PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak szybko i bezbolesnie rozstac sie z pracodawca ????

  • 1. Data: 2005-07-30 14:34:46
    Temat: jak szybko i bezbolesnie rozstac sie z pracodawca ????
    Od: "Victor Wozniak" <v...@v...pl>

    Wita, Grupowiczow !

    Mam problem i to dosc powazny:

    - pracuje w firmie od ponad 4 lat (a wlasciwie to od lat 10 - zmiana formy
    prawnej firmy.) a wiec okres wypowiedzeni: 3 miesiace
    - dostalem wlasnie oferte dobrze platnej pracy na identycznym stanowisku w
    innej firmie i zostalem do niej przyjety
    - w obecnej firmie mam fatalne wynagrodzenie (wg szefow sytuacja firmy jest
    kiepska i od ponad 2 lat wstrzymana sa premie - a w moim przypadku premia to
    bylo 50% wynagrodzenia)

    chce odejsc z obecnej firmy w tryb ie natychmiastowym, oczywiscie szef nie
    chce sie zgodzic argumentujac w rozmowie, cyt: "gdzie ja teraz znajde
    czlowieka na to stanowisko za 800 zl ".

    Co moge zrobic by odejsc z firmy jak najszybciej i z najmniejszym bolem ?
    Zlozylem juz wypowiedzenie - bez okresu wypowiedzenia, ale szef nie chce
    przyjac go do wiadomosci, a nie moge czekac 3 miesiac, gdyz w nowej firmie
    nie beda czekac tyle czasu na mnie....

    Czy to, ze charakter firmy jest wybitnie "rodzinny" i osoby spokrewnione
    maja wieksze wynagrodzenie - zupelnie nieadekwatne do wykonywanych zajec,
    pozwoli mi na ewentualne odejscie w powolaniu sie na naruszenie dyscypliny
    pracy przez pracodawce ???
    Chcialbym tego uniknac...ale na razie mam wybor: zostac w firmie przez 3
    miesiace i starcic nowa prace... lub porzucic prace... czyli zaden wybor....

    Czy ewentualne porzucenie pracy a nastepnie: Sad i tlumaczenie sie fatalnymi
    warunkami placowymi, moze uchronic mnie przed "dyscyplinarka"?

    Szczerze mowiac, jestem zalamany.... nie przezyje kolejnych miesiecy w
    obecnej firmie z zarobkami ktore ledwie pozwalaja mi utrzymac rodzine (a o
    podwyzce nawet nie mam co rozmawiac z szefem...)

    A moze ktos z Was byl w podobnej sytuacji i jakos madrze to rozwiazal ???
    Naprawde potrzebuje pomocy...

    zalamany

    Vic

  • 2. Data: 2005-07-30 14:56:48
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Jul 2005 16:34:46 +0200, "Victor Wozniak" <v...@v...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >przyjac go do wiadomosci, a nie moge czekac 3 miesiac, gdyz w nowej firmie

    A nie możesz umówić się np. na porozumienie stron z datą +1 miesiąc?

> [...]
    >pozwoli mi na ewentualne odejscie w powolaniu sie na naruszenie dyscypliny

    Nie ma tu naruszenia obowiązków pracodawcy. Przynajmniej nic o tym nie
    napisałeś.

  • 3. Data: 2005-07-30 15:56:18
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 30-07-2005 o 16:34:46 Victor Wozniak <v...@v...pl> napisał:

> [...]
    > - dostalem wlasnie oferte dobrze platnej pracy na identycznym stanowisku
    > innej firmie i zostalem do niej przyjety

    A kłamałeś im, że możesz od zaraz?

  • 4. Data: 2005-07-30 16:32:45
    Od: "Victor Wozniak" <v...@v...pl>

    : A nie możesz umówić się np. na porozumienie stron z datą +1 miesiąc?

    Zproponowalem szefowi (przynajmniej tak mi sie wydaje REALNY) czas : w
    granicach 4 tygodni.Czyli, ze przez ten czas pozostane w firmie by
    podokanczac biezace sprawy oraz byc przy rekrutacji pracownika na moje
    stanowisko. Ale szef nie wyraza zgody na czas krotszy jak 3 miesiace,
    wlasciwie wogole nie chce slyszec o moim odejsciu z firmy..... a
    jednoczesnie nie chce zgodzic sie na podwyzke - choc to akurat mnie nie
    interesuje. Mam zwyczajnie dosc tej firmy i pracy w niej....

    :
[...]

    Napisalem moze zbyt ognie, ale jesli napisze szczgolowo, to wlasciwie tak
    jakbym wymienil osoby z nazwiska - wiec moze zakoncze na tym...

    I dalej jestem w kropce....

    Vic

  • 5. Data: 2005-07-30 19:34:48
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Jul 2005 18:32:45 +0200, "Victor Wozniak" <v...@v...pl> wklepał(-a):

    >Napisalem moze zbyt ognie, ale jesli napisze szczgolowo, to wlasciwie tak
    >jakbym wymienil osoby z nazwiska - wiec moze zakoncze na tym...

    Chodzi o to, że choćby płacił ci grosze - ale zgodnie z umową i w terminie - to
    nie jest to ciężkie naruszenie obowiązków pracodawcy. W związku z tym nie masz
    powodów do rozwiązania umowy bez wypowiedzenia.

  • 6. Data: 2005-07-30 20:08:21
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > A moze ktos z Was byl w podobnej sytuacji i jakos madrze to rozwiazal ???
    > Naprawde potrzebuje pomocy...

    Po prostu publicznie przy innych pracownikach powiedz, co myslisz o jego
    inteligencji oraz ubraniach i celluitisie jego zony ;-)))

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2005-07-30 20:29:21
    Od: "bp27" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Victor Wozniak" <v...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podwyzce nawet nie mam co rozmawiac z szefem...)
    >
    > A moze ktos z Was byl w podobnej sytuacji i jakos madrze to rozwiazal ???

    A możesz napisać od kiedy musisz być już w tej 2-giej pracy (jakieś daty -
    ile masz czasu?)
    Może coś kombinować ze zwolnieniem lekarskim , lub urlopem.
    Napisz coś więcej, bardziej dokładnie.
    bp27

  • 8. Data: 2005-07-30 21:29:47
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Victor Wozniak napisał(a):

> [...]
    > jednoczesnie nie chce zgodzic sie na podwyzke - choc to akurat mnie nie
    > interesuje. Mam zwyczajnie dosc tej firmy i pracy w niej....

    Negocjuj dalej i postaw sprawę jasno, raczej nikt nie będzie na siłe
    trzymać pracownika który pracować nie chce i da porozumienie stron.
    Ale jeśli nie to wariant hardcore - porzucenie pracy i dyscyplinarka
    albo sposób trochę nieetyczny - zacznij chorować, nie ma ludzi zupełnie
    zdrowych ;) Pracodawca zmięknie i chętniej się Ciebie pozbędzie.
    No i sposoby typowo chamskie - zacznij wyciągać publicznie różne brudy w
    firmie albo rozpuść plotkę że zakładasz związki zawodowe ;)

    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2005-07-31 06:31:25
    Od: "Victor Wozniak" <v...@v...pl>

[...]

    Rozumiem, ale w umowie byla zagwarantowana premia uznaniowa - tej premii nie
    widzialem od prawie 3 lat.
    A to co udalo mi sie odszukac w necie:

    "Pracownik ma prawo rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia z winy
    pracodawcy (...)gdy pracodawca dopuścił się ciężkiego naruszenia
    podstawowych obowiązków wobec pracownika (...)Do podstawowych obowiązków
    pracodawcy należy m.in równe traktowanie pracowników".

    Pracodawca - twierdzil, ze z powodu zlej sytuacji finansowej firmy jest
    zmszony zamrozic premie wszystkim pracownikom. Ok, ale po jakims czasie
    okazalo sie, ze sa osoby (rodzina) ktore zwyczajnie zaczely dostawac
    podwyzki pensji zasadniczej - ok 20%. Na dodatek osoby te naleza do wybitnie
    nieprzemeczajacych sie w firmie.

    Oczywiscie brak premii - przez tak dlugi okres spowodowal, ze dzis jestem w
    dosc trudnej sytuacji finansowej.

    Czy mam wiec jakiekolwiek wyjscie ???
    Zarabiam grosze, nie potrafie juz zwiazac konca jednego miesiaca z
    poczatkiem drugiego, wpadam doslownie w nerwice, moje prosby o podwyzke sa
    zbywane "trudna sytuacja firmy" a gdy wreszcie nadaza mi sie okazja
    polepszyc byt mojej rodziny, to nie moge z niej skorzystac....

    Vic

  • 10. Data: 2005-07-31 06:35:05
    Od: "Victor Wozniak" <v...@v...pl>

    : Negocjuj dalej i postaw sprawę jasno, raczej nikt nie będzie na siłe
    : trzymać pracownika który pracować nie chce i da porozumienie stron.

    W tym 'sek", ze jak na razie negocjacje nic nie daja.

    : Ale jeśli nie to wariant hardcore - porzucenie pracy i dyscyplinarka

    tego wolalbym uniknac, ale jak na razie jest to jedyny sposob

    : albo sposób trochę nieetyczny - zacznij chorować, nie ma ludzi zupełnie
    : zdrowych ;) Pracodawca zmięknie i chętniej się Ciebie pozbędzie.

    odpada :) w zyciu nie bylem na chorobowym...

    : No i sposoby typowo chamskie - zacznij wyciągać publicznie różne brudy w
    : firmie albo rozpuść plotkę że zakładasz związki zawodowe ;)

    to jeszcze mniej etyczne, a pozatym mogloby zaszkodzic powaznie firmie

    poz.

    Vic