PracaGrupypl.praca.dyskusjejak ominąć ograniczenia w dostepie do poczty w pracy? › Re: jak ominąć ograniczenia w dostepie do poczty w pracy?
  • Data: 2006-10-04 22:00:59
    Temat: Re: jak ominąć ograniczenia w dostepie do poczty w pracy?
    Od: "Any User" <a...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Po wpisaniu adresu poczty (jakiejkolwiek) pojawia sie
    >
    > Jeszcze lepiej.

    Niekoniecznie lepiej. Zauważ, że taka forma blokady nie sprawdza wcale
    lojalności pracowników, a jedynie utrudnia im niektóre konkretne działania.

    Ja to zawsze robiłem w ten sposób, że pracownicy dostawali tylko
    informację/nakaz (forma i dokładna treść zależna od rangi), że mają się
    powstrzymać od tego typu rzeczy, ale bez zakazu na poziomie technicznym. Na
    tym poziomie natomiast odbywał się intensywny monitoring wszystkiego, co
    udało się wymyślić. Takie rozwiązanie ma dwie zalety:

    1. Sprawdza _lojalność_ pracownika, tj. czy pracownika przed niepożądanymi
    działaniami powstrzymują jedynie bariery techniczne, czy też respekt do
    pracodawcy.

    2. Gromadzone są przy okazji dane pozwalające nielojalnym zaprezentować
    konkretne adresy, na jakie wchodzili, ile razy i kiedy, ile danych ściągnęli
    itd. - znakomity załącznik do akt pracownika. Myślę też (aczkolwiek tego
    jeszcze nie miałem okazji przetestować), że gdyby udało się zbierać te dane
    w sposób niebudzący wątpliwości dla sądu, można by na ich podstawie wystawić
    byłemu pracownikowi rachunek-karę za nieuprawione użycie łącza firmowego i
    zajęcie przepustowości wartej konkretnie X złotych.