PracaGrupypl.praca.dyskusje › moderowanie ppo

  • 71. Data: 2004-09-18 20:34:11
    Temat: Re: moderowanie ppo
    Od: DT <d...@A...pl>

    On Sat, 18 Sep 2004 13:29:30 +0200, Tomasz Brzeziński
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    >wiadomości news:opseirn8ms4iukdk@krzysztofc...

    >Z RFD się nie wycofałem. Softu nie napiszę. RFD napiszę.
    >A obiecywałem to wtedy, kiedy podnosiły się głosy, że RFD jest tak
    >skomplikowanym dokumentem, że zwykły śmiertelnik nie jest w stanie go
    >napisać.
    Nie przypominam sobie takiej dyskusji [nad stopniem skomplikowania
    dokumentu]. Przypominam sobie wnioski, że najbardziej zainteresowani
    "zmianami na lepsze" byliby Ci, którzy z usenetu korzystają
    sporadycznie, w związku z tym jest marna szansa, że będą w usenecie o
    zmianach zbyt intensywnie dyskutować, bądź nad nimi głosować.

    [...]
    >Sigurd
    >PS. Poza tym, ja bym się na Twoim miejscu dobrze zastanowił (niezależnie od
    >tego, co sądzisz o całej kwestii RFD), czy chcesz sprawiać wrażenie
    >popierającego DT, wraz z całym jego prymitywnym chamstwem, które właśnie
    >zaprezentował. Bo mam nadzieję, że nie miałeś takiego zamiaru, ale trochę
    >wyszło, jakbyś jego styl popierał...

    Przeprosiłem Cię w poprzednim poście. Przepraszam jeszcz raz.

    Fakt, że mnie poniosło bo nie lubie bufonady - raz się stroszysz,
    obiecujesz, wyśmiewasz z głupoty innych, a jak ktoś chciałby z Twojej
    pomocy skorzystać to się wycofujesz i udajesz skrzywdzone dziecko
    któremu ktoś podprowadził grabki - jeszcze nie czytałem dalszych
    postów, ciekawe ile jeszcze razy będziesz płakał, że Cie zwyzywałem od
    baranów ? Jak Ci się nie chce, to nie obiecuj, albo znajdź sobie inną
    wymówkę, niż moje "chamstwo".

  • 72. Data: 2004-09-18 20:38:35
    Od: DT <d...@A...pl>

    On Sat, 18 Sep 2004 14:47:39 +0200, Tomasz Brzeziński
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    >wiadomości news:opseitilpk4iukdk@krzysztofc...

    [...]
    >A tak btw. Liedtke, nie Liedke. Wypada znać nazwisko jednej z jaśniejszych
    >postaci polskiej science-fiction ;-)
    Trochę wazeliny jeszcze nikomu nie zaszkodziło, prawda doktorku ? ;-)

    [...]
    >Nie, ale jednak moderator w tym stylu chyba nigdy nie dyskutował. Ale,
    >cozywiście, masz rację.
    Potrzebujesz cytatów, czy tylko tak sobie propagandę uprawiasz ?

  • 73. Data: 2004-09-18 21:04:34
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    Witam,

    On 2004-09-18, Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Potem, żeby zmienić FAQ i na tej podstawie zmienić zasady moderowania. W
    > takim wypadku w ogóle nie trzeba pisać RFD, tylko na grupie przedyskutować i
    > przegłosować FAQ.
    Ja przepraszam, ale jakie przegłosowanie FAQ? O ile dobrze pamiętam (niech
    mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę), to grupa została założona jako
    moderowana. I pierwszy moderator ustanowił pewne kryteria puszczania
    ogłoszeń, które w pewnym momencie zostały spisane i udostępnione publicznie
    jako FAQ. To nie rząd i wotum zaufania :] Jeżeli nie podoba Wam się stan
    faktyczny, to macie do wyboru następujące możliwości:
    - zgłosić RFD celem odmoderowania grupy,
    - zaproponować nowego moderatora do grupy,
    - pomóc moderatorowi i poprawić mu ten skrypt (ktoś nawet się ofiarował,
    że postawi takiemu poprawiającymi piwo)
    - przyjąć stan faktyczny i skończyć pieniactwo.

    Poza tym przypominam, że moderator (niezależnie kimkolwiek on nie jest)
    zajmuje się grupą li tylko dla szacunku i poważania społecznego. Ogłoszenia
    na grupie dostępne są za darmo. I dla nadających, i dla umieszczających.
    Kropka. Wyborcza umieszcza ogłoszenia o pracy raz w tygodniu, musi za to
    zapłacić i dający ogłoszenie, i poszukujący pracy. I ludzie jednak płacą
    za to, żeby umieścić to ogłoszenie, a inni płacą, żeby je przeczytać.
    Choć czasem trzeba poczekać 7 dni. A Wy robicie szopki o to, że ogłoszenia
    na ppo ukazują się z 5dniowym opóźnieniem. Ych, polskie piekiełko...

    Pozdrawiam
    Czesiu

    PS. Przepraszam za ostatni akapit, ale po prostu nie zdzierżyłem...
    --
    http://blabluga.hell.pl/ksionszki/ - uaktualniane: 2004.09.16

  • 74. Data: 2004-09-18 21:13:11
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DT" <d...@A...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > jaśniejszych postaci polskiej science-fiction ;-)
    > Trochę wazeliny jeszcze nikomu nie zaszkodziło, prawda doktorku ? ;-)

    Nie jestem doktorem, zaledwie magistrem, nie musisz wazelinować :>
    A Nina zapewne już nawet naszej grupy nie czyta. I nigdy nie kryłem tego, że
    bardzo ją szanuję. Nie muszę się uciekać do jakiegoś wazeliniarstwa, może to
    uslyszec ode mnie wprost. No a już pomysł, dla którego miałbym jej
    pochlebiać, wymyka mi się spod zdolności pojmowania.
    A w ogóle, to ja Cię bardzo uprzejmie proszę: odczep się ode mnie. Bo jak Ty
    masz w takim stylu pisać: najpierw coś chamskiego rzucisz, a potem
    przepraszasz, po czym znowu popisujesz się swoim brakiem elementarnej
    kultury - to może lepiej nie pisz wcale.

    Sigurd

  • 75. Data: 2004-09-19 11:43:42
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:opsei5kjvy4iukdk@krzysztofc...

    > Wymienilismy publicznie posty na temat mojej propozycji.
    > Nie przypominam sobie, zeby ktos zaprotestowal.
    > Pozostaja kwestie techniczne, potem opublikowanie na grupie, dyzkusja i
    > na koniec jesli przejdzie na png to glosowanie.
    > Dlaczego martwisz sie 10-a innymi sprawami, skoro jestem jedyna osoba
    > ktora odpowiedziala publicznie na twoja propozycje.

    Tylko czy rzeczywiście potrzebne do Twoich propozycji jest RFD i głosowanie?
    Bo jeśli ja dobrze rozumiem, to zatrzymaliśmy się w końcu na propozycji
    zmiany FAQ, którą proponowałeś tutaj: news:opsc9dg7q84iukdk@krzysztofc.
    A FAQ można spokojnie zmienić bez RFD, wręcz chyba nie ma przypadku grupy, w
    której FAQ zawiera się w RFD.
    Chyba że ja coś źle pamiętem (sorry, ale to zamieszanie było takie, że ja
    już niczego nie jestem pewien), i ostateczna wersja rozwiązania była inna,
    jeśli tak, to przypomnij, i biorę się za to RFD.

    > ps. po sp Zajdlu reszte czytam juz wybiorczo a nie caly
    > kanon.

    Akurat Ninę IMHO warto ;-) (zresztą, jest w sieci, więc sam się możesz
    przekonać)

    Sigurd

  • 76. Data: 2004-09-19 16:45:33
    Od: "Immona" <n...@n...pl>

    "Tomasz Brzeziński" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > takim wypadku w ogóle nie trzeba pisać RFD, tylko na grupie przedyskutować
    > przegłosować FAQ.
    > Potem, zeby wprowadzić jakieś mechanizmy moderacji, automaty etc. Kwestia
    > tego, co to dokładnie ma być. Bo, jak na razie, to ja szczerze mówiąc nie
    > wiem, czy jest osiągnięty jakiś consensus. Ty miałeś jakieś propozycje,
    > innym się podobały lub nie. Poza tym, jest tu dośc kluczowa sprawa -
    trzeba
    > uzyskać akceptację tych zmian albo u obecnych moderatorów, albo znaleźć
    > nowych, których się wpisze w RFD. Bo wbrew woli nikogo do moderacji w RFD

    Chce przy okazji wyrazic swoje zdanie.

    Moderacja jest ok, ale reguly ppo wydaja mi sie za sztywne.

    Niech ogloszenie dotyczy pracy, zawiera kontakt lub namiar na niego (np.
    adres www), nie obraza dobrych obyczajow - i tyle. Rozumiem, ze jest tu
    dazenie do profesjonalizmu, ale ogloszenia "dam prace" sa dobrem w warunkach
    obecnego bezrobocia, a usenet ma sluzyc spolecznosci internautow, a nie
    dzialac na zasadach sztywnego urzedu. Ile internauci traca ofert pracy przez
    to, ze zostaly odrzucone przez jakis formalny blad? Idiotyzm. Moderowac, nie
    przepuszczac: nie zwiazanych z oferowaniem pracy, piramidek, firm i osob,
    ktore zostaly zgloszone przez kogos jako oszukancze.

    Sama znam przypadek nie przepuszczonego ogloszenia - duza firma, S.A.,
    postanowila zrobic eksperyment i wystawic zrobienie swojej www (grafika i
    HTML, bez dynamicznych elementow) na aukcje zlecen dajac za to do 2000. Info
    o tym zostalo puszczone na ppo - krotka informacja, o co chodzi i linki do
    stron, na ktorych odbywa sie "konkurs ofert". Oczywiscie nie przeszlo, a
    osoba, ktora to napisala, zobaczyla potem regulamin i zrozumiala, ze nie
    spelnialo warunkow, ale olala - nie chcialo sie jeszcze raz pisac, a ilosc
    ofert bez tego jest zadowalajaca. Wsrod czytelnikow ppo webmasterow jest na
    pewno mnostwo - stracili byc moze wartosciowa dla nich informacje. Mysle, ze
    takich przypadkow jest wiecej i ze zanadto sztywne reguly moderacji powoduja
    obnizenie uzytecznosci grupy dla jej czytelnikow. I to jest nawet wiekszy
    problem niz kilkudniowe opoznienia w ukazywaniu sie - jestem w stanie
    zrozumiec, ze ktos moze kilka dni nie miec czasu. Ale ze dziala jak automat
    wbrew zdrowemu rozsadkowi, za jakies "kodowanie", to juz trudniej.

    BTW, kilka lat temu, jeszcze podczas studiow, na praktykach, firma, w ktorej
    bylam na gwalt nagle potrzebowala specjalisty od rozpoznawania prawdziwosci
    banknotow i nikt nie mial pojecia, jak kogos takiego w ciagu 2-3 dni
    znalezc. Dzwoniono po bankach, ale tam nie mieli.
    Wyslalam ogloszenie na ppo i sie udalo, tego samego dnia i byl to moj
    pierwszy w zyciu "sukces zawodowy".
    Ppo to swietny pomysl. I prosze Was, nie psujcie go.

    I.

  • 77. Data: 2004-09-19 17:41:28
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 19 Sep 2004 13:43:42 +0200, Tomasz Brzeziński
    <s...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > inna,
    > jeśli tak, to przypomnij, i biorę się za to RFD.

    Wymienialismy posty na ten temat w jednym konkretnym watku.
    Nie mieszaj do tego zmiany FAQ, ktorej w tym watku nie poruszalem w ramach
    propozycji RFD - pytales o RFD i odpowiadalem odnosnie RFD. FAQ to osobna
    bajka i o pomoc w jego zmianie cie nie prosilem.

    i dalsze w watku

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 78. Data: 2004-09-19 19:21:03
    Temat: Re: moderowanie ppo - szkic RFD
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Na razie tyle, to tak dla wstepnej oceny. Z pewnością trzeba będzie zrobić
    też połaczone z tym RFD zmiany opisu grupy pl.praca.oferowana, ale to
    później.
    Może być?
    Sigurd

    ----------RFD--(Request for Discussion)---------

    Nazwa grupy: pl.praca.oferowana.niemoderowana

    Krotki opis: Dam prace, nie umiem ustawic kodowania postow

    Moderowana: NIE

    Opis: Miejsce publikacji ofert pracy. Grupa sprzęgnięta z
    pl.praca.oferowana. Ogłoszenia, które zostały wysłane na pl.praca.oferowana,
    a z jakiegoś powodu zostały przez moderatorów odrzucone, są automatycznie
    umieszczane na tej grupie. Możliwe jest też bezpośrednie publikowanie
    ogłoszeń na tej grupie, wtedy ogłoszenie ukazuje się natychmiast, nie czeka
    na decyzję moderatora.

    Tematy zabronione:
    Zamieszczanie jakichkolwiek postów nie będących ogłoszeniami o oferowanej
    pracy, w szczególności ogłoszeń o szukaniu pracy, odpowiedzi na publikowane
    ogłoszenia, wszelkich dyskusji związanych lub nie z tematyką grupy. Tego
    typu posty powinny trafiać na grupy pl.praca.szukana lub pl.praca.dyskusje.
    W merytorycznie uzasadnionych przypadkach dopuszcza sie crossposty do innych
    grup dyskusyjnych w hierarchii pl.*. W takim przypadku nagłówek
    "Followup-To" należy ustawić na jedną, wybraną grupę.

    Uzasadnienie:
    Obecnie istniejąca moderowana grupa pl.praca.oferowana ma ustalone reguły
    publikacji postów, które dla wielu pracodawców okazują się zbyt
    skomplikowane. W efekcie poważna część ogłoszeń jest odrzucana przez
    moderatorów. Zdaniem wielu osób obecne zasady publikacji są zbyt ostre, z
    kolei wiele innych osób obawia się zalewu grupy spamem i mało poważnymi
    ogłoszeniami.
    Proponowane rozwiązanie pozwala na zadowolenie obydwu stron - zwolennicy
    restrykcyjnego przestrzegania zasad mogą czytać wyłącznie grupę
    pl.praca.oferowana, podczas gdy osoby nie przywiązujące wagi do formy posta,
    a chcące zapoznawać się z jak największą liczbą ofert mogą czytać obie
    grupy.

    Autor propozycji: <do wstawienia>

    Ogloszenie:
    pl.news.nowe-grupy
    pl.announce.newgroups
    pl.praca.oferowana
    pl.praca.dyskusje
    pl.praca.szukana

    Czas trwania: dwa tygodnie

  • 79. Data: 2004-09-20 07:29:29
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 19 Sep 2004 21:21:03 +0200, Tomasz Brzeziński
    <s...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > zrobić
    > też połaczone z tym RFD zmiany opisu grupy pl.praca.oferowana, ale to

    Dzieki. za wlozona prace.
    Poniewaz poslales na priwa info, ze nie mozesz znalezc watku w ktorym
    pisalem o co chodzi, to podaje link, tam w moich wypowiedziach siedzi
    opis, z zaznaczeniem,(tak przy okazji) ze przyczyna jest zbyt dlugi czas
    oczekiwania i ze na grupie beda sie okazywac wszystkei posty wyslanme na
    ppo- to ze czesc postow sie nie ukazuje moze byc jedynie przyczyna
    dodatkowa- w ten sposb jaki zaproponowales niemoderowana rowniez by byla
    moderowana, czekajaca na to, az moderatorzy "oddziela ziarno od plew"

    http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,2.html?group=pl.pra
    ca.dyskusje&tid=1024855&pid=1024974

    Z tym, ze tak jak wspominalem - taki szkic naprawde bym mogl sam napisac,
    na podstawie istniejacych RFD - natomiast problemem jest zaproponowanie
    jak ma byc technicznie zaproponowane takie podwojne publikowanie ogloszen.
    Bez tej wiedzy RFD jako pozostajace w sferze poboznych zyczen bedzie
    rozniesione w pierwszej dyskusji na png.

    Poniewaz ruszyles RFD zgodnie z stanem wiedzy Twoim i moim, to w takim
    razie, zeby nie marnowac twojej pracy, przeredaguje to wieczorem (o ile
    siec mi pozwoli :( )i bedziemy myslec co dalej - jak znalezc kogos, kto
    podpowie pasujace rozwiazania techniczne mozliwe do wprowadzenia takiego
    mechhanizmu.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 80. Data: 2004-09-22 14:27:11
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    On 2004-09-19, Immona <n...@n...pl> wrote:

    > Chce przy okazji wyrazic swoje zdanie.
    >
    > Moderacja jest ok, ale reguly ppo wydaja mi sie za sztywne.

    "Zupa była ok, ale w mordę i tak dostała"... :-)

> [...]
    > o tym zostalo puszczone na ppo - krotka informacja, o co chodzi i linki do
    > stron, na ktorych odbywa sie "konkurs ofert".

    Na ppo powinny byc oferty.
    Informacje o rekrutacji można z powodzeniem zamieszczać na ppd. I byłoby
    ok... i webmasterzy by sie dowiedzieli...

    > Wyslalam ogloszenie na ppo i sie udalo, tego samego dnia i byl to moj
    > pierwszy w zyciu "sukces zawodowy".

    No, ale to było ogłoszenie. Pewnie do tego spełniało wymogi...
    Rany, ja sam dawałem w sumie kilka ogłoszeń na ppo. FAQ nie czytałem.
    Wystarczy przejrzeć troche ogłoszeń, żeby załapać, w czym rzecz i jak
    powinno być napisane ogłoszenie zeby przeszło.
    Więcej pracy wymaga zamieszczenie ogłoszenia w portalu lub w gazecie...

    Kender

    --
    Myślenie nie boli, ale tylko nielicznych.
    [Ja]

    --
    Mówią, że ciężka praca jeszcze nikomu nie zaszkodziła.....
    Ale po co ryzykować?