PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak szybko i bezbolesnie rozstac sie z pracodawca ????

  • 31. Data: 2005-07-31 18:23:27
    Temat: Re: jak szybko i bezbolesnie rozstac sie z pracodawca ????
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 31-07-2005 o 19:59:07 Immona <c...@W...zpds.com.pl>
    napisał:

> [...]
    > wspolczesnosc. Scisle trzymanie sie litery prawa napisanego i mogacego
    > byc rozpatrywanego w sadach jest mniej znaczace niz dobrowolne
    > dotrzymywanie niepisanej czesci umowy, za ktora nikt nie moze scigac i
    > ktora jest tylko na slowo. Z opowiesci Viktora jak dla mnie wynika, ze
    > jego szef umowil sie z nim na podstawe + premie uznaniowa, przy czym
    > premia nie byla wyplacana wyjatkowo za wybitne osiagniecia, ale jako
    > stala umowiona "druga czesc pensji" - co sie czesto praktykuje ze
    > wzgledow, ktorych jest latwo sie domyslic.

    Ale w świetle "i od ponad 2 lat wstrzymana sa premie" nie brzmi to
    specjalnie przekonująco. Zaczelo mu to przeszkadzac tylko dlatego, ze
    dostal lepsza oferte. Jesli nie odszedl w ciagu tych ponad dwoch lat, to
    dla mnie oznacza to zgode na nowe, bezpremiowe warunki, niejako przez
    "zasiedzenie".

    > Viktor zas nie chce podejmowac dzialan bezprawnych typu naslanie grupy
    > uzbrojonej w bejsbole na szefa, tylko w ramach panujacego prawa
    > wykorzystac swoje mozliwosci tak, jak szef w ramach panujacego prawa,
    > ale niesprawiedliwie wykorzystal fakt, ze premii uznaniowej nie musi
    > placic i sadownie go za to scigac nie mozna. No wiec Viktor godzi sie na
    > poniesienie konsekwencji prawnych w postaci dyscyplinarki i
    > zanieczyszczenia sobie akt w zamian za odejscie do kogos, kto chce mu
    > bardziej sprawiedliwie placic.

    Jeśli się godzi - popieram.

    > Czasem mi sie wydaje, ze dzisiejszy KP w przypadku malych firm bardzo
    > zwieksza znaczenie umow niepisanych. Funkcjonuja one, oparte na
    > lojalnosci obu stron, w sporej czesci znanych mi malych firm.

    Prawda. Zwlaszcza, ze umow o prace zazwyczaj sie unika.

  • 32. Data: 2005-07-31 20:17:12
    Od: "Victor Wozniak" <v...@v...pl>

    [ciach]
    : Viktora lub rzeczywistego braku pieniedzy (skoro je ma dla swoich
    : protegowanych), lecz ze skapstwa i uznania Viktora za jelenia, ktory i tak
    : bedzie pracowal (szczerze powiedzial "a jak ja kogos takiego znajde za
    takie
    : pieniadze")
    [ciach]

    poczulem sie zrozumiany - dziekuje.

    : Czasem mi sie wydaje, ze dzisiejszy KP w przypadku malych firm bardzo
    : zwieksza znaczenie umow niepisanych. Funkcjonuja one, oparte na lojalnosci
    : obu stron, w sporej czesci znanych mi malych firm.

    A ja mam wrazenie, ze na zasadzie: pracownik MA byc lojalny wobec
    pracodawcy, pracodawca zas MOZE byc lojalny wobec pracownika, funkcjonuje
    calkiem sporo firm.

    Kiedys czytalem, ze w stanach, srednio w ciagu swojego zycia pracownik
    zmienia ok 7 razy prace. Ciekawe jak to ma sie do Polski ?

    poz.

    Vic

  • 33. Data: 2005-07-31 20:23:17
    Od: "Victor Wozniak" <v...@v...pl>

    :
    : Daj znac pracodawcy, ze jestes zdeterminowany i ze jesli nie pojdzie ci na
    : reke to zaryzykujesz porzucenie pracy, dyscyplinarke i wpis w papierach, a
    : pojdziesz sobie i tak. To jest najwieksza grozba, ktora dysponujesz i
    : postawa pracodawcy wynika z tego, ze nie wierzy, ze ja zrealizujesz i ze
    : zdecydujesz sie na takie koszty. Jesli przedstawisz, ze alternatywa jest
    na
    : serio: rzucasz prace nie baczac na negatywne skutki dla siebie samego lub
    : wspolpracujesz tyle czasu, ile mozesz w szukaniu osoby na Twoje miejsce,
    : przeszkoleniu jej i zachowaniu dobrego zdania o firmie mimo wszystko - to
    on
    : powinien wybrac kierujac sie swoja korzyscia, a nie Twoja strata. Tylko ze
    : do wykonania tej zagrywki negocjacyjnej musisz byc rzeczywiscie
    zdecydowany
    : to zrobic.

    Tak, i to wlasnie wydaje sie byc najlepszym wyjsciem z tej sytuacji. A
    jestem faktycznie zdecydowany to zrobic i jesli nie bedzie innego wyjscia
    zrobie to. Wiem, ze "zababram" sobie tym papiery, coz..widac czasami trzeba
    poniesc jakas strate.

    poz.

    Vic

  • 34. Data: 2005-07-31 20:24:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Victor Wozniak napisał(a):

    > Kiedys czytalem, ze w stanach, srednio w ciagu swojego zycia pracownik
    > zmienia ok 7 razy prace. Ciekawe jak to ma sie do Polski ?

    Podejrzewam, że nie chodziło o pracę, ale o coś więcej - zawód. W PL
    siedem razy pracę można zmienić w ciągu roku ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 35. Data: 2005-07-31 20:40:38
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Tomasz Płókarz" <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
    napisał w wiadomości news:op.susipdlkfrn0ri@donkichot...

> [...]
    > dostal lepsza oferte. Jesli nie odszedl w ciagu tych ponad dwoch lat, to
    > dla mnie oznacza to zgode na nowe, bezpremiowe warunki, niejako przez

    Zasiedzenie odnosi sie do prawa pozadanego przez tego, kto je zasiaduje.
    jesli ktos bedzie mieszkal przepisowe iles lat w opuszczonym domu, a potem
    powie, ze go nie chce, nikt nie bedzie mu wciskal prawa wlasnosci. Tzn. poza
    niefortunnym sformulowaniem wiem, co masz na mysli, ale sadze, ze tu raczej
    byla nadzieja, ze ta tymczasowa sytuacja braku premii minie lub brak
    lepszych ofert, a nie zgoda na nowa sytuacje jako na sytuacje trwala. Nikt o
    zdrowych zmyslach nie zgadza sie na trwale pogorszenie swojej sytuacji, gdy
    nie jest to uzasadnione obiektywnymi okolicznosciami, na ktore nie moze nic
    poradzic on ani reszta zamieszanych osob lub jego wlasnym bledem.

    > Prawda. Zwlaszcza, ze umow o prace zazwyczaj sie unika.

    Zalezy od segmentu rynku. Wsrod znajomych z realu nie znam nikogo
    pracujacego na czarno.

    I.

  • 36. Data: 2005-07-31 21:00:33
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 31-07-2005 o 22:40:38 Immona <c...@W...zpds.com.pl>
    napisał:

> [...]
    > jesli ktos bedzie mieszkal przepisowe iles lat w opuszczonym domu, a
    > potem powie, ze go nie chce, nikt nie bedzie mu wciskal prawa wlasnosci.

    Metaf... znaczy kopytko. Z resztą Twojej wypowiedzi nie zamierzam
    dyskutować. Sorry, nie interesują mnie wykłady na temat tego, że łany
    zboża przecież nie mogą falować jak morze, bo nie są cieczą, tylko uprawą
    roślin trawiastych.

  • 37. Data: 2005-07-31 21:25:53
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Immona w news:dcj4r0$hv6$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Jak sie ktos na mnie rzuci z nozem z zamiarem zabicia mnie,
    > to ja zrobie wszystko, co w mojej mocy, zeby go zabic,

    Jeżeli ktoś mnie wyzywa, to ja nie stosuję podobnych epitetów bo i po co?
    Albo prościej - jak ktoś postępuje po świńsku, to nie oznacza, że ja również
    muszę. W obronie własnej natomiast nie dostrzegam niczego świńskiego. Nie
    kupuję więc Twojego przykładu. Co innego gdybyś np. zaczęła się nad
    atakującym pastwić wiedząc, że on na pewno by tak robił. Taki przykład jest
    adekwatny do tego o czym pisałaś, ale mnie nie to przekonuje.

    pozdrawiam
    Greg

  • 38. Data: 2005-08-01 08:45:23
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    po prostu porzuc prace. W KP nie ma takiego pojecia jak "porzucenie" i taka
    przyczyna nie znajdzie się na swiadectwie pracy. Pracodawca ma w takiej
    sytuacji prawo zadac odszkodowania za poniesione straty na drodze sadowej
    ale w praktyce rzecz jest nie do przejscia: musialby udowodnic i wykazac :
    ile stracil na odejsciu, w jakim aspekcie (projekcie, zadaniu) itd.
    W wikszosci przypadkow, jezeli nie ma innego wyjscia mozna spokojnie
    zastosowac porzucenie.
    --
    Jackare
    Bytom

  • 39. Data: 2005-08-01 09:07:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jackare napisał(a):
> [...]
    > ile stracil na odejsciu, w jakim aspekcie (projekcie, zadaniu) itd.
    > W wikszosci przypadkow, jezeli nie ma innego wyjscia mozna spokojnie

    Porzucenie pracy skutkuje informacją w świadectwie pracy, że umowa
    została rozwiązana na podstawie art. 52 kodeksu pracy. Podobnie jak
    złodzieje, lub pijani. Więc nie wprowadzaj w błąd.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 40. Data: 2005-08-01 10:24:46
    Od: "Marek HAGA" <m...@v...pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    [...]
    > Jak sie ktos na mnie rzuci z nozem z zamiarem zabicia mnie, to ja zrobie
    > wszystko, co w mojej mocy, zeby go zabic, zanim on zabije mnie odkladajac
    > na bok moj wielki szacunek dla ludzkiego zycia - bo nie zamierzam go
    > stosowac wobec kogos, kto sam go nie stosuje.

    Czyli zachowanie honorowe to poczęstowanie napastkika
    cukierkiem, tak? Bzdury pleciesz...
    "... posiadają tzw. zdolność honorową" - to wiele tłumaczy.

    * P L O N K *

    MS