PracaGrupypl.praca.dyskusjemoże podyskutują 50- latki? › Re: może podyskutują 50- latki i 40-latki?
    From: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: może podyskutują 50- latki i 40-latki?
    Date: Thu, 28 Nov 2002 11:31:18 +0100

    Użytkownik "adherent" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:as4hik$p43$2@news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Tylko pytanie kto takie zdecydowane zmiany by przeżył, a raczej czy
    > społeczeństwo by dopuściło do tak radykalnych zmian. Nie wiemy jak
    > by było. Czesi i Słowacy zastosowali bardziej konserwatywną politykę.
    > Oba kraje mają bezrobocie chyba poniżej 9%. Gospodarczo Czechy
    > są lepsi od nas. Słowacy gospodarczo nie dużo gorzej od nas.

    Zauwaz, ze Czechy sa krajem przemyslowym juz prawie sto lat Polska jeszcze
    dopiero niedawno stala sie przemyslowo-rolniczym. U nich nie bylo tak duzego
    ukrytego bezrobocia oraz kryzysy lat 80 w ktorym gospodarka sie skurczyla i
    to znacznie. Nie bylo tez zadnego debila ktory rozwinal by tak przemysl
    ciezki jak u nas, skoro juz wtedy wiedziano ze to jest przeszlosc i
    zacofanie.

    > Gospodarka ruszyła, przepowiedział (jeżeli nie doprowadził) pierwszy
    > spadek bezrobocia. Jeżeli te tendencje utrzymają się w skali roku
    > to nie będzie potrzeba innych argumentów do obrony takiej polityki.

    > Oczywiście ważne jest ustalenie stanu wyjściowego. Jednak
    > wprowadzane pomysły, teorie Balcerowicza jakoś tak efekty
    > dają dopiero gdy urzędowanie zaczynają jego następcy.
    > Stąd jak najszybciej chcę zastąpienia Balcerowicza w NBP.
    > Chyba mamy gwarancję w wynikach badania opinii społecznej
    > że teraz będą tylko następcy Balcerowicza.

    Tak juz czasem bywa, ze na efekty inwestycji trzeba troche poczekac. Z tego
    co pamietam to Balcerowicz rzadzil rok czy poltora, w tak krotkim czasie
    przygotowal grunt pod przyszlosc. Na widoczne efekty reform trzeba czekac
    przewaznie 4-6lat, dlatego nikt nie chce obnizac podatkow bo wybory sa co
    4lata. Do tego zauwaz ze budzet Pana Balcerowicza byl jedynym, ktory mial
    nadwyzke budzetowa, kolejne wiec mogly ja zdyskontowac i to z gorka co
    niestety zrobiono.