PracaGrupypl.praca.dyskusje › jaka kwota

  • 11. Data: 2006-02-22 17:01:59
    Temat: Re: jaka kwota
    Od: "Michał Popowski" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam, spytam na wstępie - to nie jest prowokacja albo jakieś zarty.
    Za co chcesz wziąść pieniadze, za to że włączyłes klientowi program
    antywirusowy? Zainstalowałeś windowsa ?

    Wszystko zalezy od ....klienta. Rozumiem, że chcesz to potraktowac jako serwis
    u klienta, oczyszczenie PC z zagrożeń, poprawa zabezpieczen, sprawdzenie
    wydajności systemu op. ect.

    Za poważniejsze usługi za godzine pracy bierze się 50 złotych. Stawka średnia
    w Warszawie. Jesli jestes spec w czymś np. router mu konfigurujesz, stronę
    robisz itp. nawet więcej.

    Za wgranie komuś Windowsa i właczenie skanu, jak dostaniesz 25 złotych to
    rozumiem ze to jest zapłata za poswiecony czas. Symboliczna zapłata.

    Zauwaz tak naprawdę ty nic twórczego nie zrobiłeś, każdy srednio rozgarniety
    uzytkownik może to sobie zrobić.

    Przy okazji, powiedz 25 zł/h - płacą ci za twój czas, teraz to jest uczciwe.

    Jak postawisz system, pamietaj:
    Wyłącz przywracanie systemu ( badziewie) - poniewaz z tego też korzystają
    wirusy, podczepiają się do programów ładujacych się przy autostarcie.

    Wgraj SP1 i Sp2

    I pamietaj , trzy rodzaje zabezpieczenia: Firewall (np. Zone Alarm 3.75
    darmowy programowy, chodx router może byc sprzetowym firewallem), program
    antywirusowy (np.NOD 32) z aktualizacjami oraz program do usuwania robaków (
    np. ad adware se)

    Czyli 25 złotych to i tak dużo za coś takiego, ale wg mnie to żadnej pracy
    nie wykonujesz. Wszystko samo ci się instaluje.
    Pozdrawiam
    ]

  • 12. Data: 2006-02-22 21:10:09
    Od: Marek <k...@w...zapraszam.pl>

    > P.S. Nie tak dawno bardzo miły pan z firmy holującej samochody udzielił mi
    > bezcennej rady: otóż w kategorii tzw. "usługi" minimalną kwotą
    > rozliczeniową jest "stówa" lub jej wielokrotność.

    aby być "na czasie" i mieć "niską" cenę, dwie ostatnie cyfry
    (niezależnie od wcześniejszych) to: 99.

    --
    Marek
    http://zapraszam.pl

  • 13. Data: 2006-02-22 23:59:12
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dtdekj$6tg$1@inews.gazeta.pl Tomek <d...@w...pl>
    pisze:

    > Witam
    > Moje pierwsze pytanie:
    > Ile można powiedzieć za usługę typu??
    > Oczyszczanie systemu operacyjnego z wirusów (nie był stawiany od nowa
    > system tylko ręczne skanowanie kompa i usuwanie wirusów), przywracanie
    > ustawień które pomieszały wirusy, odinstalowywanie gier i zbędnych
    > programów. Dodam dla ciekawości ze było ich trochę :( Ściągnięcie z
    > Internetu i zainstalowanie 4 programów, mała kosmetyka całego kompa typu
    > wyłączenie zbędnych rzeczy, które włączały się przy starcie systemu.
    > Całość trwała około 12 godzin.
    Robię dość często takie pierdoły.
    Duża część czasu to wpatrywanie się bezczynnie w monitor czekając na
    zakończenie działania programu. Ale ja ten czas jednak poświęcam. Zatem nie
    zawsze uczciwie jest policzyć te 50 zł/h. Jeśli przewiduję, że czas
    przekroczy ok. 4h to proponuję posadzenie całości od nowa i w zależności od
    tego co to ma być ustalam cenę (zazwyczaj przy standardowych potrzebach ok.
    200, góra 300 zł). Niekiedy wychodzą w trakcie różne pierdoły, uszkodzenia
    sprzętu, upgrade'y, koniecznośc ocalenia danych, wtedy mówię co jest i
    proponuję cenę.

    > Moje drugie pytanie to:
    > Ile można powiedzieć za zainstalowanie gołego systemu operacyjnego, a
    > ile za system operacyjny i kilka podstawowych programów typu: Office,
    > Winamp, antywirus, Rar, Acrobat. Dzięki za odpowiedzi
    > Pozdrawiam Tomek
    Za goły system klasy Windows (rozumiem, że plus sterowniki, podstawowe
    peryferia i takie tam) to ja biorę 500÷100 zł + 20÷30 zł za dojazd w obrębie
    paru kilometrów. Jeśli w dzień wolny to dodatkowo 50%.

    Jotte

  • 14. Data: 2006-02-23 02:46:03
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Czyli 25 złotych to i tak dużo za coś takiego, ale wg mnie to żadnej
    > pracy nie wykonujesz. Wszystko samo ci się instaluje.

    abstrahując - taki np. radca też nic nie robi, bo tylko czyta dokumenty
    które mu klient do ręki przyniósł, później czyta na głos postanowienie
    które wcześniej klient przyniósł mu na kartce, następnie skłąda swój
    podpis.
    i ty pewnie twierdzisz, że w tym momencie nic nie robi?
    albo księgowy. bierze kartkę papieru (fakturę), przepisuje cyferki, klika
    enter i już? też nic nie robi?

    to że tobie np. wydaje się coś łatwe i oczywiste, to wcale nie znaczy że
    komuś innemu przyjdzie to z taką samą łatwością. Dlaczego? z prostej
    przyczyny, nie każdy ma wszystkie zawody w małym palcu. a nawet jak ma to
    nie musi chcieć sam tego wykonywać.
    Ty się na tej pracy znasz i uważasz, że jak ktos ci za nią zapłaci 25 zł to
    przepłaci. ja też się znam i uważam, że jak ktoś by mi zaproponował poniżej
    100 zł to znaczy że chciałby mnie obrazić. nie za to że "samo się
    instaluje" tylko za to że wiem _co_ ma sie "samo instalować" i w jaki
    sposób

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 15. Data: 2006-02-23 02:47:57
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > aby być "na czasie" i mieć "niską" cenę, dwie ostatnie cyfry
    > (niezależnie od wcześniejszych) to: 99.
    najlepiej po przecinku

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 16. Data: 2006-02-23 08:17:54
    Od: "www.allegro.teczka.com" <i...@g...pl>

> [...]
    system operacyjny i kilka podstawowych programów typu: Office, Winamp,

    Jeśli chodzi o powyższe usługi związane z konserwacją naprawą systemu itp:

    - my pobieramy 59.00 netto (1h) (i wystawiamy fakturę VAT)
    - także stanowi to 48.36 netto za 1 godzinę.
    - w tym pewne gwaracje (jeśli uszkodzi się dysk - wstawiamy nowy bez
    dodatkowych kosztów)

    a jeśli chodzi o instalację systemu (jesli klient kupił u nas komputer)
    to instalacje systemu, aplikacji Usługa Gratis)

    Pozdrawiamy

    www.allegro.teczka.com

  • 17. Data: 2006-02-23 12:02:09
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > - my pobieramy 59.00 netto (1h) (i wystawiamy fakturę VAT)
    > - także stanowi to 48.36 netto za 1 godzinę.
    RU siur? coś co tu napisałeś troszkę dziwnie wygląda...

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 18. Data: 2006-02-23 13:52:26
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 22 Feb 2006 17:01:59 +0000 (UTC), Michał Popowski napisał(a):

    > Czyli 25 złotych to i tak dużo za coś takiego, ale wg mnie to żadnej pracy
    > nie wykonujesz. Wszystko samo ci się instaluje.

    Skoro sie samo instaluje i zadnej pracy nie wykonuje, to wytlumacz mi po
    kiego czorta mnie wzywaja? Zebym popatrzyl jak sie "samo instaluje"? :>

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 19. Data: 2006-03-14 05:23:26
    Od: "Halinka" <s...@b...pl>

    Użytkownik "Michał Popowski" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Czyli 25 złotych to i tak dużo za coś takiego, ale wg mnie to żadnej pracy
    > nie wykonujesz. Wszystko samo ci się instaluje.

    Halinka jest bliska stwierdzenia, że jesteś trollem, któremu trzeba to
    uświadomić...

    Hlnk