PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile mozna zarobic (w pewnych warunkach)?

  • 1. Data: 2003-01-02 21:50:12
    Temat: ile mozna zarobic (w pewnych warunkach)?
    Od: "amc" <a...@a...net>

    Ile mozna zarobic (do reki) w duzej zachodniej firmie w Warszawie (ponad 150
    zatrudnionych osob i rosnie) jako helpdesk/admin? W firmie dziala SAP, ale
    tym zajmuje sie kto inny. Pracy jest duzo, czesto trzeba posiedziec po
    godzinach (a za to nie ma ekstra bonusow).
    Szczerze mowiac nie wiem o jakich kwotach mozna rozmawiac... wiadomo, ze
    ostatnio czesto mowi sie o 1500zl za taka prace, bo jest recesja (ale tej
    firmy raczej to nie dotyczy). Nie chce wyskoczyc ze zbyt duza kwota, chociaz
    nie ma tu sytuacji, w ktorej moze zostac zatrudniony ktos o mniejszych
    oczekiwaniach finansowych. Wiem tyle, ze w zasadzie zagwaranotowane jest
    przynajmniej 2000zl, ale nie wiem o ile mozna to ciagnac w gore? do3tys? do
    3,5-4tys? Niektorzy stwierdza, ze 2000 to i tak duzo (dla mnie zreszta tez,
    bo nigdy tyle nie zarabialem), ale glupio miec swiadomosc, ze zarabia sie
    mniej niz sekretarka, a wiem ze w podobnej klasy firmach sekretarka moze
    liczyc na 2,5-3tys.

    amc

  • 2. Data: 2003-01-03 06:31:00
    Temat: Re: ile mozna zarobic (w pewnych warunkach)?
    Od: "lajkonik" <l...@l...de>

> [...]
    > mniej niz sekretarka, a wiem ze w podobnej klasy firmach sekretarka moze

    Nie idz nawet do tej firmy. Nie wiesz na ile wycenic swoje umiejetnosci, to
    bardzo zla cecha.

    --
    pozdr.
    artur

    ---------------------
    http://www.polonia-it.org
    zanim odpowiesz na priv usun .nerke.

  • 3. Data: 2003-01-03 08:53:51
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "lajkonik" <l...@l...de> wrote in message

    > Nie idz nawet do tej firmy. Nie wiesz na ile wycenic swoje umiejetnosci,
    > bardzo zla cecha.

    <cut>
    I to ma byc sensowna odpowiedz???
    A do AMC - 3 na reke mozesz sie postarac wyciagnac imo, zwlaszcza, jesli
    firma chce sie zatrudnic.
    pozdr
    /p

  • 4. Data: 2003-01-03 09:01:23
    Od: "lajkonik" <l...@l...de>

    > I to ma byc sensowna odpowiedz???
    > A do AMC - 3 na reke mozesz sie postarac wyciagnac imo, zwlaszcza, jesli
    > firma chce sie zatrudnic.
    > pozdr
    > /p

    Tak, to ma byc sensowna odpowiedz, bo moim zdaniem osoba na takie stanowisko
    powinna zdawac sobie sprawe z wlasnej wartosci i powinna rowniez potrafic
    wyartykulowac to czego zada. Inaczej uslyszy ze 3kPLN na reke za Help Desk w
    Warszawie to maksimum i byc moze zaprzepasci swoja szanse zarabiania
    wiekszej sumy pieniedzy.

    --
    pozdr.
    artur

    ---------------------

  • 5. Data: 2003-01-03 09:28:35
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "lajkonik" <l...@l...de> wrote in message
    <cut>
    > Tak, to ma byc sensowna odpowiedz, bo moim zdaniem osoba na takie
    stanowisko
    > powinna zdawac sobie sprawe z wlasnej wartosci i powinna rowniez potrafic
    > wyartykulowac to czego zada.

    No to wydaje mi sie, ze troche zle myslisz. Ja pracuje w branzy juz jakis
    czas a 150 maszyn to zadna siec, a nie wiem ile mialbym teraz zarzadac od
    przyszlego pracodawcy. Czemu? Ano temu ze firma w ktorej pracuje jest duza,
    nie placi najmniej, a w firmie corce (jakies 10 osob), znajoma sekretarka
    zarabia o polowe wiecej niz ja, a roboty nie ma nawet 1/10 tego. Male firmy,
    co wiem z doswiadczenia, potrafia czesto placic duzo lepiej niz duze. Rynek
    tez jest plynny, rozstrzal finansowy jest ogromny i czesto nie zalezy od
    zdawaloby sie tak oczywistych wartosci jak rozmiar, bogactwo czy prestiz
    firmy w ktorej sie tyra. Ciezko wycenic tak naprawde, ile mozna wziac.

    3Inaczej uslyszy ze 3kPLN na reke za Help Desk w
    > Warszawie to maksimum i byc moze zaprzepasci swoja szanse zarabiania
    > wiekszej sumy pieniedzy.
    Zawsze jest taka mozliwosc, ale moze byc tak, ze przyjdzie i bedzie zarabial
    najmniej (a zawyczaj jest na odwrot).
    pozdr
    /p

  • 6. Data: 2003-01-03 09:35:02
    Od: "lajkonik" <l...@l...de>

> [...]
    > zdawaloby sie tak oczywistych wartosci jak rozmiar, bogactwo czy prestiz
    > firmy w ktorej sie tyra. Ciezko wycenic tak naprawde, ile mozna wziac.

    no i o czym to swiadczy? nie doceniasz swojej pracy, i nie potrafisz sie
    sprzedac (w pozytywnym znaczeniu slowa sprzedac)
    wiem w jakiej firmie pracujesz i wiem ze zazadalbym tam na pewno wiecej (np.
    za Help Desk) niz Ty proponujesz koledze amc.

    --
    pozdr.
    artur

    ---------------------

  • 7. Data: 2003-01-03 09:54:27
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "lajkonik" <l...@l...de> wrote in message
    <cut>
    > no i o czym to swiadczy? nie doceniasz swojej pracy, i nie potrafisz sie
    > sprzedac (w pozytywnym znaczeniu slowa sprzedac)

    Alez mylisz sie. Ale doceniam tez rynek pracy w tym kraju, sledze go na
    biezaco i wiem jak to tu wyglada.

    > wiem w jakiej firmie pracujesz i wiem ze zazadalbym tam na pewno wiecej
    (np.
    > za Help Desk) niz Ty proponujesz koledze amc.

    No i bardzo bys sie zdziwil:) Baaardzo bys sie zdziwil.
    I dalej szukalbys pracy, ot i taka jest tu rzeczywistosc, rozpiescil was ten
    rajch, koledzy:)
    pozdr
    /p

  • 8. Data: 2003-01-03 10:02:02
    Od: "lajkonik" <l...@l...de>

    > No i bardzo bys sie zdziwil:) Baaardzo bys sie zdziwil.
    > I dalej szukalbys pracy, ot i taka jest tu rzeczywistosc, rozpiescil was
> [...]

    No i nie powiem spodziewalem sie takiej odpowiedzi. Argumentow brak to
    powiedzmy - "nie masz pojecia o rynku pracy w Polsce, raich Cie rozpiescil".
    Alez mam pojecie, jeszcze pare miesiecy temu pracowalem w Polsce, prace
    mialem stabilna, dobrze platna, oferty dostawalem, takze z Warszawy, ale nie
    za 3kPLN bo za te pieniadze w zyciu bym sie do tego miasta nie
    przeprowadzil. Co gorsza powiem Ci ze pracujac zdalnie w Polsce oprocz mojej
    pracy w "raichu" zarabiam wlasnie te "symboliczne" 3k dodatkowo na miesiac,
    ktore sobie odkladam na piwo z kolegami. Nie chce sie klocic kto lepiej zna
    rynek pracy w Polsce i kto potrafi byc na nim nawet nie siedzac w Polsce
    bardziej konkurencyjny.

    --
    pozdr.
    artur

    ---------------------
    http://www.polonia-it.org
    zanim odpowiesz na priv usun .nerke.

    Ps. A co Cie trzyma w Polsce, uczucia patriotyczne czy moze brak ofert pracy
    za granica?

  • 9. Data: 2003-01-03 10:27:25
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "lajkonik" <l...@l...de> wrote in message
    <cut>
    > No i nie powiem spodziewalem sie takiej odpowiedzi. Argumentow brak to
    > powiedzmy - "nie masz pojecia o rynku pracy w Polsce, raich Cie
    rozpiescil".

    Jaaaasne, ot taka erystyka z mojej strony.

> [...]
    nie
    > za 3kPLN bo za te pieniadze w zyciu bym sie do tego miasta nie

    Pogratulowac. Widac jestes lepszy ode mnie albo umiesz sie lepiej sprzedac,
    albo masz
    kontakty albo wszystko na raz.

> [...]
    zna
    > rynek pracy w Polsce i kto potrafi byc na nim nawet nie siedzac w Polsce

    Jeszcze raz - pogratulowac. Ja znam z kolei sporo fachowcow na bezrobociu
    albo na kiepskich posadach - mlodych przebojowych i duuuzo lepszych ode
    mnie.
    Dziwne, nie? Znam tez takich ktorzy chca zmienic prace i tez nie moga.
    Jestes najwyrazniej wyjatkiem potwierdzajacym regule.

    > Ps. A co Cie trzyma w Polsce, uczucia patriotyczne czy moze brak ofert
    pracy
    > za granica?
    Lenistwo. Ja nie szukalem pracy za granica, i na razie nie zamierzam. Tu mam
    prace,
    i tu mi dobrze - jak bedzie zle, to wyjade:)
    pozdr
    /p

  • 10. Data: 2003-01-03 10:50:33
    Od: "camelia" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam!
    Chciałabym dodać swoje 3 grosze. Moja wypowiedż dotyczy płac jako takich, nie
    mam zielonego pojęcia o płacach informatyków :-)
    1. Słyszałam, ze obecnie jeśli chodzi o płace - to dostaniesz tyle ile oni
    chcą Ci dać. Prawie wszystkie firmy maja swoje widełki płacowe i wg tego
    klucza wynagradzają swoich pracowników.Z tego wynika, że wszelakie negocjacje
    można sobie schować w buty.
    2.Obserwuj swojego rozmówcę. Rzuć większą kwotę, jeśli zmarszczy brwi, zawsze
    możesz powiedzieć, ze to brutto, jeśli się uśmiechnie - obstawaj przy kwocie
    netto.
    Z własnego doświadczenia wiem, że kwoty płac wyjaśniają się same w czasie
    romowy, i wiesz czy powiesz za dużo czy za mało.
    Nie wiem czy te rady na coś Ci się przydały? POzdrawiam serdecznie i życzę
    dostania tej albo innej pracy!!