PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jakie to stanowisko pracy?

  • 1. Data: 2005-07-30 08:04:35
    Temat: Jakie to stanowisko pracy?
    Od: "Lech.forum" <l...@o...pl>

    Chcę zgłosić pracodawcy prośbę o zmianę nazwy stanowiska pracy. Jestem
    &#8222;specjalistą ds. finansów&#8221;, ale słabo się to ma do rzeczywistości.
    Potrzebuje
    podpowiedzi jak nazwać stanowisko, na którym zajmuję się:

    [mój typ: specjalista ds. księgowości, finansów i administracji]

    - wystawiam faktury sprzedażowe,
    - dekretuję księgowanie,
    - odpowiadam za księgowość przed biegłym rewidentem, który bada firmę co kwartał,
    - sporządzam deklaracje podatkowe PIT, CIT, VAT,
    - obsługuję program finansowo-księgowy i Program Płatnik (rozliczam ZUS),
    - wypełniam deklaracje statystyczne dla GUS,

    - nadzoruję osobę zajmującą się kasą,
    - odpowiadam za konfigurację i poprawne działanie drukarek fiskalnych (gdy
    trzeba wzywam serwis),

    - przygotowuję umowy cywilnoprawne z pracownikami własnymi i obcymi, kontroluję
    umowy, których nie przygotowałem osobiście,
    - odpowiadam za obieg dużej części dokumentów w firmie (m.in. umowy z
    kontrahentami i dokumenty księgowe, pracownicze),
    - prowadzę stronę formalną zatrudniania, przebiegu i zwalniania pracowników
    (wszystkie rodzaje dokumentów od formularza osobowego i umowy o pracę na
    początku do wystawienia świadectwa pracy na zakończenie współpracy),
    - wyliczam pracownikom urlopy i kontroluję ich bieżące wykorzystanie, zbieram
    wnioski urlopowe, czasami wypisuję je dla pracowników,
    - odpowiadam za przeprowadzenie badań lekarskich pracowników i szkoleń BHP,
    - prowadzę archiwum praktycznie wszystkich papierowych dokumentów w firmie,

    - rejestruję spółki córki &#8211; prawie od początku do końca (Urząd Statystyczny,
    Urząd Skarbowy, ZUS, Bank) bez sporządzeniem aktu notarialnego i pierwszego
    zgłoszenia w sądzie,
    - zabieram głos jako doradca w sprawach podatkowych, które mają miejsce w firmie
    (oficjalnie nie jestem doradcą podatkowym i nie mam jeszcze takiej wiedzy),
    - obsługuję znakomitą większość spraw z wszelkiego rodzaju już wymienionymi
    urzędami,
    - sporządzam sprawozdanie zarządu z działalności i inne dokumenty dodatkowe do
    sprawozdań finansowych,

    - kontroluję sporządzanie druków wyjazdów służbowych, kilometrówki, ryczałtów za
    jazdy lokalne, rozliczenie umów zlecenie i o dziełeło itp.

    - od czasu do czasu wypełniam wnioski o limit debetowy, kredyt, leasing,
    - wrzucam przelewy do banku elektronicznego do potwierdzenia przez szefa,
    - odpowiadam za wszystkie kontakty z Urzędem Regulacji Telekomunikacji i Poczty,
    - zajmuję się sprawami nietypowymi, które nie pasują do innych działów w firmie
    i rozwiązuję problemy związane z informatyką w moim dziale,

    Trochę tego jest.

    Przy okazji drugie pytanie, ile powinna zarabiać osoba z takimi obowiązkami? Dla
    rozbawienia dodam, że zarabiam poniżej średniej krajowej. Praca w Poznaniu.
    Firma składa się z czterech sp. z o.o. zatrudniających odpowiednio 18, 12, 3, 0
    (bo outsourcing) osób.

    Pozdrawiam

    Lechu

  • 2. Data: 2005-07-30 09:13:13
    Temat: Re: Jakie to stanowisko pracy?
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Lech.forum" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przy okazji drugie pytanie, ile powinna zarabiać osoba z takimi
    obowiązkami?

    Tyle na ile się umówi z pracodawcą.

    > Dla rozbawienia dodam, że zarabiam poniżej średniej krajowej.

    Mnie zarabianie poniżej średniej krajowej nie bawi, ale jeżeli tobie pasuje
    to w czym problem?

    vertret