PracaGrupypl.praca.dyskusjemoże podyskutują 50- latki? › Re: może podyskutują 50- latki i 40-latki?
  • Data: 2002-11-29 09:39:43
    Temat: Re: może podyskutują 50- latki i 40-latki?
    Od: No Name <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    (...)

    > Wszyscy obywatele korzystali z tego majatku, to sie nazywalo "dochody" z
    > prywatyzacji, z ktiorych tylko 10% jak sie nie myle jest odkladane na
    > reforme emerytalna w NBP.

    Duży kwantyfikator nie znajduje tu zastosowania. Słowo "wszyscy" odnosi
    się jedynie do faktu, że wszyscy kiedyś umrzemy - pozostał zagadnienia
    nie mogą być nim objęte.
    Domyślać się jedynie mogę, że "wszyscy" łączone jest tu ze słowem "my",
    czyli tzw. pluralis majestaticus, formą monogą dla osób pojedynczych,
    przysługującą osobom panującym i szlachetnie urodzonym. Przykład: "My,
    książę, ogłaszamy....."

    Pzdr Dogbert