PracaGrupypl.praca.dyskusje › jakie warunki nabycia prawa do rozliczania sie w KRUS

  • 1. Data: 2007-05-03 08:02:50
    Temat: jakie warunki nabycia prawa do rozliczania sie w KRUS
    Od: sylwiatal <s...@o...pl>

    witam.

    od 6 lat pracuje na etacie i moje dochody mieszcza sie w drugim
    stopniu podatkowym. od kilku miesiecy prawnie zostalem spatkobierca 2
    ha ziemi uprawnej wraz z budynkami gospodarstwa rolnego.
    mam pytanie czy jest mozliwosc odprowadzania skladek tylko do KRUS (w
    tej chwili place ZUS)? sprawdzalem to na wielu stronach i powiem
    szczerze ze warunki oplacania skladek tylko do KRUS sa niejasne i w
    wielu miejscach roznie o tym pisza.

    czy jest mozliwa praca na etacie i odprowadzanie skladek do KRUS lub
    dzialanosc gospodarcza i odprowadzanie skladek do krus?
    dziekuje.

  • 2. Data: 2007-05-03 13:25:19
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On 3 May 2007 01:02:50 -0700, sylwiatal wrote:

> [...]
    >ha ziemi uprawnej wraz z budynkami gospodarstwa rolnego.
    >mam pytanie czy jest mozliwosc odprowadzania skladek tylko do KRUS (w

    Art. 7 i art. 16 "Ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu
    społecznym rolników" (Dz.U. 1991 nr 7 poz. 24).

    http://tinyurl.com/3br9gq

    >czy jest mozliwa praca na etacie i odprowadzanie skladek do KRUS

    Art. 7 ust. 1 i art. 16 ust. 3.

    >lub dzialanosc gospodarcza i odprowadzanie skladek do krus?

    Art. 5a.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 3. Data: 2007-05-07 16:52:02
    Od: "HawkEye" <H...@g...pl>

> [...]
    >

    > czy jest mozliwa praca na etacie i odprowadzanie skladek do KRUS lub
    > dzialanosc gospodarcza i odprowadzanie skladek do krus?

    W KRUS mozesz byc, majac min. 1ha ziemi ale ten 1ha ma byc
    PRZELICZENIOWY.Musisz tez oplacac skladki ponad 3 lata by moc ubiegac sie o
    to, by miec dz. gosp. i oplacac z tego tyt. skladki w KRUS. By byc w KRUS
    nie mozesz placic wiecej niz ok 2500zl podatku (po przekroczeniu tego z
    automatu wywalaja Cie do ZUS). Nie mozesz jednoczesnie placic skladek w ZUS
    i KRUS-albo zwalniasz sie z pracy i oplacajac przez 3 lata skladki w KRUS
    cierpliwie czekasz, az bedziesz mogl zalozyc dz. gosp ;)

    KRUSu nie polecam, bo sam tak dzialam i w zasadzie po zlikwidowaniu dz.
    gosp. nie masz nic-ani zasilku, ani nie mozesz sie zarejestrowac jako
    bezrobotny. Skladka na leczenie tez jest niesamowicie niska (ok. 7zl/dzien).
    Renta jest glodowa. Bedac w KRUS nie mozesz ubiegac sie o doplaty z UE na
    rozwoj przedsiebiorstwa, a jedynie o doplaty zwiazane z wsia.Nie wspominam
    juz o tym, ze jak prowadzisz dz.gosp. to w KRUS spoznisz sie o jeden dzien z
    byle swistkiem i jestes z automatu wywalany do ZUS.

    hehehe najsmieszniejsze to, ze taki buc jest w drugim progu podatkowym i
    jeszcze kombinuje, jakby tu te 300zl zaoszczedzic... A ten kto mieszka na
    wsi nie ma czasem na chleb i skladka w KRUS jest dla niego za wysoka...
    Pozniej sie mowi, ze chca zlikwidowac KRUS, ale wcale sie nie dziwie, jak
    cwoki z miasta kombinuja jak tylko moga :P (przepraszam innych mieszkajacych
    w miastach-to nie do Was;])

  • 4. Data: 2007-05-07 16:59:08
    Od: sylwiatal <s...@o...pl>

    On 7 Maj, 18:52, "HawkEye" <H...@g...pl> wrote:

> [...]
    > cwoki z miasta kombinuja jak tylko moga :P (przepraszam innych mieszkajacych

    no nic. w kazdym razie dzieki za naprawde wyczerpujaca informacje.
    to ze jestem w drugim progu nie znaczy ze jesli bylaby alternatywa to
    nie moglbym (nie mialbym prawa) z niej skorzystac. na kazdym kroku
    zlodziejskie rzady kaczorow okradaja uczciwie pracujacego polaka -
    spojrz na podatki w innych krajach. polska jest na koncu czarnej
    listy.
    dlatego na ile sie da na tyle bede kombinowal. :)
    .. jesli sie nic nie zmieni to trzeba bedzie sie wyniesc z tego kraju
    jak duza czesc moich kolegow.

  • 5. Data: 2007-05-07 17:29:55
    Od: "HawkEye" <H...@g...pl>

> [...]
    > dlatego na ile sie da na tyle bede kombinowal. :)
    > .. jesli sie nic nie zmieni to trzeba bedzie sie wyniesc z tego kraju

    To nie tylko Kaczory.... To w zasadzie kazdy rzad nas okradal i sie przy tym
    smiali nam w twarz. Tyle, ze kiedys jak o tym napisala jakas gazeta, to byl
    rwetes, a teraz np. Gosiewski moze fundowac takiej Wloszczowej IC, a kto
    wie, czy nawet nie zafunduje stadionu na ME 2012 na ktorym odbedzie sie
    final? ;)

    Tez prowadze dz. gosp. tyle, ze mieszkam na wsi. W przeciwienstwie do
    Ciebie-ja doplacam do interesu (22tys straty w ub.r.). Rynek maly, zacofany
    i trudne warunki terenowe... Wlasnie postanowilem likwidowac dz. gosp. i
    wyjechac do pracy nawet przy lopacie, byle by miec sw. spokoj :) Juz nawet
    nie chce mi sie szukac pracy w zawodzie w PL, bo tutejsze wymagania w
    stosunku do zarobkow... szkoda gadac...Nawet jesli bylbym desperatem i
    przyjal niskooplacalna prace, to i tak zawsze sie studencina znajdzie, ktory
    mnie wykosi (ja mam 28lat, wiec wg. potencjalnego pracodawcy za stary jestem
    jako programista ;) ). A pozniej sie dziwia, ze burdel w tym kraju... Ja bym
    powiedzial, ze nie potrzeba nam innych rzadow, tylko obyczaje inne
    przyjmijmy a bedzie dobrze ;)

  • 6. Data: 2007-05-07 20:34:57
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2007-05-07 18:59, sylwiatal pisze:

    > .. jesli sie nic nie zmieni to trzeba bedzie sie wyniesc z tego kraju
    > jak duza czesc moich kolegow.

    No to nara.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 7. Data: 2007-05-08 06:11:12
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    sylwiatal pisze:
    > na kazdym kroku
    > zlodziejskie rzady kaczorow okradaja uczciwie pracujacego polaka -
    > spojrz na podatki w innych krajach.

    no to inne rządy nie kradły? Nie dość że kradły ( defraudowały jak to
    się ładnie nazywa) to teraz jak se w łeb strzelą bo sumienie ich rusza (
    chyba? ) to jeszcze męczenników z nich robią. Po prostu jaja.

    > .. jesli sie nic nie zmieni to trzeba bedzie sie wyniesc z tego kraju
    > jak duza czesc moich kolegow.
    no to krzyż na drogę.

  • 8. Data: 2007-05-08 12:48:54
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2007-05-08 08:11:12 +0200, Tomek <t...@v...pl> said:

    > no to inne rządy nie kradły? Nie dość że kradły ( defraudowały jak to
    > się ładnie nazywa) to teraz jak se w łeb strzelą bo sumienie ich rusza
    > ( chyba? ) to jeszcze męczenników z nich robią. Po prostu jaja.

    No jaja. Jak to było samobójstwo, to tu taaaki kaktus...

    > no to krzyż na drogę.

    Krzyż zostaw w Polsce. W normalnych krajach nie jest potrzebny.

    camel[OT]

    --
    -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.

  • 9. Data: 2007-05-09 17:11:06
    Od: sylwiatal <s...@o...pl>

    On 7 Maj, 19:29, "HawkEye" <H...@g...pl> wrote:

> [...]
    > powiedzial, ze nie potrzeba nam innych rzadow, tylko obyczaje inne
    > przyjmijmy a bedzie dobrze ;)- Ukryj cytowany tekst -

    programista? heh. witaj w klubie. tez jestem programista tyle ze 3
    lata starszy.
    nie no nie przesadzaj z tym wykoszeniem. studenciaki mimo wszystko nie
    maja takiego doswiadczenia w tym fachu, nie moga sie pochwalic tyloma
    projektami. w tym fachu tez liczy sie staz pracy. mysle ze do 40stki
    sie jakos pociagnie (o ile bog da) a potem najwyzej sie czlowiek
    przekwalifikuje.
    w tej chwili najwazniejsze jest korzystac z chwili i rozwijac sie
    dalej, zbierac papierki, robic szkolenia i zdobywac doswiadczenie.

  • 10. Data: 2007-05-09 17:11:54
    Od: sylwiatal <s...@o...pl>

    On 7 Maj, 22:34, "Mich@l" <k...@t...cy> wrote:

    > No to nara.
    >
    > --
    > To nie prawdy objawione a jedynie moje prywatne opinie ;)
    > Michał "Willy" Olszewski
    > GG: 2903798 / ICQ: 199507526http://www.olszewski.net.pl

    nara. P. olszewski.