PracaGrupypl.praca.dyskusje › gdy firma nie zgadza sie na porozumienie stron...

  • 1. Data: 2005-11-24 20:08:03
    Temat: gdy firma nie zgadza sie na porozumienie stron...
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    zlozony dzis papier. firma chce zrobic na zlosc i nie dac porozumienia
    stron. po 4 latach pracy prawdopodobnie przysluguje 3 mce wypowiedzienia
    liczone od poczatku grudnia 2005 r. do konca lutego 2006. mam pytanie, ile
    przysluguje urlopu w 2006 r. w tej starej firmie? 2/12 26-dniowego urlopu?
    czy cos jeszcze mozna zrobic? czy brak zgody na porozumienie stron z czystej
    zlosliwosci pracodawcy mozna jakos zwalczac?:( promowac, ani awansowac nie
    chclieli, placic nadgodziny za 12-godz dzien pracy oraz pelne zaangazowanie
    tez nie. ale teraz nagle jest sie "niezastapionym":(

  • 2. Data: 2005-11-24 20:18:52
    Temat: Re: gdy firma nie zgadza sie na porozumienie stron...
    Od: Piotr <s...@r...com>

    siliana napisał(a):
> [...]
    > chclieli, placic nadgodziny za 12-godz dzien pracy oraz pelne zaangazowanie
    > tez nie. ale teraz nagle jest sie "niezastapionym":(

    No cóż, w tym wypadku prawo stoi po stronie pracodawcy i jeśli nie
    chcesz mieć w świadectwie pracy dysyplinarki to należy te 3 miesiące
    odrobić. Ale przy okazji zawsze możesz zacząć bardzo rygorystycznie
    zwracać uwagę na przestrzeganie prawa pracy przez firmę i informować
    właściwe instytucje o wszelkich nieprawidłowościach (skoro nie płacili
    za nadgodziny to jeden punkt zaczepienia już masz, teraz wystarczy
    poszukać dowodów lub dobrze zablefować przed szefem). Może się okazać że
    wcale tak bardzo nie chcą zatrudniać pracownika z którym mieliby się
    procesować o niezapłacone nadgodziny itp. ;)

    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2005-11-24 21:19:11
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

> [...]
    zaangazowanie
    > tez nie. ale teraz nagle jest sie "niezastapionym":(

    jesli potrafisz udowodnic nie placenie za nadgodziny, to jest to ciezkie
    naruszenie obowiazkow przez pracodawca

    uprawnia cie o ile wiem, do zlozenia wypowiedzenia ze skutkiem
    natychmiastowym z winy pracodawcy

    najlepiej jednak zanim sie na to zdecydujesz podpytaj w PIP (panstwowa
    inspekcja pracy) i u dobrego prawnika

    jednak taka decyzja oznacza na pewno klopoty

    moze byc jednak twoja karta przetargowa - rozmowa w stylu, to i to moglbym
    wygarnac i zrobie to jesli nie zgodzicie sie na rozwiazanie umowy za
    porozumieniem stron z dniem

    i musisz bardzo uwazac bo i firma bedzie chetna by podlozyc ci "swinie" oraz
    musisz miec dobre dowody na te nadgodziny (i oczywiscie musi byc ich sporo,
    nie kilka)

  • 4. Data: 2005-11-24 21:19:16
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "gostek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > jesli potrafisz udowodnic nie placenie za nadgodziny, to jest to ciezkie
    > naruszenie obowiazkow przez pracodawca

    chodzi o rozstanie sie we wzglednym pokoju. nie chce podkladac swin. dlatego
    szukam opinii.

  • 5. Data: 2005-11-25 10:03:57
    Od: "Piotr Żebrowski" <p...@o...pl>

    Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "gostek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > chodzi o rozstanie sie we wzglednym pokoju. nie chce podkladac swin.
    > dlatego szukam opinii.

    ale oni zechcą.. ;(

    Piotr Żebrowski
    www.otwarte.com.pl

  • 6. Data: 2005-11-26 00:03:29
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >ale oni zechc?.. ;(

    wlasnie ! spotkalam sie z sytuacja gdy na okresie wypowiedzenia (przy
    zwolnieniach grupowych ze strony pracodawcy) pracodawca usilnie szukal
    powodow do dyscyplinarki - tylko po to zeby odprawy nie placic
    Trzeba miec na uwadze ze pracodawca nie ma takich skrupulow jak Ty...
    niestety :(

    CanoE
    _______________________________
    aphoto.uni.cc

  • 7. Data: 2005-11-26 09:20:47
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    > chodzi o rozstanie sie we wzglednym pokoju. nie chce podkladac swin.
    > dlatego szukam opinii.

    Hm... a zwolnienie lekarskie na okres 3 miesiecy albo po prostu wolne ? Masz
    prawo wykorzystac urlop to juz beda 2 miesiace. Nie wiem jak to jest z tym
    zwolnieniem lekarskim musisz sie dowiedziec.
    Jarod

  • 8. Data: 2005-11-26 21:00:24
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Uzytkownik "CanoE" <c...@n...lubie.spamu.org> napisal w wiadomosci

> [...]
    > powodow do dyscyplinarki - tylko po to zeby odprawy nie placic
    > Trzeba miec na uwadze ze pracodawca nie ma takich skrupulow jak Ty...

    dzieki, ale tu w gre nie wchodzi grupowe. firma ma sie dobrze, zwolnien nie
    ma. zdaje sobie sprawe, ze pracodawca moze byc chamski, bo juz to dal
    pokazac, ale tak naprawde to nie caly pracodawca, tylko 1 wredna kadrowa:(

  • 9. Data: 2005-11-26 21:01:53
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Jarod" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Hm... a zwolnienie lekarskie na okres 3 miesiecy albo po prostu wolne ?
    > Masz prawo wykorzystac urlop to juz beda 2 miesiace. Nie wiem jak to jest
    > z tym zwolnieniem lekarskim musisz sie dowiedziec.

    no wlasnie - z tego roku urlopu juz nie ma, ale za przyszly rok to ja chyba
    moge wziac tylko urlop proporcjonalny? wypowiedzienie 3 meisieczne
    skonczyloby sie z koncem lutego, wiec tylko byloby to przyslugujace 2/12
    urlopu z 26 dni?...

  • 10. Data: 2005-11-26 23:17:22
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik gostek napisał:

> [...]
    > inspekcja pracy) i u dobrego prawnika
    >
    > jednak taka decyzja oznacza na pewno klopoty

    Potwierdzam. Po moim odejściu z pracy w sierpniu 2003 roku, dopiero
    jakis miesiac temu wyprostowaly sie i skonczyly wszystkie sprawy z tym
    zwiazane (m.in. swiadectwo pracy). Prawo bylo po mojej sptronie
    ewidentnie, jednak aby dojsc swego, kosztowalo mnie to sporo czasu,
    pieniedzy, nerwow, wizyty w sadach pracy, pipach.
    PS A moze urlopik? Albo chorobowe...