PracaGrupypl.praca.dyskusje › o forsie...

  • 1. Data: 2007-04-15 19:44:30
    Temat: Re: o forsie...
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    identyfikator: 20040501 wrote:
    > wchodzę sobie do sklepu z komputerami, a tam 5
    > sprzedających, idę dalej wchodzę do sklepu AGD a tam ze 7
    > sprzedających, wchodzę do kolejnego sklepu z komputerami a
    > tam też nie mniej niż 4 sprzedawców... ze sklepami RTV jest
    > podobnie...
    >
    > ja nie wiem, ale czy właściciele tych sklepów tak dobrze
    > zarabiają, że stać ich na utrzymywanie aż tylu pracowników?
    > ktoś ma orientację?

    Pracowałeś kiedyś jako sprzedawca w sklepie ?
    Tam nie tylko się stoi i czeka na klientów, a jeśli
    nawet to w "tłoczne" dni jeden sprzedawca czy dwu
    na duży sklep to mordęga i zniechęcenie dla klientów.
    Poza tym taki sprzedawca kokosów nie zarobi.

  • 2. Data: 2007-04-15 19:50:43
    Od: "Patryk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" napisał w wiadomości:

    > ja nie wiem, ale czy właściciele tych sklepów tak dobrze zarabiają, że
    > stać ich na utrzymywanie aż tylu pracowników? ktoś ma orientację?

    Jakieś pół roku temu robiliśny z żoną zakupy do nowego mieszkania. Przy
    zakupie pralki lodówki i telewizora na pytanie czy dostaniemy jakiś rabacik
    przy płatności gotówką usłyszeliśmy "250 PLN i dostawa do domu z wniesieniem
    gratis". Kupowaliśmy średniej kalsy sprzęt, przy czym telewizor był w
    promocji, bo to końcówka serii. Przy takim rabacie podejrzewam że mają
    neizłe zarobki, bo nie każdy się w sklepie targuje. Do tego dochodzi fakt że
    w handlu kokosów się nei zarabia.

  • 4. Data: 2007-04-16 05:43:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Patryk napisał(a):

    > Przy takim rabacie podejrzewam że mają
    > neizłe zarobki, bo nie każdy się w sklepie targuje.

    Nie kazdy? Po za tym to co opisales to nie bylo targowanie sie tylko
    sprzedawca-patalach, ktory juz na dzien dobry zdjal cenowe spodnie ;)

    j.

  • 5. Data: 2007-04-16 06:15:58
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Patryk wrote:

> [...]
    > rabacik przy płatności gotówką usłyszeliśmy "250 PLN i dostawa do domu z
    > wniesieniem gratis". Kupowaliśmy średniej kalsy sprzęt, przy czym
    Porównaj se ceny w internecie i w sklepach!

    > telewizor był w promocji, bo to końcówka serii. Przy takim rabacie
    > podejrzewam że mają neizłe zarobki, bo nie każdy się w sklepie targuje. Do
    > tego dochodzi fakt że w handlu kokosów się nei zarabia.
    W detalicznym może nie, ale w hurcie...

  • 6. Data: 2007-04-16 11:35:39
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > ja nie wiem, ale czy właściciele tych sklepów tak dobrze zarabiają, że
    > stać ich na utrzymywanie aż tylu pracowników? ktoś ma orientację?

    Bytomski deptak - ul. Dworcowa. Przeciętny sklep z ciuchami drugiej
    kategorii (końcówki serii, odrzuty jakościowe).
    Dzienny utarg - 2 - 3 tys zł. Weźmy przeciętnie 2,5 tys.
    Sklep pracuje wszystkie soboty do 14, ale w soboty większy ruch więc utarg
    taki sam, czyli pracuje ok 26 dni w miesiącu.
    26 dni x 2500= 65 000 zł (sześćdziesiąt pięc tysięcy)., weźmy z tego dla
    urealnienia 75%- zostaje prawie 50 tys.
    Marża na tych ciuchach to 180%, więc mamy z tych 50 tysi, prawie 28 tys
    czystego zysku.
    Myślę że z tych 28 tys można wykroić ok 6 tys na 4 pracowników zarabiających
    800 - 1000 zł na miesiąc.

    Jeżeli do tego dołożymy zjawiska takie jak praca na czarno, umowy zlecenia
    ze studentami, obrót towarem poza kasą fiskalną i inne lewizny,
    to realny zysk właściciela może być trochę wyższy, tym bardziej że np Bytom
    jest miastem mocno zdegenerowanym o wysokiej stopie bezrobocia
    strukturalnego gdzie panuje dość wyoki głód pracy wśród osób bez
    kwalifikacji.

    Info od znajomego pracującego w takim sklepie od ponad 2 lat.
    --
    Jackare
    Bytom

  • 7. Data: 2007-04-16 20:08:24
    Od: "Patryk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "januszek" napisał w wiadomości
    > Nie kazdy? Po za tym to co opisales to nie bylo targowanie sie tylko
    > sprzedawca-patalach, ktory juz na dzien dobry zdjal cenowe spodnie ;)

    jasne, sam dorabiam do pensji sprzedając na targu sprzęt komputerowy, jakoś
    dziwnym trafem klienci którym przy większych zakupach dało się rabat,
    zaniosło się towar (np. komputer albo monitor) do samochodu wracają później,
    mimo że ceny mamy takie same jak wszędzie

  • 8. Data: 2007-04-16 20:09:54
    Od: "Patryk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Herakles" napisał w wiadomości

    > Porównaj se ceny w internecie i w sklepach!

    porównałem, patrząc na Allegro, najtańsze ofety mają sklepy :]

    > W detalicznym może nie, ale w hurcie...

    no niestety znam tylko "detaliczne" zarobki

  • 9. Data: 2007-04-17 06:21:36
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Patryk wrote:

    > porównałem, patrząc na Allegro, najtańsze ofety mają sklepy :]

    > no niestety znam tylko "detaliczne" zarobki
    Allegro=Alledrogo

    Zrób se kanapkę i szukaj dalej.

  • 10. Data: 2007-04-17 10:24:49
    Od: "Patryk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Herakles" napisał w wiadomości

    > Allegro=Alledrogo
    >
    > Zrób se kanapkę i szukaj dalej.

    zrobiłem zjadłem i mam dla Ciebie zadanie bojowe: udowodnij konkretnymi
    likami "niskie ceny w internecie", bo mam wrażenie ze jesteś kolejnym
    dzieckiem neostrady pragnącym się wylansować. Zanim podasz jakiś weź pod
    uwagę fakt że nie będzie chciało mi się jechać, tak jak większości ludziom,
    na drugi koniec Polski tylko po to żeby wymienić wadliwy sprzęt, i pokaż mi
    takie ceny których przesyłka kurierska nie zawyży ceny Twojego taniego
    sprzętu.