PracaGrupypl.praca.dyskusjemoże podyskutują 50- latki? › Re: może podyskutują 50- latki?
  • Data: 2002-11-27 13:22:41
    Temat: Re: może podyskutują 50- latki?
    Od: "vad" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik WOJSAL <w...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:
    (ciach....)

    > Oczywiscie.

    > ??!!
    > A pamietasz moze te puste polki w sklepach? A pamietasz
    > te problemy z mieszkaniami? Pytanie: dlaczego komunisci
    > oddali wladze w 1989 roku? Dlatego ze byli tacy dobrzy?
    > A moze dlatego ze pokochali demokracje? czy tez moze
    > dlatego, ze nie mozna bylo juz rzadzic panstwem-bankrutem?

    > Za komuny zlodziejom zylo sie tez niezle.
    > Roznica zas polega na tym, ze wtedy byla jedna
    > partia ktora okradala walsny narod, a teraz
    > tych partii jest wiecej.

    > Czyli komune pamietasz oczami 14-latka. Zapewniam
> [...]
    Witam
    Wojtku , ja żyłem wtedy w tym kraju i byłem człowiekiem dorosłym . Znam
    sytację o których piszesz z autopsji . Szlag mnie trafia jak czytam posty
    które twierdzą , że wszystko było dno ale teraz jest raj . Piszą to ludzie
    (m.in.) których rodziców było stać na to żeby ich dzieci w tamtych czasach
    pokończyły szkoły i kursa różniste z których to ukończenia i pomocy przy
    życiowym starcie teraz ciągną profity . Dla równowagi trzeba powiedzieć że
    przy takim socjalu jak wtedy i tak prowadzonej gospodarce rozsypać się ten
    system musiał tak czy tak . Ale przy tym wszystkim nie wolno zapominać o
    kilku rzeczach ;
    Biedni renciści i emeryci (nad którymi się użalasz) mieli wtedy leki za
    darmo .
    Drogi , szpitale i szkoły były budowane .
    Jak Ci się chciało pracować to pracowałeś i było Cię stać na opłacenie
    mieszkania i wyżywienie dla Ciebie i rodziny .
    Paszport rzecz wspaniała , tylko na co mnie on , jak na chleb nie ma .
    Jako ciekawostkę powiem że w czasach kiedy wszystko było na kartki i nikt
    nic nie miał to do kogo byś nie poszedł na rodzinną imprezkę , stoły były
    suto zastawione .
    Pokolenie ludzi z tamtych lat nie potrafi i często , gęsto nie jest w stanie
    z różnych względów dopasować się do tego współczesnego "polskiego
    kapitalizmu" ale pamiętać wypada że co najmniej połowa współczesnych
    "krzykaczy" tamtym realiom zawdzięcza to co ma . Nie ma tutaj sytuacji
    "czarne - białe" . Dokonała się swego rodzaju rewolucja , największą cenę
    płacą za nią ludzie po 50-ce . Warto i chyba nawet trzeba o tym pamiętać .
    pozdr.vad (po 50-ce)