PracaGrupypl.praca.dyskusje › Powtarzajace sie oferty pracy a rozmowa kwalifikacyjna

  • 1. Data: 2006-02-20 09:41:11
    Temat: Powtarzajace sie oferty pracy a rozmowa kwalifikacyjna
    Od: "Piotr Zedański" <p...@N...gazeta.pl>

    Dzień dobry

    Mam takie pytanie... znalazłem pewną ofertę, wysłałem aplikację...
    Sprawdzając jednak internet, w poszukiwaniu informacji o interesującej mnie
    firmie, zauważyłem że praktycznie taka sama oferta pracy w tejże firmie
    pojawiała się kilka razy w przeciągu paru miesięcy.

    Przyznaję, że to mój główny powód do obaw, że mogę być "następnym", nie wiem
    czy firma się rozwija i co jakiś czas zwiększa zatrudnienie, czy po prostu
    jest tam aż taka rotacja.
    Obawiam się o tyle, że obecnie mam pracę (szukam lepszej), więc jeśli
    zrezygnuję z obecnej, zatrudnię się u nowego pracowadcy, który po jakimś
    czasie mnie "wyrotuje" - będę miał problem.

    Mam więc pytanie: czy uchodzi na ewentualnej rozmowie kwalifikacyjnej pytać,
    dlaczego od paru miesięcy poszukują osób na to stanowisko? Czy może w jakiś
    dyskretny sposób próbować się dowiedzieć czy np. dział mocno się rozwija i
    rozrasta (to może tłumaczyć powtarzające się oferty pracy).

    Jakie Macie sugestie? Chętnie wysłucham.

    Piotr

  • 2. Data: 2006-02-20 09:54:16
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Piotr Zedański" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozrasta (to może tłumaczyć powtarzające się oferty pracy).
    >
    > Jakie Macie sugestie? Chętnie wysłucham.

    Ja mam sugestie, aby nie pytać dyskretnie tylko jawnie.
    Dlaczego tak często widzi się pracowników (przyszłych lub aktualnych) w dwóch
    pozycjach. Albo na kolanach, albo wrzeszczących.
    Jak w sklepie będziesz miał obawy, czy chleb jest stary to też się będziesz
    zastanawiał, czy uchodzi o to zapytać?

    --
    vertret

  • 3. Data: 2006-02-20 10:46:03
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    =?ISO-8859-2?Q?Piotr_Zeda=F1ski?= <p...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > firmie, zauważyłem że praktycznie taka sama oferta pracy w tejże firmie
    > pojawiała się kilka razy w przeciągu paru miesięcy.

    Zalezy jaka firma i jakie stanowisko. Jeśli np. firma otwiera jakiś ośrodek
    świadczący usługi, to często zakłada, że np. w ciągu roku zatrudni 10/20/100
    specjalistów i przez ten rok się będzie cały czas pojawiać ogłoszenie o
    naborze na takie samo stanowisko i nic w tym dziwnego nie ma.
    Jeśli szuka się specjalisty o jakis unikalnych umiejętnościach, to tez można
    szukać przez kilka miesięcy i ogłoszenie się będzie pojawiać.
    Wszystko zależy kogo się konkretnie szuka i w jakiej firmie, nie zawsze musi
    stać za tym coś podejrzanego.
    Najlepiej pójść na rozmowę kwalifikacyją i być może w czasie samej rozmowy to
    wyjdzie, nic tez nie stoi na przeszkodzie się zapytac. Takie pytanie świadczy
    o twojej wiedzy na temat firmy i zainteresowaniu posadą, więc może być także
    punktem na twoją korzyść. Jeśli zamiast wyczerpującej odpowiedzi usłyszysz
    jakieś wykręty czy mydlenie oczu, to też jest to chyba jakąś informacją.

  • 4. Data: 2006-02-20 11:22:23
    Od: "Piotr Zedański" <p...@g...pl>

    leszek <s...@g...pl> napisał(a):
    > Zalezy jaka firma i jakie stanowisko.

    Firma około 100 osób, może trochę więcej (nie wiem na ile mam aktualne dane).
    Stanowisko raczej specjalistyczne, wg mojego rozeznania w branży na takim
    stanowisku w firmie tej wielkości pracuje pewnie kilka osób, kilkanaście to
    już raczej nie. Nie jest to na pewno nabór w stylu -naście -dzięsiąt osób na
    raz do np. HelpDesku, czy startu nowego oddziału firmy itp.

    Piotr

  • 5. Data: 2006-02-20 12:12:08
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Piotr Zedański napisał(a):

> [...]
    > już raczej nie. Nie jest to na pewno nabór w stylu -naście -dzięsiąt osób na
    > raz do np. HelpDesku, czy startu nowego oddziału firmy itp.
    Ogłoszenia powtarza się często dlatego, bo nie można znaleźć kandydata,
    który by spełniał wszystkie kryteria, określone w ogłoszeniu.

    pozdr.
    m.