PracaGrupypl.praca.dyskusjemoże podyskutują 50- latki? › Re: może podyskutują 50- latki i 40-latki?
  • Data: 2002-11-28 17:47:16
    Temat: Re: może podyskutują 50- latki i 40-latki?
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:as4t48$k2a$1@news.tpi.pl...

    > Oglądam od czasu do czasu różne tabelki i wykresy demograficzne - 20,30
    > lat wstecz było to już chyba jasne, sądzę że wcześniej też. To dosyć
    dawno.

    > A nie musimy.
    >
    > Państwo, jak rodzina, różnie traktuje swoich członków - są rodziny, w
    > których ojciec alkoholik bije matkę i gwałci córki. To nie jest
    > okoliczność obiektywna i nie dająca się zmienić. Szlaban staremu na kasę
    > i kurek na gorzałę.

    To dosyc problematyczne, tez bym tak chcial. Ale sek w tym ze przyszle
    pokolenia glosu nie maja :(, a ci co zyja dzisiaj chca zyc

    > Nie wiem, czy się da, bo w ZUSie twierdzą, że nie wiedzą ile wpłaciłem
    > pieniędzy i sam mam wydedukować i udowodnić mój kapitał początkowy.

    Bo oni trzymali te papiery tylko kilka lat, nikt wtedy nie wierzyl w upadek
    umowy spolecznej. Wtedy emerytury i renty mialy przeliczniki branzowe.

    > Tak, i że bieżące świadczenia można wypłacić tylko z bieżących dochodów.

    Przeciez tak sie dzieje i tego nie da sie zmienic. I wlasnie o tym pisalem
    ze jedno pokolenie bedzie musialo zaplacic za swoja emeryture podwojnie:
    po raz pierwszy finansujac obecnych emerytow
    po raz drugi - siebie

    > I grzecznie poprosić o społeczną zgodę na taki stan rzeczy.

    Nie sadze zeby wiele osob sie zgodzilo, choc fakt jest faktem ze majatek
    narodowy przejedlismy, zamiast wlasnie miedzy innymi zrobic dobry system
    emerytalny, wtedy mlode pokolenie nie musialoby finansowac starego.