PracaGrupypl.praca.dyskusje"na czarno" › Re: "na czarno"
    From: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: "na czarno"
    Date: Sun, 14 Aug 2005 13:59:57 +0200
    Sender: z...@v...pl@staticline10509.toya.net.pl

    futszaK napisał(a):

    > dobrze, ale moim zadaniem było pracować a nie wgłębiac się w zawiłości
    > prawnicze które nie są wcale oczywiste,

    Fakt, prawo jest zawiłe i często zmieniane. Zgadzam się z tobą, że
    "normalny" człowiek nie ma do tego głowy, bo musi zająć się podstawową
    działalnością. Dlatego pojawiły się biura rachunkowe - tak, jestem
    świadom, że oznacza to dla przedsiębiorcy dodatkowe koszty.

    a ZUS mnie złapał na tym że w
    > momencie kiedy leżałem chory miałem jednak składke za ZUS zapłacić bo
    > takie są przepisy stworzone dlatego żeby ludzie się mylili

    Ten pogląd wydaje mi się jednak pewną przesadą.

    > a niestety ma i miec bedzie,

    Rzecz w tym, że nie musi. Tzn. istnieją w świecie inne rozwiązania tego
    problemu (zabezpieczenia emerytalno-rentowego).

    > nie interesuje mnie, nauczony tym doświadczeniem przez nastepne prawie
    > 4 lata nie zapłaciłem ani złotówki na w/w instytucje (najpierw bylem
    > na kuroniówce, potem praca na czarno) z czego mam satysfakcje

    DGCC,

    > zwykła logika
    > skoro ludzie bedacy obecnie na emeryturach budowali ta gospodarke i
    > sie ja sprzedało to pieniadze ze sprzedazy powinny isc na zapewnienie
    > im spokojnej starości na co pracowali przez wiele lat

    I byłoby pięknie, gdyby to wystarczyło, ale nie wystarczyło.

    (...)
    > alez mi to nie przeszkadza, to przeszadza krzykaczom krytykującym
    > prace na czarno co ja uważam za jeden z podstawowych szczebli kariery
    > zawodowej

    Naprawdę im to przeszkadza?
    Mnie twoja praca na czarno nie przeszeszkadza.
    <Przy założeniu oczywiście, że nie pasożytujesz na pracującej części
    społeczeństwa, a więc: nie korzystasz z dróg publicznych, policji,
    urzędów i jakichkolwiek świadczeń za które *nie* zapłaciłeś>
    Chociaż to, że masz takie samo prawo głosu w wyborach już tak.
    Po prostu uważam, że <panie wybaczą> dajesz dupy </panie wybaczą>.
    Pracodawca wykorzystując twoją <domniemanie> ciężką </domniemanie>
    sytuację robi cię w jajo - no chyba, że dla ciebie jest bez różnicy, czy
    za tę samą kwotę netto pracujesz na legalu czy na czarno - i nieźle
    sobie tnie koszty.

    Zbyszek