PracaGrupypl.praca.dyskusje › dylemat

  • 1. Data: 2005-07-05 21:13:26
    Temat: dylemat
    Od: "rewers5" <r...@g...pl>

    Mam pewien dylemat. Otoz skonczylem w tym roku studia i otrzymalem wstepna
    propozycje zostania na uczelni. To, czy znajdzie sie etat bedzie wiadomo
    dopiero we wrzesniu. Jednoczesnie mam szanse na prace w pewnej firmie, z
    ktora od pewnego czasu jestem zwiazany (odbywalem tam m.in. praktyki
    wakacyjne) - w tej sprawie mam rozmawiac w sierpniu. Bardzo chcialbym
    pracowac na uczelni, ale rowniez (z wiadomych powodow) robic cos poza tym.
    Zastanawiam sie, jak w takiej sytuacji powinienem rozmawiac z firma.

    1) Byc szczerym i nakreslic cala sytuacje. Powiedziec, ze mam szanse na prace
    na uczelni i chcialbym pogodzic obie te rzeczy (praca na pol etatu, jakas
    forma wspolpracy). Jednakze, gdyby etat sie jednak nie znalazl, chcialbym
    pracowac w normalnym systemie pelnowymiarowym.

    2) Nie wspominac nic o uczelni, jesli to mozliwe, zatrudnic sie tam i dopiero
    we wrzesniu (w przypadku dobrych wiesci z uczelni) zaczac dzialac w kierunku
    pogodzenia tych dwoch rzeczy.

    Jak myslicie, co jest lepsze? Bardziej jestem przekonany do opcji nr 1, ale
    zastanawiam sie, czy takim kreceniem nie zniechece do siebie potencjalnego
    pracodawcy. Dodam, ze branza firmy jest mocno powiazana z moim wyksztalceniem
    i firmie teoretycznie powinno zalezec na tym, abym rozwijal sie naukowo.

    Pzdr.

  • 2. Data: 2005-07-05 22:16:26
    Temat: Re: dylemat
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    rewers5 wrote:
    > Jak myslicie, co jest lepsze?

    Spróbuj pogodzić obie rzeczy. Jak się dobrze postarasz, to może to nie
    być problemem :) Jak masz szansę, to na uczelni warto zostać.

    --
    Dariusz Jaworski

    PGP key fingerprint: 9FBC7DB3D28AB181F1838C321ACFDD74 / id: 6438E6C1

  • 3. Data: 2005-07-05 22:37:38
    Od: "b.marcin" <b...@w...pl>

    > Jak masz szansę, to na uczelni warto zostać.

    A czemu tak uwazasz ? Jakie sa profity z zostania na uczelni ?
    Pytam, bo obecnie studiuje i rozwazam mozliwosc zostania na uczelni i
    jestem ciekaw co i jak.

    pozdrawiam
    mb

  • 4. Data: 2005-07-05 22:50:35
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    b.marcin wrote:
    > A czemu tak uwazasz ? Jakie sa profity z zostania na uczelni ?

    Ogólnie - znacznie pewniejsze zatrudnienie, niż w jakiejkolwiek
    korporacji czy firmie prywatnej, jeśli spojrzeć na rynek w Polsce.
    Szczegółowo: zawsze to jakiś prestiż, jeśli w grę wchodzi dobra
    uczelnia. Szansa na zdobycie wykształcenia na poziomie wyższym
    niż magister oraz kontaktów, szczególnie w przypadku najlepszych
    uczelni. W przypadku utraty pracy na rynku branżowym zawsze
    pozostaje Ci wtedy jakieś zabezpieczenie, możliwość pracy
    w uczelniach prywatnych z doświadczeniem pedagogicznym.
    To są w Polsce bardzo dobrze płatne zajęcia.

    > Pytam, bo obecnie studiuje i rozwazam mozliwosc zostania na uczelni i
    > jestem ciekaw co i jak.

    Jeśli miałbym doradzać to najlepiej w przypadku możliwości pozostania
    na uczelni, spróbować pogodzić to z praktyką zawodową. Jeśli się nie
    da, to wybrać to co kogoś bardziej pasjonuje. Naukowcem na siłę też
    nie warto być :)

  • 5. Data: 2005-07-06 05:24:22
    Od: "Krzysztof" <o...@S...poczta.onet.pl>

    > Ogólnie - znacznie pewniejsze zatrudnienie, niż w jakiejkolwiek

    Za pensję 3-4 razy niższą, ale Ok.

    > Szczegółowo: zawsze to jakiś prestiż, jeśli w grę wchodzi dobra
    > uczelnia.

    Mylisz się, po latach jezeli zechcesz odejść to bedzie to dla Ciebie tylko
    przeszkoda. Na pracowników uczelnii prywatni pracodawcy patrza jak na ludzi
    z kosmosu. Uczelnia to inny świat, w którym pojęcie ciężkiej pracy dla dobra
    firmy nie istnieje.

    > Szansa na zdobycie wykształcenia na poziomie wyższym niż magister oraz
    kontaktów,

    Byc może masz rację, ale czasto pracując w sektorze prywatnym możesz nauczyć
    się wiecej i zdobyc rzeczywiste doświadczenie zawodowe.

    > w uczelniach prywatnych z doświadczeniem pedagogicznym.

    Są to instutucja silnie obsadzone przez etatowych pracowników uczelnii
    publicznych. Nie należysz do swoich - fuchy nie załapiesz.

  • 6. Data: 2005-07-06 06:13:03
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Za pensję 3-4 razy niższą, ale Ok.

    Asystent na uczelni zarabia ok 1,5 - 2 tys. na rękę + często mieszkanie w
    domu asystenta. Chcesz powiedziec, że w prywatnej firmie na start dostaniesz
    od 4,5 do 8 tys na rękę ? Życzę powodzenia. Może z 6 lat temu tak było, ale
    nie dziś

    > Byc może masz rację, ale czasto pracując w sektorze prywatnym możesz
    > nauczyć
    > się wiecej i zdobyc rzeczywiste doświadczenie zawodowe.

    Jakoś w większości firm, z którymi do tej pory się spotykałem, rozwój
    polegał na samodzielnej nauce ... W tym wypadku chyba jednak praca na
    uczelni daje lepsze możliwości. Poza tym w obecnych czasach naprawdę nie bez
    znaczenia poza samą wysokością wynagrodzenia jest stabilność zatrudnienia.

  • 7. Data: 2005-07-06 06:53:26
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    Użytkownik rewers5 napisał:

    > ...Bardzo chcialbym pracowac na uczelni...

    Mam nadzieje, ze wiesz w jakim Zakladzie, przez kogo kierowanym.
    Od tego wszystko zalezy, pracodawce "nieuczelnianego" juz poznales.
    Zobacz jak szybko masz szanse zrobic doktorat, jesli ma to trwac i trwac
    a Ty bedziesz tylko narzedziem wzbogacajacym ilosc publikacji Twojego
    profesora - to nie ma sensu. Jesli jednak tenze jest sensowny i da sie
    to zrobic sprawnie a do tego atmosfera jest w porzadku - czemu nie.
    Tak jak juz ktos napisal - najsensowniej polaczyc jedno z drugim i w
    wiekszosci przypadkow spokojnie da sie to zrobic.

    darek

  • 8. Data: 2005-07-06 07:26:07
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-07-05, Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl> wrote:
    > Spróbuj pogodzić obie rzeczy. Jak się dobrze postarasz, to może to nie
    > być problemem :) Jak masz szansę, to na uczelni warto zostać.

    Na _dobrej_ uczelni owszem, ale pod dodatkowym warunkiem, że tzw.
    "układy" są zdrowe - a to niestety rzadkość. Ja miałem również wielką
    ochotę (i konkretne propozycje) zostania na wydziale. Na szczęście
    znaleźli się tacy, którzy mi to wybili z głowy - do dziś jestem im
    wdzięczny :)
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 9. Data: 2005-07-06 10:04:42
    Od: "b.marcin" <b...@w...pl>

    Wielkie dzieki za odpowiedzi.

    pozdrawiam
    mb

  • 10. Data: 2005-07-06 12:30:54
    Od: "rewers5" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    DO do sensownosci zostania na uczlni jestem przekonany. Moje pytanie
    dotyczyli jednak tego, w jakis sposob mam teraz rozmawiac z pracodawca
    prywatnym. Czy w sytuacji, w ktorej nie wiem na 100% ze etat na uczelni sie
    znajdzie, mam wspominac w firmie, ze zlozono mi taka propozycje i ze
    chcialbym te dwie rzeczy pogodzic, czy tez w ogole o tym nie mowic?