa minimalna a budzet panstwa
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 12 Sep 2007 21:47:17 +0200, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    w <fc9fni$8pp$1@news.dialog.net.pl> napisał:

    > W wiadomości news:7ca9.0000007f.46e7b29e@newsgate.onet.pl Lukasz Sczygiel

    > One wtedy już nie są twoje. I nie ujmowałbym tego w ten sposób, że płacisz
    > na innych. Ponieważ widzę, że strasznie cię to męczy, spróbujmy ująć to
    > inaczej, łagodniej: uiszczasz opłatę za towar, którym jest mieszkanie i
    > pracowanie w naszym pięknym kraju. Kupowanie tego towaru nie jest w żaden
    > sposób przymusowe, jeśli zdecydujesz się z niego zrezygnować, uznając za
    > nieatrakcyjny i/lub zbyt kosztowny, pobieranie opłaty natychmiast ustanie.

    Tak niebardzo. Niektórzy wyjechali a i tak musieli bulić, albo w
    przypadku powrotu będą mieli nieprzyjemności.

    > Co więcej towar ten nie jest sprzedawany ci w formie abonamentu ani

    Jak najbardziej jest - zaliczka na podatek dochodowy odprowadzana co
    miesiąc. Jeżeli odstąpię od umowy dzień po zabraniu zaliczki cała
    zaliczka przepada.

    > jakiejkolwiek innej umowy utrudniającej w swej treści jednostronne
    > odstąpienie od niej.

    Ambasada RP w Szwecji ma na to inne zdanie:
    http://www.oslo.polemb.net/index.php?document=85
    Najfajniejszy jest kawałek:
    <>
    Prezydent RP jest podmiotem wyłącznie uprawnionym do wyrażania zgody na
    zrzeczenie się obywatelstwa polskiego. Konsekwencją tego jest sytuacja,
    w której obywatel polski traci obywatelstwo w dniu uzyskania zgody
    Prezydenta RP na zrzeczenie się tego obywatelstwa.
    </>
    Czyli, żeby zrezygnować z tej umowy muszę zawrócić gitarę jednej na
    30pare milionów osób. Jak dla mnie dość zaporowe warunki odstąpienia od
    umowy.

    > Ten układ ma jeszcze inne plusy. Jeśli z jakichś przyczyn nie będziesz mógł
    > za opisany towar zapłacić, a zechcesz nadal z niego korzystać, to będziesz
    > miał możliwość uzyskania, skromnej bo skromnej, ale jednak pomocy od
    > dysponenta towaru za samo to, że kiedyś go kupowałeś, a nawet jesli tego nie
    > robiłeś. Możesz także całkiem z nienacka opuścić układ, przystępując do

    Jakiej i tak zupełnie bez ograniczeń czasowych?
    O nienacku powyżej.

    > innego, i w każdej chwili wrócić bez żadnych specjalnych konsekwencji.
    > Masz także, choć mocno iluzoryczną, możliwość wpływania na niektóre cechy
    > towaru.
    > To chyba w sumie nie tak źle, co? Lepiej ci chociaż trochę?

    I jeszcze jedno - opłata nie jest uzależniona od jakości usługi ani nie
    jest stała - zależy od tego, ile Państwo Polskie może złupić.

    Kupy się to nie trzyma i jeżeli fakty nam nie pasują, tym gorzej dla faktów?

    [ ... ]
    > doświadczeń, a w konsekwencji wyznawanego swiatopoglądu. Prawda zapewne jak
    > zwykle leży gdzieś po środku.

    2+2 = 4 vs 2+2 = 5.

    ja czyli jakub
    Revoke.