PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prosze o rade!!!!!

  • 1. Data: 2007-08-14 18:23:45
    Temat: Prosze o rade!!!!!
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Kilka postow nizej jest moje pytanie w sprawie pracy dyspozytora,
    Mam dylemat i chcialbym przeczytac Wasze opinie
    Wiem ze Wy nie podejmiecie za mnie decyzji i musze zrobic to sam ale mimo
    wszystko chcialbym poznac Wasze zdanie i opinie

    Moze po krotce opisze sytuacje

    W czym problem otoz na chwile obecna prowadze mala dzialalnosc uslugi
    transportowe do 3,5 t mimo wszytko szukam stalej pracy i zaproponowali mi
    etat

    to najogolniejszy opis a jesli chodzi o konkrety to w kazdej z tych prac sa
    plusy i minusy dlatego mam problem

    Plusy dzialalnosci

    jestem niezalezny, pracuje sam na siebie, nikt mi nie mowi co mam robic,
    pracuje srednio w godzinach 6.30-13 czasami dluzej jak jest potrzeba, jesli
    nie chce mi sie isc do pracy to nie ide, jesli musze wczesniej wyjsc albo
    przyjsc nie ma problemu, urlop biore kiedy chce itp
    kasa hmmm zawsze malo ale da sie zyc srednio na czysto kolo 2300-2500

    Minusy

    bezplatny urlop, zdarzaja sie slabsze miesiace i wtedy kasa troche mniejsza,
    trzeba pilnowac papierow i platnosci, praca nierozwojowa tzn nie awansuje na
    zadne stanowisko bo to firma jednoosobowa, zwiekszenie zyskow przy obecnej
    formie dzialanosci raczej trudne chyba ze bede chcial rozwinac ale to inna
    bajka

    Plusy pracy na etat

    stala praca, umowa, swiadczenia, platny urlop i chorobowe, mozliwy awans i
    rozwoj

    Minusy

    praca od 8 do oficjalnie do 16.30 ale pewnie beda jakie nadgodziny czasami
    od 9 lub 10 proporcjonalnie do 17.30 lub 18.30 wiec praktycznie caly dzien w
    pracy w porownaniu z tym co obecnie
    o 5 km dalej do pracy niz obecnie
    umowa probna ktora nie wiadomo czy zostanie przedluzona no ale nigdy nie
    wiadomo
    kasa hm no wlasnie proponuja 1650 czyli znacznie mniej niz mam przez
    pierwsze 4 miesiace a potem wiecej ale mysle ze na pewno nie wiecej niz kolo
    2000

    Generalnie problem w tym ze z jednej strony chcialbym pracowac na etat bo
    zrobisz swoje idziesz do domu itp z drugiej teraz jestem niezalezny i ale
    jak to w dzialalnosci raz jest dobrze raz zle no ale pracujac na etat tez
    sie nie ma pewnosci czy przedluza umowa
    problem jeszcze w tym ze juz raz probowalem takiej akcji i niestety po 3
    miesiacach pracy na etacie nie przedluzyli mi umowy (od razu napisze dla
    tych co pomysla ze sie nie nadawalem ze to nie z mojej winy) w kazdym razie
    mialem mozliwosc wrocic do wspolpracy z firma z ktora wspolpracuje jednak
    jesli zrobie taki numer drugi raz moge nie miec juz gdzie wracac

    Jakie jest wasze zdanie na powyzszy temat moze macie podobne doswiadczenie

    wspomne jeszcze ze w przyszlym roku chcialbym rozszerzyc dzialalnosc na
    zupelnie inne uslugi aczkolwiek branza w ktorej chcialbym dzialac jest
    trudna i problem w tym ze rozkrecenie wymaga duzo czasu i cierpliwosci i nie
    ma gwarancji ze sie uda poza tym w poczatkowej fazie dzialanosci myske ze
    przez pierwszy rok moze 2 raczej na pewno nie da sie z tego wyzyc ale po tym
    czasie jesli sie rozkreci to mozna polaczyc przyjemne z pozytecznym czyli
    zyc i robic to co sie lubi

    czekam na opinie
    dzieki

  • 2. Data: 2007-08-15 17:04:05
    Temat: Re: Prosze o rade!!!!!
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "Kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > problem jeszcze w tym ze juz raz probowalem takiej akcji i niestety po 3
    > miesiacach pracy na etacie nie przedluzyli mi umowy (od razu napisze dla
    > tych co pomysla ze sie nie nadawalem ze to nie z mojej winy)

    Odniosę się tylko do tego aspektu: dziś sytuacja na rynku pracy jest inna
    niż jeszcze niedawno. Pracodawcy bardziej zabiegają teraz o pracowników,
    więc ryzyko nieprzedłużenia umowy jest dużo mniejsze (zakładając oczywiście,
    że na okresie próbnym potwierdzisz że spełniasz wymagania merytoryczne, a co
    najmniej rokujesz że je niedługo spełnisz).

    strach