PracaGrupypl.praca.dyskusje › koniec umowy

  • 11. Data: 2008-09-20 23:03:23
    Temat: Re: koniec umowy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:gb3of6$edd$1@news.onet.pl Liwiusz

    > Nieprawda.

    A konkretniej? Podaj przykład kiedy można trzymać na umowie na czas
    określony (z 2-tygodniowym okresie wypowiedzenia), a nie można trzymać
    na umowie na czas nieokreślony.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 12. Data: 2008-09-21 11:08:20
    Od: venioo <v...@p...fm>

    |--=Bartek=--| pisze:

    > Czy jak byś miał umowę do końca września i pierwszego października
    > pracodawca by poinformował cię, że nie podpisze z tobą umowy to było by
    > w porządku?

    ...w tej sytuacji to nawet lepiej: pracodawca dalby mu umowe do
    podpisania i 1 pazdz. powiedzial, ze sie rozmyslil i "pan u nas juz nie
    pracuje"

    --
    venioo +Mondeo MkI +LPG +PMS
    -> http://venioo.ovh.org

  • 13. Data: 2008-09-21 18:18:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gb3vfo$u6f$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > A konkretniej?
    Nie można trzymać pracownika "bardzo długo" na umowie na czas nieokreślony,
    bo prawo określa okres wypowiedzenia.
    Nic natomiast nie stoi na przeszkodzie dać pracownikowi umowę na 5 lat (a
    nawet bez kluzuli o 2 tyg. wypowiedzeniu) i potem następną taką samą czy
    podobną.
    Ponadto umowa na czas określony utrudnia pewne czynności (np. w banku).

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2008-09-25 23:20:34
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "|--=Bartek=--|" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

    > Czy jak byś miał umowę do końca września i pierwszego października pracodawca by
    > poinformował cię, że nie podpisze z tobą umowy to było by w porządku?

    A w jakich kategoriach miałoby być w porządku lub nie w porządku ? Naturalne jest, że
    umowa na czas określony kiedyś kończy się. Każda ze stron musi liczyć się z tym, że
    druga nie zechce zawrzeć kolejnej. Jakby pracodawcy nie było na rękę zawieranie
    kolejnej to zapewne zachowałby się tak, jak dzisiaj zachował się pracownik gdy jemu
    akurat nie jest na rękę.

  • 15. Data: 2008-09-25 23:30:56
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl>

> [...]
    > w porządku jeśli 1 pażdziernika poinformuję zwierzchnika że dziękuję za
    > współpracę? Dodam, że nie interesuje mnie dalsza wspólpraca z tą firmą.

    Nie musisz go o niczym informować. Umowa na czas określony kończy się z upływem
    czasu, na który została zawarta. Nie wymaga wypowiedzenia. Po prostu nie trzeba już
    pracować. Uprzedzając dajesz pracodawcy możliwość wysłania Cię na urlop zamiast
    wypłacenia wynagrodzenia za niego. Z drugiej strony taki gest może dać szansę
    uzyskania od pracodawcy dobrych referencji, ale nie jest to wcale takie pewne, bo dla
    pracodawcy twój brak zainteresowania i tak jest pewną porażką. Więc ... zdecyduj sama

  • 16. Data: 2008-09-26 06:55:28
    Od: "PioPio" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    nazgul <x...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > w porządku jeśli 1 pażdziernika poinformuję zwierzchnika że dziękuję za
    > współpracę? Dodam, że nie interesuje mnie dalsza wspólpraca z tą firmą.

    Przyznam szczerze, że nie dziwie ci się że nie chcesz dalej tego kontynuować.
    Z punktu widzenia firmy oprócz okresu wypowiedzenia umowa na czas okresolny 5
    lat i umowa na czas nieokreślony niczym się nie różni. Z twojego punktu
    widzenia zmienia dośc dużo (kredyty itp).
    Moja opinia jest taka, że powinieneś dać wcześniej znać że nie chcesz dalej
    dla nich pracować ale z prawnego rzeczywiście nie musisz o niczym informować.
    Tym bardziej, ze dali ci informacje miesiąc wcześniej, że jednak chcą z Tobą
    współpracować. Postaw się na drugim miejscu i odpowiedz sobie jak byś chciał,
    zeby ktoś inny się zachował. Jakbyś był pracodawcą to pewnie chciałbyś
    wiedzieć wcześniej, ze musisz szukać kogoś na miejsce pracownika, który chce
    odejśc.
    Wybór należy od Ciebie.

    PioPio

  • 17. Data: 2008-09-26 08:11:18
    Od: pietia <p...@g...com>

    nazgul pisze:
> [...]
    > będzie w porządku jeśli 1 pażdziernika poinformuję zwierzchnika że
    > dziękuję za współpracę? Dodam, że nie interesuje mnie dalsza wspólpraca

    Czesc,

    Moim zdaniem powinienes powiedziec o swoich zamiarach jak najwczesniej.
    Pracodawca przedstawil umowe miesiac wczesniej, wiec Ty tez zrob to
    wczesniej. Jest tez szansa, ze dostaniesz inna propozycje - bardziej
    korzystna dla Ciebie. Zastanow sie wczesniej, co odpowiedziec :)

  • 18. Data: 2008-09-29 12:18:38
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    Dziękuję za wszystkie wypowiedzi.

    Uprzedziłam pracodawcę kilka dni wcześniej o swoim zamiarze o zamiarze ,
    aktualnie wykorzystuję urlop.

    Jednocześnie w tym samym czasie co ja odchodzą z firmy trzy osoby w
    innych oddziałach. Odpowiedż wszystkich na zapytanie dyrektora "dlaczego?"
    jest taka sama :"za niskie wynagrodzenie" inne sprawy typu :relacje
    pracownik-kierownik. Niestety nie robi to na zarządzie firmy żadnego
    wrażenia.

    Mi pozostaje tylko życzyć firmie powodzenia. Bo jak na razie tylko w moim
    oddziale i na tym stanowisku jestem trzecim pracownikiem w tym roku
    ,który nie chciał z firmą przedłużyć umowy po okresie próbnym.

    pozdrawiam

    nazgul

  • 19. Data: 2008-09-29 12:48:49
    Od: pietia <p...@g...com>

    nazgul pisze:
    > Mi pozostaje tylko życzyć firmie powodzenia. Bo jak na razie tylko w
    > moim oddziale i na tym stanowisku jestem trzecim pracownikiem w tym
    > roku ,który nie chciał z firmą przedłużyć umowy po okresie próbnym.

    Byc moze tak polityka w firmie...