PracaGrupypl.praca.dyskusje › nadgodziny - jak liczyć w tym przypadku?

  • 11. Data: 2007-05-03 12:38:00
    Temat: Re: nadgodziny - jak liczyć w tym przypadku?
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Alien napisał(a):

    > Ponownie, nie zgadzam się. Jeśli pracownik składa wniosek o odbiór
    > nadgodzin to mamy 1:1

    chyba, że odbiór następuje po okresie rozliczeniowym, wtedy jest 2:3

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 12. Data: 2007-05-03 12:52:33
    Od: Alien <l...@g...pl>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > chyba, że odbiór następuje po okresie rozliczeniowym, wtedy jest 2:3

    Nie zgadzam się :) Pracownik może złożyć wniosek o odbiór w
    następnym/-ych okresach rozliczeniowych. I nadal mamy 1:1.

    --
    http://8nostromo.blogspot.com/

  • 13. Data: 2007-05-03 13:36:09
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Thu, 03 May 2007 12:14:24 +0200, Alien napisał(a):

    > Wg KP nie możesz odmówić pracy w godz. nadl.

    Wskażesz taki zapis?
    Bo według mnie (i KP) są wskazane przypadki kiedy praca w nadliczbowych
    *może* być konieczna, właśnie art 151 §1 określa kiedy to może nastąpić.
    Także proszę nie wmawiać rzeszy "najemnych" że nie mają prawa odmówić ;)

  • 14. Data: 2007-05-03 13:54:20
    Od: Alien <l...@g...pl>

    Artur napisał(a):

> [...]
    > *może* być konieczna, właśnie art 151 §1 określa kiedy to może nastąpić.
    > Także proszę nie wmawiać rzeszy "najemnych" że nie mają prawa odmówić ;)

    Wprost nie, ale obowiązek ten jest wyprowadzony z art. 100 par.1

    --
    http://8nostromo.blogspot.com/

  • 15. Data: 2007-05-03 14:06:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f1db1l$39l$1@inews.gazeta.pl Alien
    <l...@g...pl> pisze:

    > No nieee. Niewiedza, nawet powszechna :), nie jest przesłanką do nie
    > przestrzegania prawa chyba, nie ?
    W artykule, który sam przywołałeś zaznaczono, że orzecznie nie zostało
    opublikowane, czyli nie jest powszechnie dostępne. Trudno się kierować
    niedostępna informacją.
    Poza tym orzeczenie sądu nie jest prawem, lecz co najwyżej pewną wykładnią.

    > Ja nie mówiłem o pracy innej niż wynikającej z umowy, tyle że w
    > nadgodzinach. Miałem na myśli "stosowanie się" do poleceń przełożonego.
    Wierzę, ale odnoszę wrażenie, że nie kontrolujesz do końca tego, co piszesz
    ani tego co czytasz (o ile czytasz). Sprawdź o co pytałeś i na co
    odpowiadałem.

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2007-05-03 14:08:56
    Od: Alien <l...@g...pl>

    Jotte napisał(a):

    > Ewentualne spory powstałe na gruncie rozbieżnych interpretacji tego
    > zapisu rozstrzygać będzie zapewne sąd pracy.

    SN z 16.12.1987, I PRN 68/87 (znaczek 10)
    SN z 03.10.1978, I PRN 91/78 (znaczek 12)

    Dokładniej omówione w "Praca i zabezpieczenia społeczne" z 1/2004, oraz
    "Służba pracownicza" 6/2004.

    --
    http://8nostromo.blogspot.com/

  • 17. Data: 2007-05-03 14:14:10
    Od: Alien <l...@g...pl>

    Jotte napisał(a):
    > W wiadomości news:f1cpg6$3tj$1@inews.gazeta.pl Alien

    > Przez kogo jest wyprowadzony?

    Przez ekspertów.

    --
    http://8nostromo.blogspot.com/

  • 18. Data: 2007-05-03 14:17:37
    Od: Alien <l...@g...pl>

    Alien napisał(a):

    > Przez ekspertów.

    np. http://www.bhp.org.pl/modules.php?name=News&file=art
    icle&sid=952

    --
    http://8nostromo.blogspot.com/

  • 19. Data: 2007-05-03 16:13:55
    Od: Alien <l...@g...pl>

    Jotte napisał(a):
    > W wiadomości news:f1cqrq$7a1$2@inews.gazeta.pl Alien

    > Eee tam, nie wystarczy nazwać się ekspertem (i to bezimiennym) aby nim
    > się stać.

    No cóż, to zależy czy ktoś siebie uważa za eksperta czy nie. Ja siebie
    nie uważam i dlatego odwołuje się do mądrzejszych ode mnie. Jestem
    ciekawy tylko czy sam wyprowadziłbyś taką interpretację z art. 100, bo
    dla mnie jest to jasne i czytelne.

    > Takich "ekspierdów" to na pęczki, nie wierz we wszystko, co czytasz.

    Nie wierzę we wszystko, zapewniam. Sam wiele razy doświadczyłem, że
    jeśli chodzi o czas pracy to interpretacji tyle ile ekspertów.

    > Niemniej ten artykulik nie zawiera IMO jakichś ewidentnych błędów (choć
    > niektóre sformułowania rażą potocznym językiem, a część przywoływanych
    > orzeczeń jest delikatnie mówiąc - "nieświeża") poza jednym - pracownik
    > _zawsze_ może zakwestionować polecenie pracodawcy i zawsze może zażądać
    > wydania polecenia na piśmie. Bezsensowne i mylące są dywagacje nt "kiedy
    > pracownik może powiedzieć nie", raczej należałoby się skupić na opisie
    > możliwych konsekwencji takiej sytuacji.

    Nie mnie to oceniać.

    > Pojęcie "szczególnych potrzeb pracodawcy" jest - jak pisałem -
    > nieprecyzyjne i ocenne. W takich przypadkach szczególnie często
    > konieczne jest odwołanie się do postępowania sądowego. Ale nawet SN nie
    > stanowi ostatecznej instancji gdyż Polska jest sygnatariuszem układów i
    > porozumień międzynarodowych, pozwalających obywatelowi kwestionować i
    > zaskarżać jego (SN) postanowienia.

    Nie wiem czy się ze mną zgodzisz ale w ten sposób można zanegować prawie
    wszystko, bo zawsze można się odwołać do wyższej instancji. Nie miałem
    zamiaru w ogóle wdawać się w tak szczegółowe dywagacje. Ja rozumiem, że
    można odmówić wszystkiego i w razie potrzeby "sądzić się". Chciałem
    tylko napisać o "ogólnie przyjętych normach". Tyle.

    --
    http://8nostromo.blogspot.com/

  • 20. Data: 2007-05-03 18:53:48
    Od: Alien <l...@g...pl>

    Jotte napisał(a):

> [...]

    > do sprawiedliwego i obiektywnego.
    > Niemniej procedury odwoławcze nie są nieskończone. W którymś momencie

    No zgoda. Niektórzy mogą nawet powiedzieć, że na końcu będzie Sąd
    Ostateczny ;-)

    --
    http://8nostromo.blogspot.com/