PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ekwiwalent za urlop

  • 1. Data: 2004-03-31 19:29:24
    Temat: Ekwiwalent za urlop
    Od: <j...@o...pl>

    Witam
    Mam pytanie dot. wypłatu ekwiwalentu pieniężnego za urlop.
    Sytuacja przedstawia się następująco.

    Pracowałem na umowę o pracę od 01-07-2002 do 31-12-2002.
    Podczas pracy korzystałem z bezpłatnego urlopu 11 dni roboczych, 14 dni
    kalendarzowych.

    Czy z dniem 31-12-2002 nabyłem prawa do urlopu w firmie w ktorej
    pracowalem ?
    Czy pracodawca nie powinien wypłacić mi ekwiwalentu pieniężnego za
    nabyty urlop ?
    Czy nie jest zbyt późno aby upomnieć się o należne pieniądze ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-04-01 06:44:47
    Temat: Re: Ekwiwalent za urlop
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dni
    > kalendarzowych.
    >
    > Czy z dniem 31-12-2002 nabyłem prawa do urlopu w firmie w ktorej

    Tak, nabyłeś prawo, ponieważ urlop bezpłatny do 30 dni w roku
    kalendarzowym nie ma wpływu na uprawnienia pracownicze, tzn. uprawnienia
    pracownicze zostają zachowane.

    > Czy pracodawca nie powinien wypłacić mi ekwiwalentu pieniężnego za
    > nabyty urlop ?

    Tak.

    > Czy nie jest zbyt późno aby upomnieć się o należne pieniądze ?

    Nie jest za późno. Można dochodzić do 3 lat.

    Pozdrawiam

    wa