PracaGrupypl.praca.dyskusjemoże podyskutują 50- latki? › Re: może podyskutują 50- latki i 40-latki?
    From: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: może podyskutują 50- latki i 40-latki?
    Date: Thu, 28 Nov 2002 11:38:33 +0100

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:as4jkj$dif$1@news.tpi.pl...

> [...]
    >
    > No, stary, że użyję po raz drugi słowa pomocniczego: Kurwa, to jest
    > mocne! Pobieranie składek na emeryturę z założeniem, że niewielu do niej
    > dożyje. Ekonomiczne perpetuum mobile.

    > Sugerujesz, że zakładano młodnienie społeczeństwa? A jaki przyjęto
    > model? Jakie parametry graniczne założono? Społeczeństwo albo starzeje
    > się albo młodnieje albo nie zmienia średnich. Każdy zdrowo myślący
    > człowiek rozważy każdą z tych możliwości konstruując model. O tym , że
    > społeczeństwo starzeje się wiadomo od dawna - pytania dotyczą jedynie w
    > jakim tempie i jakie będą parametry za x lat.

    Teraz to wiemy, ale w latach zjawisko starzenia spoleczenstw nie bylo znane.
    Do tego jeszcze raz powtarzam niewielka czesc populacji odzywala wieku
    emerytalnego, nie wspominajac juz o opiece zdrowotnej(powtarzam sie).

    > Emeryt ma zapłacić za swoją emeryturę? A może ja mam odkupić od
    > złodzieja telefon, co mi go ukradł?

    Ten zlodziej to panstwo, a panstwo to my. Sek w tym ze ci co rzadzili kiedys
    okradli tych co zyja teraz i jutro. Caly czas tak sie dzieje, zyjemy kosztem
    przyszlych pokolen.

    > Ile wynosiła tego nie da się ustalić, ponieważ władza komunistyczna nie
    > korzytała z wynalazku pieniądza w pełnym zakresie, więc nie ma dobrej
    > miary. Mój ojciec przynosił do domu 30 USD pensji, teraz dostaje
    > kilkaset emerytury, ale nie zauważyłem, by żyło mu się lepiej (inflację
    > uwzględniłem). Wtedy płacono ludziom "trochę" resztę zatrzymując na
    > potrzeby "ogółu" i nie informując nikogo ile. Jaka była składka nie da
    > się niestety ustalić.

    Da sie da, wbrew pozorom Zus istnieje jzu wiele lat. Tylko ze teraz ma
    lepsze siedziby(palace)

    > (...) Tak wiec jak widac
    >
    > Problem jest identyczny, jak ten, któy ma złodziej, co ukradł i nie ma z
    > czego zwrócić i w dodatku idze w zaparte, twiedrdząc, że nic nie wie.

    A co maja powiedziec spoleczenstwu ze kasa jest pusta ?? ;))