PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile zażądać (informatyk, "dorywczo" raczej:))?

  • 1. Data: 2005-11-25 00:49:35
    Temat: Ile zażądać (informatyk, "dorywczo" raczej:))?
    Od: danherr <d...@g...pl>

    Witam wszystkich tym bardziej serdecznie, że to mój pierwszy post tutaj.

    Mam taki problem...

    Jestem studentem informatyki (Politechnika Wrocławska, II rok),
    zobaczyłem ogłoszenie i chciałbym odpowiedzieć. (Aha, jak na razie
    jestem technikiem elektronikiem o specjalności systemy i sieci
    komputerowe:)) Jedyny problem mam z "ofertą cenową". Fragment ogłoszenia:

    "informatyka/sprzętowca/sieciowca

    do pracy dorywczej, w niepełnym wymiarze godzin, najlepiej na umowe o
    dzieło.

    Wymagamy znajomosci tematów informatycznych/sieciowych/sprzetowych oraz
    umiejetnosci współpracy z laikami komputerowymi.

    Obowiazków wolałabym dokładnie nie precyzować, myslę, iż bedą sie pojawiać w
    trakcie wspólpracy. Na poczatek na pewno trzebaby zrobić przegląd firmowej
    sieci, pospisywac numery seryjne windowsów, porobić co niektórym osobom
    porządki na dysku, przeinstalowac ze 2 windowsy (a potem skonfigurowac sieć
    i resztę programów, żeby działała).
    Dodatkowo nie częściej niż raz w miesiącu komuś padnie komp, w przypadku
    takiej awarii trzebaby podjechać i przywrócić go do życia (zdiagnozowac
    problem, przeinstalowac co trzeba, ew. wydać dyrektywę co trzeba zakupić,
    kupić to i wymienić zepsutą część na nową).
    Myslę, iż byłaby to praca na 1/10-1/5 etatu (1-2x w tygodniu po 4 h), firma
    jest otwarta pn-pt 7-17, sob 8-13 i w tych godzinach trzebaby się zmiescić
    (nie ma mozliwości pracy w innych godzinach)."

    Nigdy nie pracowałem "oficjalnie" w zawodzie. Tym wszystkim zajmowałem
    się do tej pory na zasadzie rodzina, znajomi, znajomi znajomych, płatne
    "co łaska" :) .

    Ile ja tutaj mam zażądać??? 200, 300 PLN/miesiąc? Poważnie nie mam
    zielonego pojęcia:/. Może jest tutaj ktoś "z branży" i może mi pomóc...

    Dzięki za sugestie i pozdrawiam wszystkich!

    --
    Daniel Hernik

  • 2. Data: 2005-11-25 06:46:51
    Temat: Re: Ile zażądać (informatyk, "dorywczo" raczej:))?
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    danherr napisał(a):

    > Ile ja tutaj mam zażądać??? 200, 300 PLN/miesiąc? Poważnie nie mam
    > zielonego pojęcia:/. Może jest tutaj ktoś "z branży" i może mi pomóc...

    70 zł netto za godzinę pracy, jesli to praca dorywcza, na telefon.

    --
    czarny
    http://www.ef2.prv.pl

  • 3. Data: 2005-11-25 07:18:25
    Od: Piotr <s...@r...com>

    czarny napisał(a):

    > 70 zł netto za godzinę pracy, jesli to praca dorywcza, na telefon.

    Mocno przeszacowałeś, za takie proste usługi komputerowe wykonawcy
    zwykle żądają nie więcej niż 30zł/h netto (przynajmniej w Łodzi).

    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2005-11-25 09:08:20
    Od: jerry <j...@i...pl>

    > 70 zł netto za godzinę pracy, jesli to praca dorywcza, na telefon.

    dobre! Podobają mi się takie wypowiedzi! Najczęściej autorami są
    sfrustrowani amatorzy informatyki, którzy zarabiając średnią krajową
    naczytali się w gazecie wyborczej ile kosztuje godzina ich pracy i
    szczęka im opadła - ale co zrobić? Przecież w robocie nie podskoczę - to
    chociaż na grupie się dowartościuje.

    P.S.
    Człowiek jest na 2 roku studiów, nie może wykazać się doświadczeniem,
    pracodawca nie wie czego może się po nim spodziewać, a TY mu proponujesz
    by zaśpiewał 70 zł netto? Trochę źle mu życzysz...
    20 zł netto/h to dobra stawka na początek, na pierwszą pracę. Po 3
    miesiącach wyjdzie czy może ubiegać się o więcej.

  • 5. Data: 2005-11-25 09:13:02
    Od: "Ice" <b...@t...pl>

    Użytkownik "jerry" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > 20 zł netto/h to dobra stawka na początek, na pierwszą pracę. Po 3
    > miesiącach wyjdzie czy może ubiegać się o więcej.

    tyle to sie zarabia na korepetycjach z angielskiego :p

    usługi informatyczne powinny sie zaczynać od 50pln/h, mozna w tym uwzględnić
    dojazd. I to jest absolutne minimum.

  • 6. Data: 2005-11-25 09:25:42
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    Ice napisał(a):
> [...]
    >

    > tyle to sie zarabia na korepetycjach z angielskiego :p
    >
    > usługi informatyczne powinny sie zaczynać od 50pln/h, mozna w tym uwzględnić

    Czy uwazasz, ze do udzielania korepetycji z angielskiego wystarczy
    mniejsza wiedza, niz ta posiadana przez szeroko rozumianego
    "informatyka"? Czy moze jest to mniej meczaca praca, ze cenisz ja nizej.

    PS. nie udzielam korepetycji z angielskiego; jestem "informatykiem"

    --
    Pozdrawiam: BbT

  • 7. Data: 2005-11-25 09:30:32
    Od: "SimpleStory" <s...@s...tk>

    > [...] jestem "informatykiem"

    A co, złożyłeś komputer?

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2005-11-25 09:30:38
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ice napisał(a):

    > tyle to sie zarabia na korepetycjach z angielskiego :p

    To może zacznij udzielać korepetycji z informatyki? ;P

    j.

  • 9. Data: 2005-11-25 09:32:12
    Od: jerry <j...@i...pl>

    > tyle to sie zarabia na korepetycjach z angielskiego :p

    To ciekawe, bo za 45 minutowe korepetycje z angielskiego można zapłacić
    też i 120 zł. Wiesz od czego zależy stawka? Doświadczenie...

    20 zł weźmie student/studentka 2 roku anglistyki, a 120 korepetytor
    gramatyki + native speaker.
    Cenić to się można, gdy ma się udokumentowane doświadczenie. Gdy w swoim
    życiu złoży się kilka kompów dla ciotek, wujków i koleżanki, zainstaluje
    się parę razy windowsa i poprawnie skonfiguruje neostradę to jeszcze za
    mało by na rozmowie kwalifikacyjnej powiedzieć 50 pln/h...
    Firma nie jest duża skoro nie ma własnego albo zewnętrznego serwisu IT,
    stąd z pewnością nie zapłaci tyle na start człowiekowi, którego może
    nawet trzeba będzie nauczyć obsługi Ghost'a...
    Dobrze autorowu życzę dlatego radzę - 20 pln/h to stawka dla studenta 2
    roku!!!! wymarzona. Zwłaszcza, że gdy firma się na nim nie zawiedzie
    spokojnie wtedy podciągnie sobie zarobki, może dostanie zlecenia
    napisania jakiegoś softu itp. Ważne na studiach, na pierwszych latach
    gdy nie ma się zawodowego doświadczenia, by się załapać do firmy i pokazać.

    > usługi informatyczne powinny sie zaczynać od 50pln/h, mozna w tym uwzględnić
    > dojazd. I to jest absolutne minimum.

    ustawowe, czy jak to tłumaczysz?

  • 10. Data: 2005-11-25 09:37:33
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    SimpleStory napisał(a):

    > A co, złożyłeś komputer?

    Gdybym zlozyl komputer, to bylbym normalnie Informatykiem :D

    --
    Pozdrawiam: BbT