PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zlece obsluge firmy 3-6 osob. (HR/payroll/ksiegowosc/podatki) - cala Polska

  • 1. Data: 2007-04-15 21:59:22
    Temat: Zlece obsluge firmy 3-6 osob. (HR/payroll/ksiegowosc/podatki) - cala Polska
    Od: "OraDev" <o...@o...pl>

    Witam,
    szukam osobe albo mala firme do zalozenia firmy i obslugi nastepujacego
    przedwsiewziecia:

    Jestesmy miedzynarodowa firma ubezpieczeniowa z siedziba w Unii Europejskiej
    nalezaca do duzej grupy ubezpieczeniowej.
    W chwili obecnej poszukujemy programistówdo naszego dzialu IT. Opierajac sie
    na bardzo pozytywnych doswiadczeniach we wspólpracy z polskimi programistami
    chcielibysmy zatrudnic w Polsce poczatkowo dwóch, trzech programistów,
    pozniej moze wiecej.
    Programisci musieliby sie znajdowac sie w polskim systemie podatkowym, a
    pracowaliby zdalnie ze swoich miejsc zamieszkania na terenie Polski
    odbywajac regularne (co 3miesiace) podróze sluzbowe do siedziby firmy za
    granica.
    Bierzemy tez pod uwage wariant pracy stacjonarnej w biurze w Warszawie.

    Wybór nasz padl na oddzial, jako forme dzialalnosci, jednak polski system
    podatkowy nie jest do konca jasny, a jego przepisy precyzyjne, dodatkowo
    sprzeczne wyroki NSA dotyczace obciazen podatkowych polskiego oddzialu firmy
    zagranicznej wskazuja na potencjalne problemy mogace sie pojawic w trakcie
    dzialalnosci oddzialu.
    HQ nie moze placic VAT! Oddzial moze ale trzeba byloby go caly odzyskac bo
    sa to dla nas straty.

    Jestesmy wiec na etapie badania potencjalnych mozliwosci zalozenia
    dzialalnosci w Polsce. Sprawa oczywista jest minimalizacja kosztów
    dzialalnosci i nienarazanie na szwank dobrego imienia firmy.

    Poniewaz przedsiewziecie jest dosc malego rozmiaru nie mozemy sobie pozwolic
    na wspolprace z duzymi firmami typu te z wielkiej czwórki. Szukamy
    specjaliste który by nam doradzil jaka forme dzialalnosci wybrac, na jakich
    zasadach zatrudnic programistów. Czlowieka/firme, który nastepnie zalatwilby
    za nas formalnosci, zalozyl firme i ja obslugiwal (HR/payroll/acc/tax).
    Konieczne jest aby ta osoba znala angielski bo Dzial Finansów z HQ bedzie
    chcial sie od niej dowiedziec paru rzeczy.

    Osoba, która doradzi nam jaka forme dzialalnosci wybrac i jak zatrudnic
    ludzi ma w kieszeni obsluge naszej firemki. Do tego zdalnie, niezaleznie
    gdzie mieszka. Oczywiscie wstepne i sporadyczne spotkania beda konieczne.
    Mozemy zaplacic tylko za porade jesli osoby nie interesuje obsluga firmy.

    Oferty prosze kierowac pod adresem o...@o...pl.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2007-04-16 06:19:37
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    OraDev wrote:

> [...]
    >
    > Jestesmy miedzynarodowa firma ubezpieczeniowa z siedziba w Unii
    > Europejskiej nalezaca do duzej grupy ubezpieczeniowej.
    która szuka frajera, żeby się nacharował za darmo.

    Może by tak z nazwy!

    Powodzenia.

  • 3. Data: 2007-04-16 07:38:59
    Od: "OraDev" <o...@o...pl>

    Heraklesie,

    dlaczego od razu "frajera", dlaczego "nacharowal sie" i dlaczego "za darmo"?
    Ech ta polska mentalnosc i podejrzliwosc. No, ale odpowiem na Twoja
    zaczepke, niech strace te pare minut.

    Po pierwsze jesli zaklada sie firme 3-5 osobowa to sie nie uderza do PWC bo
    to oznaczaloby bankructwo na poczatku. Na zachodzie Europy jest wiele malych
    firm, nawet jednosobowych, które swiadcza takie uslugi, dlaczego nie mialyby
    istniec w Polsce? To, ze nalezymy do duzej grupy ubezpieczeniowej nie
    znaczy, ze mozemy korzystac z ich uslug, niestety nie mozemy.

    Po drugie nic nie jest za darmo. Jesli programistom bedziemy placic niezle
    pieniadze to dlaczego nie mamy dobrze zaplacic ksiegowemu?

    A po trzecie jesli jestes jednym z tych co uwazaja, ze "czy sie stoi czy
    lezy to ... sie nalezy" to sedecznie gratuluje podejscia do pracy i równiez
    zycze powodzenia.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-04-16 08:08:40
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    OraDev wrote:

    > Heraklesie,
    >
    > dlaczego od razu "frajera", dlaczego "nacharowal sie" i dlaczego "za darmo"?
    > Ech ta polska mentalnosc i podejrzliwosc. No, ale odpowiem na Twoja
    > zaczepke, niech strace te pare minut.

    Zaczepka kolegi nie byla na zbyt wysokim poziomie, ale jest zrozumiala
    dlatego, ze wysylanie tego typu ogloszenia na grupe, na ktora sie nie
    wysyla ogloszen jest oznaka braku profesjonalizmu. Spamerskie proby
    dotarcia do grupy docelowej zamiast dania normalnego ogloszenia w
    odpowiednim miejscu jest zwykle odczytywane jako brak wiedzy lub brak
    pieniedzy i moze prowokowac takie komentarze.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 5. Data: 2007-04-16 13:13:55
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Immona wrote:

> [...]
    > odpowiednim miejscu jest zwykle odczytywane jako brak wiedzy lub brak
    > pieniedzy i moze prowokowac takie komentarze.

    Gdzie na niskim poziomie,
    1) ubezpieczpol z pcimia-burg szuka idioty,
    2) duża firma ubezpieczeniowa to się jakoś nazywa, a nie op.pl
    3) wysyła spam.
    4) programistom i tak muszą dużo płacić, bo inaczej żaden nie raczy u nich
    pracować.
    5) międzynarodowa firma mieści się w mieszkaniu i używa chello.
    6) W necie jest setki adresów biur księgowych, które za odpowiednie
    pieniądze(na pewno mniejsze niż oferuje ten delikwent), taką sprawę
    poprowadzą.
    7) Założenie Ubezpieczpol Polska Sp. z o.o. nie jest żadnym problemem i w
    porównaniu z kosztem 3-6 programistów to jest to "taki mały pikuś".

    Wniosek, jeden wielki przekręt, więc należy darować sobie dyplomację i
    wygwizdać idiotę, a nie grzecznie i dyplomatycznie tłumaczyć jaki to on
    fajny, pozatym, zwróć uwagę, co ten koleś chce, ano mianowicie, żeby ktoś
    założył firmę pod jego działalność, toż to złodziej do potęgi.

  • 6. Data: 2007-04-16 13:16:42
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    > A po trzecie jesli jestes jednym z tych co uwazaja, ze "czy sie stoi czy
    > lezy to ... sie nalezy" to sedecznie gratuluje podejscia do pracy i
    > równiez zycze powodzenia.

    Jakbyś znał te trzy kropki to byś się pokupał z wrażenia, a pracuje po 10h
    dziennie i czasem w łikendy.

  • 7. Data: 2007-04-16 19:18:58
    Od: "OraDev" <o...@o...pl>

    Gwoli wyjasnienia to aktualnie nie szukam programistów, tych bedziemy
    szukali przez serwisy typu TopJobs.
    Nie szukam ksiegowego czy HRowca tylko czlowieka, ktory wie jak cos takiego
    sie robi, bo niestety wszyscy tylko znaja Sp. z.o.o., a my chcemy dobrze
    zaplacic ludziom, a nie placic VAT, ktorego "podobno" nie musimy. Podobno w
    uszach bo nikt tak na prawde nie wie nic pewnego, nawet NSA ma na to rózne
    zdanie zalezne od fazy ksiezyca.
    Nawysylalem sie juz troche emaili, nadzwonilem sie i na razie odzew taki
    sobie. Byc moze w pewnych tematach ludzie nie maja doswiadczenia.
    Stwierdzilem, ze warto poszukac opinii na forum, moze ktos cos takiego jak
    polski oddzial zagranicznej firmy X nie zajmujacy sie sprzedaza towaru firmy
    X ale swiadczeniem jej wewnetrznych uslug przerabial albo zna kogos kto cos
    takiego prowadzi.
    A najwazniejsze jest to, ze jest to moj pomysl i jesli sam sie o to nie
    zatroszcze to nic z tego nie wyjdzie. Firma moze znalezc ludzi u siebie.
    To, ze pozwolili mi dzialac w ich imieniu to tylko ukon z ich strony.
    Ja natomiast jesli chce nadal dla nich pracowac bo praca jest ciekawa ,
    spokojna, 8godz i do domu, dobrze platna to musze sam znalezc osobe, ktora
    powie: "Tak, jest to mozliwe i w pelni legalne, prosze o to moja oferta,
    kosztuje tyle a tyle. Po podpisaniu umowy zabieram sie do roboty i czarno na
    bialym daje Wam przepis na dzialalnosc." Oni wtedy za to zaplaca. Mnie nie
    stac na opinie za xx tysiecy zlotych, z ktorej sie tylko dowiem, ze to nie
    ma szans powodzenia.
    Widze jednak, ze forma postu jaka wybralem, to byl mój blad. Przepraszam.

    Pytanie do ludzi kulturalnych, a nie niewyspanych frustratów pokroju
    Heraklesa: czy zlecenie komus zalozenia firmy jest 'zlodziejstwem'? Nie
    jestem moze biegly w tych sprawach ale nie 'idiota' i wydaje mi sie, ze nic
    w tym zdroznego ani nielegalnego.

    No i jakiego typu ogloszenie mialbym niby zamiescic w gazecie? Uwazam, ze
    temat nadaje sie to na pl.praca.dyskusje. Jest to pytanie rodzaju "Chce
    zalozyc firme ... prosze o porade." Takich pytan jest setki na tym forum. W
    czym wiec problem Heraklesie? Moze sie przespij to bedziesz mniej nerwowy.

    Jesli jednak nadal uwazacie, ze jest to spam to serdecznie wszystkich
    przepraszam.

    Pozdrawiam