PracaGrupypl.praca.dyskusje › Majac inz jest sens robic mgr ?

  • 1. Data: 2005-07-30 15:59:19
    Temat: Majac inz jest sens robic mgr ?
    Od: "Jarod" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Heyka
    Zastanawiam sie, czy jest sens robic uzupelniajace zeby miec mgr. Mam prace
    i w tym roku bede bronil inz. A mgr. moglbym zrobic jakos zaocznie , ale
    zastanawiam sie czy ma to jakis sens ? Czy inz. jest tak samo respektowany
    na zachodnim rynku pracy ? ( chodzi o wyzsze wyksztalcenie ). Bo w polsce
    same studia raczej i tak na nikim wrazenia nie zrobia ( chyba nigdzie nie
    zrobia ? ), dlatego zastanawiam sie nad sensem kontynuowania dalszych stopni
    naukowych. Jakie jest wasze zdanie ?
    Jarod

  • 2. Data: 2005-07-30 16:22:57
    Temat: Re: Majac inz jest sens robic mgr ?
    Od: Michał <k...@v...pl>

    Jarod napisał(a):
> [...]
    > zrobia ? ), dlatego zastanawiam sie nad sensem kontynuowania dalszych stopni

    Z tego co wiem inżynier nie jest w ogóle tytułem naukowym, lecz dopiero
    magister. Może to będzie dla Ciebie motywacją :-).

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2005-07-30 17:04:19
    Od: Przemek Z <z...@w...pl>

    Michał napisał(a):

    > Z tego co wiem inżynier nie jest w ogóle tytułem naukowym, lecz dopiero
    > magister. Może to będzie dla Ciebie motywacją :-).
    >
    > Pozdrawiam
    > Michał

    Dodatkowo np w branży Elektrycznej różnica między inż. a mgr
    przynajmniej w województwie gdzie ja mieszkam jest taka jak między
    maluchem i mercedesem. I tak różnica rzeczywiście przekłada się na
    fachowość pracownika.

    A samo zrobienie mgr uzupełniająco zostawię bez komenatarza...

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 4. Data: 2005-07-30 17:21:43
    Od: "bArT" <baartekNO^SPAM@klub.chip.pl>

    Użytkownik "Michał" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co wiem inżynier nie jest w ogóle tytułem naukowym, lecz dopiero
    > magister. Może to będzie dla Ciebie motywacją :-).

    /mgr/ i /inż./ są tytułami zawodowymi, tytuł naukowy w Polsce jest tylko
    jeden - /profesor/ :), a /dr/ i /dr hab./ to stopnie naukowe

    > Pozdrawiam
    > Michał

    pozdrawiem wszystkich ambitnych ;P
    Bartłomiej 'bArT' Doruch

  • 5. Data: 2005-07-30 18:24:27
    Od: Michał <k...@v...pl>

    bArT napisał(a):

    > /mgr/ i /inż./ są tytułami zawodowymi, tytuł naukowy w Polsce jest tylko
    > jeden - /profesor/ :), a /dr/ i /dr hab./ to stopnie naukowe

    No proszę, teraz to już wogóle kolega straci chęć do nauki ;-).
    Moim zdaniem warto dla samej satysfakcji, ale w takim przypadku trzeba
    je potraktować poważnie, a nie próbować jedynie zaliczyć, żeby mieć
    papierek. No ale każdego satysfakcjonuje co innego :).

    Michł

  • 6. Data: 2005-07-30 19:27:53
    Od: "Parasol" <p...@p...wycinasz.onet.pl>

> [...]
    > same studia raczej i tak na nikim wrazenia nie zrobia ( chyba nigdzie nie
    > zrobia ? ), dlatego zastanawiam sie nad sensem kontynuowania dalszych

    Ja tez mam ten dylemat. We wrzesniu bronie inzyniera. Gdybym po inzynierze
    mozna bylo robic od razu doktora (tak jak to jest w niektorych krajach) to
    nie zastanawialbym sie 5 minut. Ale po 4,5 roku meki meczyc sie jeszcze 4
    semestry zeby mi dzieci na osiedlu wolaly Panie magazynierze ??

    Fakt faktem... dla pracodawcow to roznica... mgr czy inz. Ja jednak mam juz
    dosc. Lepiej zainwestowac kase w certyfikat angielskiego i jakies madre
    szkolenia bo moj beznadziejny pracodawca sam we mnie nie zainwestuje. Kij ci
    w oko szefunciu jak to czytasz !

    Pozdrowka i dobrze to przemysl

    Tomek

    P.S. Jestem po uczelni panstwowej technicznej (informatyka). Meczylem sie
    tak samo jak ci z dziennych moze nawet wiecej dojezdzajac po 70 km co
    niedziele. Jestem rownie dobrym matematyko fizykiem.

  • 7. Data: 2005-07-30 19:33:32
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Jarod napisał(a):
> [...]
    > i w tym roku bede bronil inz. A mgr. moglbym zrobic jakos zaocznie , ale

    Jeśli cię to interesuje i myślisz że czegoś przydatnego się nauczysz to
    tak. Ale dla samego papierka nie warto, pracodawcy wszystko jedno czy to
    inż. czy mgr.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2005-07-30 20:07:05
    Od: "Parasol" <p...@p...wycinasz.onet.pl>

    Ale dla samego papierka nie warto, pracodawcy wszystko jedno czy to
    > inż. czy mgr.

    czesto zdarzaja sie wyjatki

  • 9. Data: 2005-07-30 20:12:33
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Parasol napisał(a):
    > Ale dla samego papierka nie warto, pracodawcy wszystko jedno czy to

    > czesto zdarzaja sie wyjatki

    Ja się jeszcze z taki przypadkiem nie spotkałem. Choć słyszałem że
    czasem w budżetówce to ma jakieś znaczenie (ale na szczęście nigdy nie
    musiałem pracować na państwowej posadzie więc trudno mi to zeryfikować).

    pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2005-07-30 20:16:34
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    30.07.2005 # 20:27:53, Parasol napisał:

    > [cut]

    Witaj. Widzę, że takich jak ja jest tutaj więcej. Ja również wkrótce
    bronię inż. i zastanawiam się nad mgr. Do wyboru mam studia zaoczne
    tam, gdzie właśnie kończę, lub AGH w Krakowie - dziennie odpada ze
    względu na konieczność pracy. Mojej 'polibudy' mam już trochę dosyć ;),
    jednak na jej rzecz przemawia niższa kwota - około 2000 PLN - jeśli
    nic się nie zmieniło. Z kolei AGH to równe 3k :(. Na pewno dałbym sobie
    radę :P, ale nie stać mnie na takie studia. Już te 2k to dla mnie
    bardzo dużo. Nie chcę poprzestawać w podnoszeniu własnych kwalifikacji,
    więc raczej się zdecyduję na mgr - IMO warto, ponieważ z moich
    obserwacji wynika, że teraz wielu 'lamerów' kończy studia z tytułem
    inż, a nawet mgr i żal mi by było tak to zostawić i stawać na równi
    z nimi (nie obrażając nikogo ;)). Tak więc moja rada - dla Jarod'a:
    jeśli Cie stać i masz na to ochotę, to kontynuuj naukę.

    PS. Mimo wszystko mam mieszane uczucia i trochę wątpliwości co do tego
    mgr, ale jak się zwykło mówić - jeśli nie spróbujesz, to się nie
    przekonasz ;).
    --
    pozdrawiam