PracaGrupypl.praca.dyskusjeplaca minimalna a budzet panstwa › Re: placa minimalna a budzet panstwa
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: placa minimalna a budzet panstwa
    Date: Tue, 11 Sep 2007 21:44:48 +0200

    W wiadomości news:fc6mb4$b9d$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

    Teraz zauważyłem, więc dodam:
    http://firma.onet.pl/1603647,wiadomosci.html
    Płaca minimalna w stosunku 2/5 do wynagrodzenia średniego nie wydaje mi się
    jakąś szokującą proporcją. A tak dopiero ma być, teraz jest gorzej.
    Zresztą proporcje niewiele mówią, a często wprowadzaja w błąd. Niechby i
    wynosiła 10% byle się dało za to jakoś żyć. Wolę konkretne liczby.
    Obecnie ta minimalna to 936 brutto, czyli ok. 620 do łapy. Czy ktoś umie
    zrobić zestawienie, jak za to - nie, nie żyć - jak za to przeżyć. Takie
    zestawienie z wyszczególnieniem ile na dach nad głową, media, kapotę na
    grzbiet, jedzenie, ew. leki.
    Nie sądzę aby wymienione przeze mnie elementy wykraczały poza to, co istocie
    ludzkiej w cywilizowanym świecie należy się za pracę. Powtórzę, aby
    uprzedzić ew. głupie gadki o nierobach utrzymywanych przez szlachetnych
    podatników, którym wredne państwo wyszarpuje ich krwawicę: ZA PRACĘ, w
    pełnym wymiarze zatrudnienia.

    Wiem, że odnoszenie wynagrodzenia minimalnego do średniej krajowej jest
    mylące, bo koszty utrzymania są w różnych rejonach kraju bardzo
    zróżnicowane, średnie płace w tych regionach również, ale tymczasem tak
    jest.
    Wg zapowiedzi kwota ta ma wynosić 1126 brutto, czyli ok. 743 do łapy. No,
    toż żyć nie umierać, w środku Europy.

    BTW - cytowana tam Gilowska to zdaje się wywodzi się z kręgów - przepraszam
    za wyrażenie - liberalnych. To co ona robi w populistycznym bagnie
    pisowskim?

    --
    Jotte