PracaGrupypl.praca.dyskusje › mandat + samochód służbowy

  • 1. Data: 2007-08-14 19:19:22
    Temat: mandat + samochód służbowy
    Od: "edi" <n...@m...com>

    Witam

    Jak to jest z mandatami w aucie służbowym? Nie chodzi mi o takie typowe z
    winy kierowcy, tylko np. brak gaśnicy, czy zły stan techniczny. Płaci je
    kierujący czy firma - właściciel samochodu.

  • 2. Data: 2007-08-18 15:26:25
    Temat: Re: mandat + samochód służbowy
    Od: A Tennyson <t...@b...bies>

    On Tue, 14 Aug 2007 21:19:22 +0200, edi wrote:

    > Jak to jest z mandatami w aucie służbowym? Nie chodzi mi o takie typowe z
    > winy kierowcy, tylko np. brak gaśnicy, czy zły stan techniczny. Płaci je
    > kierujący czy firma - właściciel samochodu.

    Wykroczenie popełnił kierowca jadąc bez gaśnicy pojazdem w złym stanie
    technicznym. Kierowca powinien więc zapłacić mandat. Co istotne,
    jeśli ktoś spróbuje mu zrefundować te koszty, podlega również
    odpowiedzialności. Chyba, że należy do najbliższej rodziny sprawcy wykroczenia.
    Podsumowując: widziały gały co brały - niesprawny samochód bez gaśnicy.

    --
    "I the heir of all the ages, in the foremost files of time"

    Locksley Hall by Alfred, Lord Tennyson

  • 3. Data: 2007-08-19 08:39:27
    Od: "Przemek" <o...@m...com>

    Użytkownik "A Tennyson" <t...@b...bies> napisał w wiadomości

> [...]
    > wykroczenia.
    > Podsumowując: widziały gały co brały - niesprawny samochód bez gaśnicy.

    Cos ci sie pomylilo - za stan techniczny pojazdu odpowiada wlasciciel i to
    on niema prawa wydac
    niesprawnego pojazdu do uzytkowania. Jesli np wypozyczasz samochod z
    wypozyczalni to jedziesz
    na stacje diagnostyczna aby sprawdzic jego stan techniczny?

    ppzdr

  • 4. Data: 2007-08-19 09:41:13
    Od: Gienek <g...@s...pl>

> [...]
    > wypozyczalni to jedziesz
    > na stacje diagnostyczna aby sprawdzic jego stan techniczny?

    Niestety policja wypisuje zawsze mandat dla kierowcy :(

  • 5. Data: 2007-08-19 13:12:09
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Gienek <g...@s...pl> wrote in

    > Niestety policja wypisuje zawsze mandat dla kierowcy :(

    a nie jest czasem tak, ze mandat to taka grzywna, na ktora sie zgadzasz
    przyjac od policjanta? a jak sie nie zgadzasz, to odmawiasz przyjecia
    i sprawa trafia do sadu, gdzie mozna juz probowac przerzuc odpowiedzialnosc
    na wlasciciela pojazdu?

    adas;

  • 6. Data: 2007-08-19 16:44:08
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    a jak sie nie zgadzasz, to odmawiasz przyjecia
    > i sprawa trafia do sadu, gdzie mozna juz probowac przerzuc
    > odpowiedzialnosc na wlasciciela pojazdu?

    Fakt. Dokładnie jest tak :)