PracaGrupypl.praca.dyskusjemoże podyskutują 50- latki? › Re: może podyskutują 50- latki i 40-latki?
    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: może podyskutują 50- latki i 40-latki?
    Date: Thu, 28 Nov 2002 10:41:23 +0100

    (...)

    > Z niewiastami nie bardzo umiem dyskutować :-((.

    Próbujesz w zawoalowany sposób zaproponować model społeczeństwa, w
    którym mężczyźni leżą pod palmą i filozofują, a kobiety obrabiają pole
    manioku - cz też chodzi o co innego?

    > Projekty ustaw
    > zaproponowane przez Kołodkę znam pobieżnie. Nieznajomość
    > ustaw szkodzi dopiero gdy obowiązują.(...)ale i do wyciągania wniosków
    > krytycznych z tego, co te gazety piszą.

    Niespójność logiczna - trudno cokolwiek oceniać, szczególnie krytycznie,
    jeżeli zna się pobieżnie - piszesz również, że oczekujesz namawiania do
    wyciągania wniosków, w odpowiedzi na taką właśnie namowę (Nina, cyt.:
    "zapoznaj się, a potem pomyśl" słowo "pomyśl" w potocznym rozumieniu
    oznacza wyciąganie wniosków, w szczególności krytycznych). Jeżeli nie
    zgadzasz się w wnioskiem przedmówcy (sorry: przedmówczyni) należało
    raczej użyć sformułowania: "przemyśl ponownie", "ja oceniam inaczej"
    "uważam twoje wnioski za błedne". Zastosowana przez Ciebie retoryka
    zawiera ocenę przedpiszcy, a nie ujawnia Twoich wniosków.

    > No cóż - mniej mnie interesuje kto pisze a bardziej co pisze.

    Kto pisze jest o tyle ważne, że w większości przypadków to, jak ktoś
    robił coś w niedalekiej przeszłości, zrobi tak w najbliższej
    przyszłości. Człowiek tym się różni od misia Kolargola, że ten ostatni
    nie planuje, co będzie robił za pół roku, a dwunożni starają się
    zapobiegać niepożądanym skutkom, zanim nastąpią. Stąd wiedza, kto
    decyduje pozwala przewidzieć z dużą dozą prawdopodobieństwa, co nas spotka.
    Nie wydajesz się być szczególnie przybity faktem, że deklaracje
    majątkowe tak czy inaczej będą - może nie jesteś świadom, że podobnie,
    jak z podatkami, najbardziej w dupę dostaną nie ci, co mają dużo, lecz
    ci, którzy mają średnio. Następne w kolejce do opodatkowania mogą być
    bity, które właśnie dotarły do Ciebie.

    Z pozdrowieniami:

    Dogbert