PracaGrupypl.praca.dyskusje › lojalka raz jeszcze

  • 1. Data: 2007-08-13 12:00:02
    Temat: lojalka raz jeszcze
    Od: "komorowa" <k...@i...net.pl>

    witam!

    czy pracodawca może żądać(dokladnie tak - żądać) od pracownika podpisania
    lojalki za szkolenia, ktore pracownik ma obowiazek odbyc bo tak wynika z
    ustawy(zaklad pracy - budzetowka). i czy wlasciwym jest ze za to samo
    szkolenie jeden z pracownikow ma zwrocic np. 3000, a drugi 1000(bo nie
    korzystal z noclegu tylko dojezdzał) i oboje musza pracowac tak samo dlugo -
    3 lata???

    pzdr

  • 2. Data: 2007-08-13 12:42:37
    Temat: Re: lojalka raz jeszcze
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9ph46$r7v$1@inews.gazeta.pl komorowa
    <k...@i...net.pl> pisze:

    > czy pracodawca może żądać(dokladnie tak - żądać) od pracownika podpisania
    > lojalki za szkolenia,
    Jakiej lojalki? To musi być osobna umowa. Umowa to porozumienie dwóch stron
    w kwestii przyjęcia zawartych w niej warunków. Niekoniecznie trzeba je
    przyjmować.

    > ktore pracownik ma obowiazek odbyc bo tak wynika z ustawy(zaklad pracy -
    > budzetowka).
    Trudno odpowiedzieć nie znając szczegółów. Pracownik ma obowiązek odbyć np.
    szkolenie BHP, ale płacić za to nie musi.

    > i czy wlasciwym jest ze za to samo szkolenie jeden z pracownikow ma
    > zwrocic np. 3000, a drugi 1000(bo nie korzystal z noclegu tylko dojezdzał)
    > i oboje musza pracowac tak samo
    > dlugo - 3 lata???
    Co do kosztów to może i jest OK. Co do reszty to bez szczegółów nie ma co
    dywagować.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-08-13 18:37:41
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    Umowa jak umowa muszą sie zgodzić dwie strony .
    Pracodawca zawsze ma ostatnie zdanie do powiedzenia "żegnam" , nie ma co
    psuć sobie nerwów .
    Rozejrzyj się na rynku i wypracuj alternatywe.

    pozdrawiam

    rafal

  • 4. Data: 2007-08-13 18:45:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9q8fm$ga4$1@atlantis.news.tpi.pl konto <k...@o...pl>
    pisze:

    > Umowa jak umowa muszą sie zgodzić dwie strony .
    To istotne odkrycie. ;)

    > Pracodawca zawsze ma ostatnie zdanie do powiedzenia "żegnam"
    Nieprawda.

    > Rozejrzyj się na rynku i wypracuj alternatywe.
    Ja?

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-08-13 18:53:33
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    Jotte , szkoda literek dla Ciebie z mojej klawiatury .

  • 6. Data: 2007-08-13 19:18:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9q9l1$lk9$1@nemesis.news.tpi.pl konto <k...@o...pl>
    pisze:

    > Jotte , szkoda literek dla Ciebie z mojej klawiatury .
    Na ciebie szkoda czegokolwiek.
    Nawet na temat głupiego dowcipu się nie nadajesz.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-08-14 09:46:57
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

> [...]
    > korzystal z noclegu tylko dojezdzał) i oboje musza pracowac tak samo dlugo - 3

    Zażądał przed szkoleniem podpisania lojalki czy po?

  • 8. Data: 2007-08-14 09:50:12
    Od: "komorowa" <k...@i...net.pl>

    > Zażądał przed szkoleniem podpisania lojalki czy po?
    przed, czyli formalnie wszystko ok z tej strony

    pzdr

  • 9. Data: 2007-08-14 10:34:13
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > przed, czyli formalnie wszystko ok z tej strony

    Patrząc ze strony pracodawcy to ma on prawo zatrudniać pracowników o
    kwalifikacjach jakie mu odpowiadają i dla osiągnięcia tych kwalifikacji kierować
    ich na szkolenia.

    Pracownik jesli mu nie pasuje taka praca to może zwyczajnie jej nie przyjąć.
    Sytuacja na rynku pracy poprawiła się na tyle, że można znaleźć pracę która nam
    odpowiada.

    Czy chciałbyś naciągnąć kogoś żeby wywalił kasę na twoje szkolenie i po prostu
    odejść z tym szkoleniem? Oczywiście niektórzy pracodawcy jak najbardziej
    zasłużyli żeby ich tak potraktować bo naciągają pracowników jeszcze w bardziej
    bestialski sposób.

  • 10. Data: 2007-08-14 13:48:18
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 14 Aug 2007 12:34:13 +0200, Gienek napisał(a):

    > Czy chciałbyś naciągnąć kogoś żeby wywalił kasę na twoje szkolenie i po
    > prostu odejść z tym szkoleniem?

    Pracodawca też w pewnych sytuacjach musi zapewnić picie. Chciałbyś żeby
    wywalił na to kasę a pracownik tak po prostu odszedł z ugaszonym
    pragnieniem? :)

    A na serio, skoro jest to pracodawcy obowiązek (przeszkolenie
    pracownika), to IMHO nie może on żądać podpisania lojalki i wyciągać
    konsekwencji z niepodpisania.

    p. m.