PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to jest z umowami a kodeksem pracy...

  • 1. Data: 2005-07-05 19:54:05
    Temat: Jak to jest z umowami a kodeksem pracy...
    Od: "Adriana" <k...@o...pl>

    Witam :)

    Mam pytanie do szanownych grupowiczów.
    Zakończyłam niedawno okres próbny w międzynarodowej korporacji, na stanowisku
    handlowym (tzw. biernym). Umowa owszem - została przedłużona, ale jedynie na 3
    miesiące. Jak to się ma do kodeksu pracy? Czy trzecia umowa musi już być na czac
    nieokreślony? Słyszałam, że wg prawa - tak, ale chciałabym zweryfikować tę
    informację...

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    Pozdrawiam :)

  • 2. Data: 2005-07-05 20:18:42
    Temat: Re: Jak to jest z umowami a kodeksem pracy...
    Od: a&e <a...@w...op.pl>

    Adriana napisał(a):

> [...]
    > miesiące. Jak to się ma do kodeksu pracy? Czy trzecia umowa musi już być na czac

    trzecia i owszem, ale na razie podpisalas pierwsza...
    probna sie w tym wypadku nie liczy, jest roznica miedzy umowa na czas
    okreslony i probny

    --
    pozdrawiam
    Ewa (Kraków)

    www.republika.pl/ewa_pasinska

  • 3. Data: 2005-07-06 07:33:51
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    > Umowa owszem - została przedłużona, ale jedynie na 3
    > miesiące.

    Ponieważ 3 umowa musi być na czas określony, więc zauważ, że jeśli chodzi o
    umowy na czas określony, to czym ten czas jest krótszy, tym umowa dla
    pracownika korzystniejsza.
    Bo szybciej osiągniesz "czas trzeciej umowy".

    Dodatkowo, twoja umowa zawarta jest na mniej niż pół roku, a to oznacza, że nie
    może w umowie być klauzuli o rozwiązaniu umowy za 2-tygodniowym wypowiedzeniem.
    Znów dla ciebie korzystne. Wiesz na czym stoisz.

    Oczywiście wszystko tak pięknie wygląda, jak pracodawca płaci, jeśli nie płaci -
    najlepiej przestań pracować natychmiast.