PracaGrupypl.praca.dyskusje › obsługa komputera po studiach..

  • 1. Data: 2003-07-22 08:03:42
    Temat: obsługa komputera po studiach..
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

    Jak myślicie czy ludzie którzy skończyli studia (dowolny kierunek) powinni
    umieć obsługiwać komputer.
    Od jakiegoś czasu mam wrażenie iż część z osób studia kończących tego nie
    umie. Ja uważam iż taka umiejętność w dzisiejszych czasach jest konieczna. A
    co wy sądzicie na ten temat??

  • 2. Data: 2003-07-22 08:56:12
    Temat: Re: obsługa komputera po studiach..
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    Użytkownik "PawełW" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > umie. Ja uważam iż taka umiejętność w dzisiejszych czasach jest konieczna. A

    W Polsce absolwenci dzielą się na bardzo małą grupe ludzi, którzy wiedza co chcą w
    życiu osiągnąć i
    czynią to intensywnie, oraz na całą biedną resztę, która nawet do zamiatania ulic sie
    nie nadaje.

    mer

  • 3. Data: 2003-07-22 09:05:31
    Od: "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl>

    Użytkownik PawełW <f...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bfiql4$iut$...@n...news.tpi.pl...
    > Jak myślicie czy ludzie którzy skończyli studia (dowolny kierunek) powinni
    > umieć obsługiwać komputer.

    Powinni

    > Od jakiegoś czasu mam wrażenie iż część z osób studia kończących tego nie
    > umie. Ja uważam iż taka umiejętność w dzisiejszych czasach jest konieczna.
    > co wy sądzicie na ten temat??

    Uważam, że tego powinny uczyć szkoły średnie. Na studiach komputer powinien
    być narzędziem, takim samym jak długopis. Tylko trochę bardziej
    skomplikowanym.

    A że ludzie którzy skończyli studia nie umieją posługiwać się komputerem? No
    cóż. Jeśli ich nauczyciele nie umieli.....

    Pozdr.

  • 4. Data: 2003-07-22 09:05:38
    Od: "xterm" <r...@w...pl>

    Ja odpowiem tak:
    Jakie podejscie do studiow i zycia, taka znajomosc roznych zagadnien
    (rowniez komputera). Niemalze na wszystkich kierunkach jest informatyka,
    ktora w podstawowym stopniu przygotowuje do pracy na komputerze. Studenci
    niestety nie zdaja sobie sprawy, ze obsluga komputera staje sie naprawde
    podstawa do zdobycia pracy. "Po co mi obsluga komputera skoro jestem
    lekarzem, psychologiem, politologiem, itede itepe". Fakt jest faktem. Na
    niektorych studiach informatyka jest mierna i duzo nie mozna sie nauczyc. W
    tym wypadku studenci powinni zrobic cos we wlasnym zakresie.
    Taka sama problematyke mozna postawic przed znajomoscia prawa. Ja na
    studiach mialem prawo, ale niestety miernie wykladane. Duzo musialem uczyc
    sie sam. Znajomosc prawa jest potrzeba nie tylko pracy.

  • 5. Data: 2003-07-22 09:06:59
    Od: "Aleksandra " <l...@N...gazeta.pl>

    PawełW <f...@g...pl> napisał(a):

    > Jak myślicie czy ludzie którzy skończyli studia (dowolny kierunek) powinni
    > umieć obsługiwać komputer.

    ABSOLUTNIE powinni. Chociaz realnie jest to trudne do osiagniecia -
    informatyka czesto traktowana jest po macoszemu: ludzie przychodza na zajecia
    pograc lub pobuszowac w internecie. Uczelni nie stac na kupno programow
    zwiazanych z dana branza- studenci jesli sie ucza to jakichs archaizow ktore
    potem sa ni przypial ni przylatal do potrzeb firmy. Jak kazdy przedmiot
    informatyke mozna zaliczyc kopiujac od kogos potrzebna baze czy jakies
    opracowanko na temat zasobow sieci ...
    Ni i potem wychodza takie kruczki jak "ooo to prawy klawisz myszy tez
    dziala??" :)
    pozdr,

  • 6. Data: 2003-07-22 09:14:05
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

    > A że ludzie którzy skończyli studia nie umieją posługiwać się komputerem?
    No
    > cóż. Jeśli ich nauczyciele nie umieli.....

    ... to moim zdaniem nie usprawiedliwia samych studentów.

    Pozdrawiam
    PawełW.

  • 7. Data: 2003-07-22 09:22:09
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl> writes:

> [...]
    >
    > A że ludzie którzy skończyli studia nie umieją posługiwać się komputerem? No
    > cóż. Jeśli ich nauczyciele nie umieli.....

    coz, nauczyciele w polsce to odrebna kasta, ktora najczesciej
    (przepraszam tych, co faktycznie robia to z powolania i sa w tym
    dobrzy) soba nic nie reprezentuje.

    ja np. na studiach w ramach - uwaga - taadadada - INFORMATYKI -
    przepisywalam prace doktorska jednego z panow w chi-writerze (ktos w
    ogole pamieta jeszcze taki edytor tekstu?)
    Niemniej, nie przeszkodzilo mi to w tym, zeby siedziec w pracowni
    komputerowej godzinami i samemu czegos sie jeszcze poza tym nauczyc.

    PS: tez mnie denerwuje, ze w innych krajach maja takie fajne
    podreczniki i dobrych nauczycieli,a w polsce to szkola polega glownie
    na zasadzie "kto przetrwa i nie da sie wywalic, jest miszczem".

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 8. Data: 2003-07-22 09:26:24
    Temat: Re: Re: obsługa komputera po studiach..
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Aleksandra " <l...@N...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > opracowanko na temat zasobow sieci ...
    > Ni i potem wychodza takie kruczki jak "ooo to prawy klawisz myszy tez

    to pytanie imho swiadczy o kompletnej durnocie osoby je zadajacej.

    jak ktos podchodzi do komputera na zasadzie "a umma amma gamma, klikne
    tu imagammma wyswietli sie to" - to nie dziwne.

    jak kogos chociaz TROCHE interesuje, co skad i jak to dziala, to nie
    bedzie mial takich problemow.

  • 9. Data: 2003-07-22 09:34:54
    Od: "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl>

    Użytkownik PawełW <f...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bfiuo6$p06$...@a...news.tpi.pl...

    > No
    > >
    > ... to moim zdaniem nie usprawiedliwia samych studentów.
    >
    > Pozdrawiam
    > PawełW.

    Zgadzam się z tobą, ale te kilka lat współpracy z laikami w dziedzinie
    komputerów (w sklepie na stoisku komputerowym, później jako jedyny
    informatyk w firmie) nauczyły mnie tolerancji. I potrafię zrozumieć że
    ludzie nie angażują się w naukę czegoś, czego nie muszą się uczyć. Jeśli
    szkoła nie nauczy obsługi komputera, studia nie zmuszą do nauki
    samodzielnej, dana osoba nie ma komputera w domu, bo ją nie stać (używanego
    nie kupi, bo się boi, i nie wie co kupić), znajomi też nie mają.....
    Do tego (ja przynajmniej) często obserwuje u ludzi jakiś dziwny lęk przed
    komputerem. Nie wiem z czego to wynika, ale tak jest

    Wierz mi jest wielu takich ludzi.
    Spróbuj postawić się w ich sytuacji.
    pozdr

  • 10. Data: 2003-07-22 09:37:53
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    PawełW wrote:
> [...]
    > umie. Ja uważam iż taka umiejętność w dzisiejszych czasach jest konieczna. A

    W programie wszystkich studiow jest obsluga komputera, szumnie nazywana
    informatyka. Niestety poziom tych zajec jest kiepski. Ucza obslugiwac
    troche worda. Ucza przekopiowac plik. A i tak po tych zajeciach czlowiek
    jest analfabeta komputerowym.

    Na studiach zajmowalem sie rowniez siecia w instytucie, przyszedlem do
    pani prowadzadzej zajecia, dzien dobry, ja tu jestem adminem i mam miec
    z pania zajecia z obslugi komputerow. Przyjde po wpis pod koniec
    semestru. Oczywiscie sie zgodzila bez slowa.

    Tekst od kolezanki z roku, daj nam adres strony z golymi facetami, bo
    chlopacy ogladaja strony z golymi babkami, a my sie nudzimy.

    Pomijam juz naloty wandali (nie mylic z ludami ktore najechaly na Rzym)
    na irc i czaty w czasie godzin informatyki w szkolach srednich.

    Niestety wynika to z braku sensownego programu nauki informatyki. Ucza
    troche obslugi komputera, na zasadzie malpy, nacisnij ten klawisz to
    bedzie to. Nikt nie stara sie wytlumaczyc dlaczego sie tak dzieje. Inna
    sprawa, ze pewnie duza czesc nauczycieli nawet nie wie dlaczego i potem
    uczy. Efekty jakie sa takie sa.

    wer