PracaGrupypl.praca.dyskusje › karta obiegowa a świadectwo pracy

  • 1. Data: 2004-03-31 20:19:54
    Temat: karta obiegowa a świadectwo pracy
    Od: "janusz" <j...@p...com>

    witam

    skończyła mi sie umowa o prace na czas okreslony. nie przedlużyłem jej. chce
    zeby pracodawca mi wysłał świadectwo pracy a on mi na to ze musze wypełnić
    karty obiegowe najpierw. Niczego nie musze zdawac firmie ale taki jest wymóg
    formalny. Czy moze on wstrzymywac wysyłke świadectwa pracy w takim
    przypadku?
    pozdr

  • 2. Data: 2004-03-31 23:15:16
    Temat: Re: karta obiegowa a świadectwo pracy
    Od: "Mario" <n...@s...pl>

    Pracodawca MA OBOWIĄZEK wystawić świadectwo pracy
    w ciągu co najwyżej 7 DNI od ustania stosunku pracy.
    I nie ma ale. Wystarczy 1 dzień spóźnienia i może zapłacić karę
    (wysokość kary liczona jest właśnie za każdy taki dzień).

    Kwestia tylko od kiedy formalnie liczy się "ustanie stosunku pracy".

    Moim zdaniem nie ma na to wpływu żadne tam rozliczenie się z pracodawcą,
    bo to już są inne sprawy, nie wpływające na istnienie "stosunku pracy"
    (pracodawca owszem, może ich dochodzić, ale w innym trybie).
    Z tym że nie jestem ekspertem w tej sprawie.

    Mario.

  • 3. Data: 2004-04-01 10:53:11
    Od: "Los Michalos" <ukrn2001@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Nic nie musisz. To pracodawca musi Ci wydac swiadectwo. Kodeks Pracy mowi
    wyraznie:

    Art. 97. § 1. W związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy
    pracodawca jest obowiązany niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy.
    Wydanie świadectwa pracy nie może być uzależnione od uprzedniego rozliczenia
    się pracownika z pracodawcą.

    W razie nie wydania swiadectwa pracy zglaszasz sprawe do Panstwowej
    Inspekcji Pracy.
    --
    Pozdrav

    Los Michalos

  • 4. Data: 2004-04-01 16:01:02
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 1 Apr 2004 01:15:16 +0200, "Mario" <n...@s...pl>
    zakodował:

    >w ciągu co najwyżej 7 DNI od ustania stosunku pracy.

    A to na jakiej podstawie dajesz pracodawcy 7 dni?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2004-04-02 22:00:06
    Od: "Mario" <n...@s...pl>

    Tak dokładniej, to jeśli umowa wygasa danego dnia,
    to najpóźniej tego właśnie dnia pracodawca powinien
    wystawić świadectwo pracy.

    Jednak może być tak, że pracownik jest niedostępny
    w tym dniu dla pracodawcy (w sensie nie może odebrać
    osobiście świadectwa), wtedy pracodawca ma max
    7 dni na dostarczenie go pocztą.

    Tak jest według prawa - i tak naprawdę to zawsze w ten sposób
    mogą się wykręcić jeśli nie udowodnisz że byłeś wtedy dostępny.

    (Tak było z resztą w moim przypadku - pracodawca stwierdził
    że skoro nie przedłuży mi umowy (a zdecydował się w ostatniej
    chwili), to da mi kilka dni wolnego wcześniej,
    pomimo że mi urlop nie przysługiwał wtedy, jako rekompensatę),
    więc w momencie ustania stosunku pracy mnie już nie było.

    Mario.