PracaGrupypl.praca.dyskusje › obsługa komputera po studiach..

  • 41. Data: 2003-07-22 15:28:05
    Temat: Re: obsługa komputera po studiach..
    Od: g...@p...onet.pl

    > Do tego (ja przynajmniej) często obserwuje u ludzi jakiś dziwny lęk przed
    > komputerem. Nie wiem z czego to wynika, ale tak jest

    A nie wydaje Ci sie ze komputer to proste uzadzenie w ktorym czasem trzeba
    czytac komunikaty na ekranie. I wlasnie gdy pojawia sie jakies okienko przy np.
    przy zamykaniu programu itp. ludzie czasem wpadaja w panike i klikaja nie nie
    nie itd. A pozniej nagle placz bo ktos nie zapisal tekstu ktory wklepywal przez
    3 godziny.
    Niestety jakies przeswiadczenie ze komputer to cos niestworzonego sprawia ze
    ludzie sie go boja.
    A wracajac do tematu - kazdy nowomianowany magister powinien znac obsluge
    komputere ale poki co to tylko marzenia :))))
    pozdrawiam
    Giene

  • 42. Data: 2003-07-22 18:30:20
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wer" <w...@w...tnijto.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > A ktore office? MS, Open, Sun?

    A co to za różnica?

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 43. Data: 2003-07-22 19:13:28
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    Jarosław Wiechecki wrote:
    > Użytkownik "wer" <w...@w...tnijto.pl> napisał w wiadomości
    > [...]
    >

    > A co to za różnica?

    W tym problem, ze duza. Jesli posadzic osobe, ktora sie uczyla
    MS na studiach, to gwarantuje, ze nie bedzie wiedziala jak obsluzyc
    Open, bo jest jakos inaczej.

    wer

  • 44. Data: 2003-07-22 20:07:45
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "PawełW" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jak myślicie czy ludzie którzy skończyli studia (dowolny kierunek) powinni
    > umieć obsługiwać komputer.

    To jest typowy pogląd polskiego pracodawcy, który oczekuje przede wszystkim
    bezmyślnego wykonywania wyuczonych czynności a nie twórczej pracy. Czy
    wiesz, że komputerowe rozpoznawanie mowy, które mogłoby by zastapić tą
    obsługę komputera, a którego nie można po prostu zerżnąć z zagranicznych
    źródeł ze względu na specyfike naszego języka jest w Polsce w powijakach?
    Mozna sobie wyobrazić jaka jest róznica w wydajności pracy komputera
    sterowanego głosem w porównaniu z tradycyjnym wklepywaniem.

    > Od jakiegoś czasu mam wrażenie iż część z osób studia kończących tego nie
    > umie. Ja uważam iż taka umiejętność w dzisiejszych czasach jest konieczna.
    > co wy sądzicie na ten temat??

    Studia tym się różnią od zawodówki, ze osoba po ich ukończeniu jest w stanie
    po dwóch dniach obsługe tegoż komputera opanować. (jesli chodzi o właczenie
    maszynerii, bo np pisanie na ślepo to co innego). Być może ten warunek
    obejmuje tylko absolwentów studiów dziennych, a może nie. Do obsługi
    komputera najmij osobe po zawodówce.

  • 45. Data: 2003-07-22 20:50:12
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "PawełW" <f...@g...pl> writes:

    > Wiem, wiem i dlatego przestałem gonić kobiety u mnie w robocie - szczególnie
    > te trochę starsze. Ale jednak od ludzi po studiach chyba powinno się wymagać
    > pewnych umiejętności. Z drugie strony ja też czasem staję przed "wyzwaniem"
    > czegoś czego nigdy wcześnie j nie robiłem. Biorę książkę, czy pytam i się
    > uczę. Dlaczego inni nie mogą?

    odpowiedz uczciwa brzmi: bo nie chca.

    dlaczego nie chca? najczesciej powodem jest lek. ze sie zblaznia, ze
    im nie wyjdzie, ze ktos cos powie pod ich adresem, ze jak sie wychyla
    to zwroca na nich uwage... etc. itd.

    to jest bardzo silny mechanizm psychologiczny... zeby go zwalczyc,
    trzeba chciec a na poczatku w ogole zdac sobie z tego sprawe. to
    wymaga nieco autoanalizy, obserwowania siebie i swoich emocji....

    wielu ludzi, starszych zwlaszcza, przez cale zycie "uczylo sie" (za
    komuny) ze jedyna postawa zapewniajaca przetrwanie i jakies-tam zycie
    jest chowanie glowy w piasek, niewystawanie z szeregu. zbudowali wokol
    tego caly swoj swiatopoglad, znalezli racjonalne uzasadnienia.
    w momencie przyznania, ze to jest do bani, caly ich system wartosci
    runie.
    to ni jest przyjemne, wiec wola sie trzymac starego...

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 46. Data: 2003-07-22 20:50:19
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    > W tym problem, ze duza. Jesli posadzic osobe, ktora sie uczyla
    > MS na studiach, to gwarantuje, ze nie bedzie wiedziala jak obsluzyc
    > Open, bo jest jakos inaczej.

    Wiem. Ale dużo zależy od osoby (jej spostrzegawczości, wiedzy o tym, że
    wszystkie edytory służą do tego samego i tylko polecenia mogąsię trochę
    różnić). Problem w tym, że zmiana programu nie będzie stanowiła problemu dla
    osoby znającej dany rodzaj(oczywiście przeczytać dokumentację trzeba).
    Problemem jest to,że szkoły wypuszczają coraz bardziej bezmyślnych
    absolwentów:(

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 47. Data: 2003-07-22 21:27:33
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl> writes:

    [..]

    > ale mialas nauczyciela...niezlego do tego :)))))))

    i tu sie mylisz,z co najmniej z paru powodow, bo:
    - wtedy nie wiedzialam nawet, ze moj przyszly maz istnieje ;)
    - do malzenstwa bylo mi dalej niz niektorym Polakom do USA :)
    - nawet jesli, to moj maz jest wyjatkowo KIEPSKIM nauczycielem, i do
    dzis jest tak, ze raczej zamiast mi wytlumaczyc, co i jak, to woli sam
    zrobic, bo szybciej i sie mniej denerwuje :)
    - pierwsze osoby, ktore mi na serio podpowiadaly, jak cos zrobic i o
    co w ogole w tym chodzi, to byl kolega z roku oraz ludzie poznani
    przez IRCa (Romek, pamietasz, moje upierdliwo irytujace pytania? :)))
    - bylam wdzieczna formalnemu opiekunowi pracowni komputerowej, ze
    pozwolil mi i innym czasem tam przesiadywac, jak nie bylo zajec.

    to, ze tak naprawde na wydziale nie bylo nikogo do uczenia
    informatyki, to zupelnie normalne. do programu wprowadzono pozycje
    "informatyka" i urzadzono lapanke, kto bedzie to prowadzil. potem ci
    ludzie radzili sobie jak umieli, raczej gorzej niz lepiej, bo w koncu
    doktorzy i docenci z zupelnie innej manki.

    ja nawet nie mam do nich pretensji, zwykle tak jest, ze na poczatku,
    jak pojawia sie nowa dziedzina, nie ma komu tego uczyc. albo sie
    importuje nauczycieli zza granicy, albo sie ksztalci wlasnych, no
    cudow nie ma.

    ja rozumiem ze teraz ludzie maja prawo wymagac, aby zajecia z informy
    byly w szkole i na odpowiednim poziomie - ale jesli nie sa, to co
    siedziec na tylku i czekac?
    sa, to dobrze, nie to trudno i trzeba sie samemu zatroszczyc o swoja
    przyszlosc.

    mozna siedziec na brzegu rzeki, otworzyc usta i czekac, az wpadnie do
    nich ryba. jakies prawdopodobiensto, ze wpadnie, istnieje.
    ale mozna zrobic sobie wedke, wsadzic robaka i zlapac rybe. prawie
    pewne, ze ta ostatnia metoda bedzie szybsza i na dodatek jeszcze czlek
    sie nauczy, jak robic wedke.

    natomiast po co siedziec z otwarta geba a potem jeszcze narzekac, ze
    za moje niedozywienie odpowiedzialna jest rzeka i ryby, bo same nie
    chca do geby skakac?

  • 48. Data: 2003-07-22 22:45:36
    Od: "Marek A. Czepil" <m...@m...to>

    Użytkownik zwany Andrzej Woźniak, ukrywający się pod adresem:
    <w...@g...pl> napisał:

    > Do tego wyniesiony z poprzedniego systemu odruch nie wychylania się, i
    > wynikający z tego brak wiary w siebie, w swoje umiejętności,
    > inteligencje.

    A co ci absolwenci (bo o takich głównie mowa) mają wspólnego z
    "poprzednim systemem"?
    Na przełomie lat '80 i '90 mieli po 10-14 lat.
    Wg mnie to (przepraszam za wyrażenie) "sranie w banie".
    Nie chce się nauczyć, to próbuje zwalać winę na wszystko dookoła... a bo
    nie mam komputera, a bo mnie nie stać, a bo blebleble. Znam kilka osób,
    które potrafiły zadziałać inaczej i - nie posiadając komputera - w tej
    chwili biegle się nim posługują.

    Marek
    (wytnij NOSPAM z adresu)

  • 49. Data: 2003-07-22 23:24:01
    Od: "Marek A. Czepil" <m...@m...to>

    Użytkownik zwany MC, ukrywający się pod adresem:
    <m...@g...pl> napisał:

    > To jest typowy pogląd polskiego pracodawcy, który oczekuje przede
    > wszystkim bezmyślnego wykonywania wyuczonych czynności a nie twórczej
    > pracy.
    /ciach/
    > Do obsługi komputera najmij osobe po zawodówce.

    Nie poniosło Cię trochę?
    Coś mi tu pachnie starym kawałem o milicjantach, którzy to zawsze
    chadzali we dwójkę... (jeden piszący, a drugi czytający)... Zaproponuj
    to swojemu szefowi, gdy poprosi Cie o np. wymiane baterii w telefonie...

    Marek
    (wytnij NOSPAM z adresu)

  • 50. Data: 2003-07-23 00:24:59
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marek A. Czepil" <m...@m...to> napisał w
    wiadomości news:bfkh20$89q$2@news.onet.pl...

> [...]
    > chadzali we dwójkę... (jeden piszący, a drugi czytający)... Zaproponuj
    > to swojemu szefowi, gdy poprosi Cie o np. wymiane baterii w telefonie...

    Nie, wydaje mi sie, że dość dobrze oddałem statystyczną średnią szefa. Nie
    mojego, on sobie sam wymienia baterie.