PracaGrupypl.praca.dyskusje › ogloszenia "dam prace"

  • 1. Data: 2004-03-30 10:54:42
    Temat: ogloszenia "dam prace"
    Od: "ukasik..." <u...@g...pl>

    Jako bezrobotny-poszukujacy pracy przegladam ogloszenia w GW i na mysl
    przychodzi mi kilka pytan. A dokladniej, chcialbym znac Wasze zdania w tej
    sprawie - jak zapartujecie sie, Drodzy Grupowicze, na ogloszenia:

    1. jedna, gora dwie linijki w "drobnych" i tylko numer telefonu lub faksu.
    2. takze w "drobnych" - ogloszenia "wielolinijkowe", na pierwszy rzut oka
    "powazne" a na koncu adres na o2.pl, wirtualnej polsce, onecie itp.

    A.D.1 - nie mam na mysli tylko ogloszen typu: "mlodej, biurowa, tel....."
    ale takze mozna znalezc oferty dla kierownikow, ksiegowych, informatykow
    itp.

    wiec jak sie zapatrujecie na tego typu ogloszenia? ja generalnie je omijam,
    nie trakuje powaznie. ale moze sie myle...
    czy ktos z Was ma jakies sukcesy w poszukiwaniach pracy zwiazane z "takimi"
    ogloszeniami?

    pozdrawiam
    Lukasz

  • 2. Data: 2004-03-30 11:14:22
    Temat: Re: ogloszenia "dam prace"
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    Użytkownik "ukasik..." <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    Nie jestem co prawda bezrobotnym ale napiszę jak to widzę, ponieważ
    podobnie rzecz się ma jeśli chodzi o współpracę (ogłoszenia nie tylko w
    sieci)

    > 1. jedna, gora dwie linijki w "drobnych" i tylko numer telefonu lub faksu.
    > 2. takze w "drobnych" - ogloszenia "wielolinijkowe", na pierwszy rzut oka
    > "powazne" a na koncu adres na o2.pl, wirtualnej polsce, onecie itp.
    Może to być jednoosobowa firma headhunterska? Co się dość często zdarza.
    Poza tym ja również nie mam komercyjnego adresu www i e-mail.
    A powód jest prosty. Internet nie jest aż tak dobrym medium reklamowym
    jak wydaje się specom od sprzedaży tego typu usług. Tak więc na razie nie
    inwestuję.

> [...]
    omijam,
    > nie trakuje powaznie. ale moze sie myle...
    > czy ktos z Was ma jakies sukcesy w poszukiwaniach pracy zwiazane z
    Bardzo często zdarza się (jeden mój znajomy pracował w taki sposób kilka
    tygodni) że ogłoszenie jest tylko i wyłacznie wabikiem. Wiele firm
    zagranicznych
    płaci za zbieranie czynnych adresów mailowych co oczywiście jest nielegalne,
    ale
    przecież spamerskie firmy raczej tym aspektem działalności się nie
    przejmują.
    Wysyłasz swoje CV = dajesz komuś swój adres mailowy.
    Dlatego tez jeśli w ofercie nie ma konkretnych danych firmy (mozliwych do
    sprawdzenia przed wysłaniem maila) to korzystam z maila rezerwowego
    i podaję tylko swoje imię lub nick. Zazwyczaj kilka dni po wysłaniu zostaję
    zsypany wszelkiego rodzaju spamem i już wiem o co biega.
    L.

  • 3. Data: 2004-03-30 11:18:32
    Od: Darek Bis <d...@o...pl>

    ukasik... wrote:
    > 2. takze w "drobnych" - ogloszenia "wielolinijkowe", na pierwszy rzut oka
    > "powazne" a na koncu adres na o2.pl, wirtualnej polsce, onecie itp.

    Gdybym podał konto firmowe mógłbym sobie zapewnić otrzymywanie dużej
    ilości śmiecia przez dłuższy okres czasu, a tak zakładam konto gdzie
    popadnie wybieram poważne maile a potem ...
    - brzydkie to rozwiązanie ale podejrzewam, że niektórzy tak robią.

    Pozdrawiam i życzę sukcesów w poszukiwaniach
    Darek

  • 4. Data: 2004-03-30 15:53:24
    Od: Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Tue, 30 Mar 2004 13:14:22 +0200, gdy "libra"
    <l...@o...pl> napisał:

> [...]
    >A powód jest prosty. Internet nie jest aż tak dobrym medium reklamowym
    >jak wydaje się specom od sprzedaży tego typu usług. Tak więc na razie nie

    Konto mailowe to od 30zl rocznie. W cenie masz najczęściej porządną
    ochronę antyspamową i antywirusową. Konto www za 200zł jest już bardzo
    przyzwoite, czasami trzeba dokupić domenę, ale nie jest to obowiązkowe.

    A jeden kontrakt zyskany dzięki reputacji widocznej w sieci zwróci Ci
    koszty.

    Gdy (w dyskusji na p.c.w) wszedłem sobie na Twoją stronę i zauważyłem
    "domową" domenę - automatycznie mnie to jako potencjalnego klienta
    do Ciebie zraziło (mimo, że portfolio robi wrażenie). Jeśli projektanta
    nie stać na 200zł na konto, to widać nie ma zbyt wielu klientów....

> [...]
    >i podaję tylko swoje imię lub nick. Zazwyczaj kilka dni po wysłaniu zostaję
    >zsypany wszelkiego rodzaju spamem i już wiem o co biega.

    Jeśli ktoś nie podaje danych, to albo ma coś do ukrycia albo po
    prostu... nie zdaje sobie sprawy z tego, jak mało wiarygodna jest jego
    propozycja.

    Robert

  • 5. Data: 2004-03-30 16:14:00
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    omijam,
    > nie trakuje powaznie. ale moze sie myle...
    > czy ktos z Was ma jakies sukcesy w poszukiwaniach pracy zwiazane z

    Ja notuje sobie numery telefonow.
    Wylapuje po tym kolejne wersje ogloszen naciagaczy.
    Natomiast sama darmowa skrzynka nie jest dla mnie czyms, co dyskredytuje
    oglasajacego.
    No i......duzo mozna wyczytac "miedzy wierszami" ;)
    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    > pozdrawiam
    > Lukasz

    ---

  • 6. Data: 2004-03-30 16:49:26
    Od: "ukasik..." <u...@g...pl>

    > Może to być jednoosobowa firma headhunterska? Co się dość często zdarza.

    czyli moge jednoczesnie sadzic ze firma, ktora korzysta z uslug
    jednoosobowej firmy headhunterskiej widocznie sama jest bardza mala i nie
    zatrudnia osoby zajmujacej sie rekrutacja?? jesli tak to ma nawyzej kilku
    pracownikow?? a jesli tak to jednak dobrze ze nie zwracam uwagi na takie
    ogloszenia :) 2 razy pracowalem w firmach kilku osobowych i 1 raz w firmie
    majacej 250 pracownikow. w dwoch pierwszych przypadkach bardzo sie
    przejechalem w przypadku firmy 250 osobowej bylo OK
    pozdr.

  • 7. Data: 2004-03-30 16:53:59
    Od: "ukasik..." <u...@g...pl>

> [...]
    > Jeśli ktoś nie podaje danych, to albo ma coś do ukrycia albo po
    > prostu... nie zdaje sobie sprawy z tego, jak mało wiarygodna jest jego

    calkowicie sie zgadzam. IMHO "komercyjny e-mail sluzbowy" to juz obowiazkowy
    standard. a adresy na ogolnie dostepnych portalach bardzo szkodza reputacji
    firmy...
    ...ale co ja sie bede madrzyl, w koncu jestem bezrobotnym :P
    pozdr.

  • 8. Data: 2004-03-30 18:59:50
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Drózd" <r...@y...iq.wytnijto.pl> napisał w wiadomości
    > Stało się to Tue, 30 Mar 2004 13:14:22 +0200, gdy "libra"
    > <l...@o...pl> napisał:
    > A jeden kontrakt zyskany dzięki reputacji widocznej w sieci zwróci Ci
    > koszty.
    Ładnie to ująłeś. Jeden kient pozyskany przez sieć. Wierz mi bezpłatny
    mail i domena to na dzień dzisiejszy mój świadomy wybór. Jak jakikolwiek
    klient przez sieć mnie znajdzie i zrealizuję coś dla niego, będzie od razu
    zmiana.
    Niestety zazwyczaj na oglądaniu się kończy. A wiesz dlaczego? Bo ludziom
    się podoba efekt natomiast nie podoba im się cena. Cenią swoją pracę
    i swój czas, nie potrafią natomiast docenić wysiłku innych. I zapłacić
    odpowiednio do tego wysiłku. Tak więc strona www jest jak na razie
    tylko i wyłącznie moją fanaberią. Może gdybym sprzedawał popularniejsze
    usługi byłoby inaczej. Niestety nie jest.
    Obrazowe porównanie: Jeśli potrzebujesz wywiercić jeden otwór w ścianie
    dwa razy do roku, to wiertarkę pozyczysz od znajomego. Nie pójdziesz kupić
    Boscha za 500 PLN bo nie jest Ci on potrzebny.

> [...]
    > do Ciebie zraziło (mimo, że portfolio robi wrażenie). Jeśli projektanta
    > nie stać na 200zł na konto, to widać nie ma zbyt wielu klientów....
    Myślisz dziwnymi kategoriami. Dla mnie liczy się materiał prezentowany na
    stronie a nie domena pod którą jest wywieszony. To tak jakbyś się czepiał,
    że ktoś ma Popa lub Tak Taka zamiast abonamentówki. Można oczywiście
    odnieść się do wizytówki, czy korespondencji papierowej, która w moim
    mniemaniu świadczy o poziomie projektanta i jego podejściu do pracy.
    Obrazowe porównanie. Jesteś fachowcem światowej klasy ale mieszkasz
    w Zambrowie (albo w Kampinosie) w domu rodzinnym. Czy to Cię
    w jakikolwiek sposób dyskwalifikuje?? Czy myślisz że wszyscy mają
    warszawski albo nowojorski adres firmy? Nie. Bo to co sobą prezentują
    jest od adresu ważniejsze.

    > Jeśli ktoś nie podaje danych, to albo ma coś do ukrycia albo po
    > prostu... nie zdaje sobie sprawy z tego, jak mało wiarygodna jest jego
    > propozycja.
    Jeśli ktoś nie podaje danych a propozycja wydaje się być ciekawa
    proszę o precyzyjne wyjasnienie wszystkich wątpliwych kwestii
    i podanie danych teleadresowych. Aczkolwiek w takiej sytuacji
    nie czuję sięzobowiązany do podpisywania i korzystania z oficjalnego
    adresu. (później przychodza spamy z nagłówkiem Dear Krzysztof lub
    My Friend Krzysiu).
    Krzysztof

  • 9. Data: 2004-03-30 19:03:48
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    > IMHO "komercyjny e-mail sluzbowy" to juz obowiazkowy
    > standard. a adresy na ogolnie dostepnych portalach bardzo szkodza
    reputacji

    a co to jest komercyjny adres służbowy? Czy płatne konto pocztowe
    o takim samym brzmieniu jak wcześniejsze bezpłatne jest już
    tym wymarzonym komercyjnym adresem służbowym?
    A może ważniejsze jest by adres (i telefon i faks) był niezmienny
    w długim okresie czasu, co daje choć cień szansy, że ktoś jest obecny
    na rynku długo i nie ma powodów do ukrywania się.
    Krzysztof

  • 10. Data: 2004-03-30 20:11:05
    Od: "Katarzyna Sokół" <Kasik.s@WYTNIJ___ TO_wp.pl>

    Użytkownik "libra" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zagranicznych
    > płaci za zbieranie czynnych adresów mailowych

    Niestety muszę się pod tym podpisać.
    Kilka miesięcy temu założyłam adres na tlenie do celów szukania pracy.
    Wysyłałam z niego tylko i wyłącznie aplikacje na ogłoszenia w prasie i w
    internecie.
    Dziś jest to konto najbardziej spamowe (gł. zagraniczne) bardziej niż moje
    wp.pl które mam od ponad 5 lat.

    Smutne ale prawdziwe:(

    --
    Kasik