PracaGrupypl.praca.dyskusje › największe kancelarie prawne w warszawie - kto zna?

  • 1. Data: 2003-01-02 17:23:40
    Temat: największe kancelarie prawne w warszawie - kto zna?
    Od: "M" <mraf[usun_ten_spamerski_chlam]@tlen.pl>

    Poszukuję dużej kancelarii prawnej w Warszawie. Oczywiście mam listę
    kancelarii w Warszawie, ale wszystkich, co jest równie bezużyteczene, jakbym
    nie miał żadnej. Do małych kancelarii nie ma sensu wysyłać, ale które są
    największe? Może ktoś z was wie?

  • 2. Data: 2003-01-03 11:08:27
    Od: "Piotr" <m...@N...gazeta.pl>

    M <mraf[usun_ten_spamerski_chlam]@tlen.pl> napisał(a):

> [...]
    > nie miał żadnej. Do małych kancelarii nie ma sensu wysyłać, ale które są

    Witam,
    dużych kancelarii w Warszawie jest bez liku, zalezy, o jaki rodzaj porady Ci
    chodzi.
    Po pierwsze, każda z firm konsultingowych Wielkiej Czwórki ma swoją
    stowarzyszoną kancelarię.
    Po drugie - dzialające samodzielnie.
    Np. Hogan&Hartson, Hunton&Williams, Allen&Overy, Baker&McKenzie, Sołtysiński,
    Kawecki, Szlezak, White&Case, Linklaters.
    Jeśli to malo - pisz na priv. Nie wiem, jaka sprawa, ale może mogę coś
    polecić - zmniejszych, ale i znacznie tanszych...

  • 3. Data: 2003-01-03 12:24:36
    Od: "Marcin Ozdzinski" <mozdzins@sim+net.pl>

    > Jeśli to malo - pisz na priv. Nie wiem, jaka sprawa, ale może mogę coś
    > polecić - zmniejszych, ale i znacznie tanszych...
    > Pozdrawiam

    Ale on pewnie szuka pracy w kancelarii :))))

  • 4. Data: 2003-01-03 15:25:30
    Od: "Piotr" <m...@N...gazeta.pl>

    > Ale on pewnie szuka pracy w kancelarii :))))

    Jasne, tak to jest, jak sie robi 100 rzeczy naraz.
    Niestety, nie chciałem polecać usług swojej, więc tez nie mogę zaproponować
    żadnej pracy:)
    Ale moja lista jest nadal aktualna.

  • 5. Data: 2003-01-03 16:01:02
    Od: "M" <mraf[usun_ten_spamerski_chlam]@tlen.pl>

    > Jasne, tak to jest, jak sie robi 100 rzeczy naraz.
    > Niestety, nie chciałem polecać usług swojej, więc tez nie mogę
> [...]
    Wielkie dzięki za odzew : )

    Oczywiście poszukuję pracy w kancelarii prawnej - jako tłumacz języka
    angielskiego. Wiem, że małe kancelarie miewają klientów anglojęzycznych
    sporadycznie, więc tam nie chcę wysyłać CV. Wysłanie CV do największych i
    tak pewnie poskutkuje odpowiedzią w stylu "ta wiadomość została utworzona
    automatycznie, bla bla, uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się
    wyłącznie z wybranymi kandydatami w celu rekrutacji na konkretne
    stanowiska", ale nic mi nie szkodzi spróbować.

    Tyle, że jestem anglistą ze znajomością podstaw prawa (polskiego,
    brytyjskiego i amerykańskiego) i za chiny nie wiem, które kancelarie liczą
    się na rynku, znajomych prawników nie mam, a znajomi tłumacze oczywiście nie
    powiedzą ci ani słowa ; )

    Jeśli więc mógłbyś mi napisać trochę więcej, będę zobowiązany.

    Michał Rolecki
    mrolecki(at)go2.pl

  • 6. Data: 2003-01-04 06:44:24
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    > powiedzą ci ani słowa ; )
    >
    > Jeśli więc mógłbyś mi napisać trochę więcej, będę zobowiązany.

    Nie wydaje mi sie, aby jakakolwiek kancelaria chciała przyjąć tłumacza "na etat". Nie
    lepiej
    zarejestrować działalność i robić te usługi dla wszystkich (kancelarii), wtedy, gdy
    będą
    potrzebować.
    Ja przygotowałbym taka oferte i umówił się na 5 minut rozmowy w każdej kancelarii.

    mer

  • 7. Data: 2003-01-04 17:01:24
    Od: "M" <mraf[usun_ten_spamerski_chlam]@tlen.pl>

    Z tego co wiem, kancelarie zatrudniają tłumaczy na etat. Nie wszystkie,
    oczywiście, i tłumacze ci i tak nie są w stanie zrobić wszystkiego, więc
    nadwyżki i tak wędrują do agencji tłumaczeń. Ale takie tłumaczenia zewnętrze
    mają swoje wady: jak wiadomo polskie prawo różni się od anglosaskiego na
    tyle, że czasem brak odpowiedników, albo jest ich kilka. Każda kancelaria ma
    swoje preferencje w tym zakresie, a tłumacz na etacie tłumaczy tak, jak
    firma lubi (podczas gdy tłumaczenie zewnętrze, mimo iż poprawne, może zostać
    odrzucone). W tym sęk.