PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy i jak przypomnieć się pewnej firmie ?

  • 1. Data: 2005-07-05 17:00:38
    Temat: Czy i jak przypomnieć się pewnej firmie ?
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

    Pół roku temu szukałem roboty. Po jakims czasie zadzwoniła do mnie firma X,
    że spodobało im się moje CV i zapraszają mnie na rozmowę. Z rozmowy wszystko
    wyglądało OK, więc postanowiłem przyjąć ta ofertę. Kilka dni poxniej, kiedy
    miałem już zaklepaną robote w firmie X, ale jeszcze nie miałem umowy w ręku,
    zadzwoniła do mnie firma Y, z tego samego miasta. Zapytali, czy moja oferta
    jest jeszcze aktualna na co stwierdziłem, że znalazlem już pracę w innej
    firmie, w tym samym miescie, ale na przyszłosc będę miał ich oferte na
    uwadze.
    Minęło pół roku i niestety wspólnicy firmy X postanowili się rozejść i
    rozwiązać firmę. Chcę ponownie spróbować uderzyć do firmy Y. Czy, a jesli
    tak to jak, nawiązać do tamtej rozmowy telefonicznej sprzed pół roku ? Czy
    dla firmy może miec znaczenie, że już kiedyś składała mi ofertę, która
    wówczas odrzuciłem ?

    jaqbek [monkey] poczta dot onet dot pl

  • 2. Data: 2005-07-06 06:56:36
    Temat: Re: Czy i jak przypomnieć się pewnej firmie ?
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

    > Czy, a jesli tak to jak, nawiązać do tamtej rozmowy telefonicznej sprzed
    > pół roku ? Czy dla firmy może miec znaczenie, że już kiedyś składała mi
    > ofertę, która wówczas odrzuciłem ?

    Poradźcie, proszę. To dla mnie bardzo ważne.

    Pozdrawiam
    Jakub

  • 3. Data: 2005-07-06 07:06:44
    Od: "JC" <j...@d...com.pl>

    "jaQbek" <j...@n...pl> wrote in message
> [...]

    Raczej moze miec dla nich znaczenie, ze oni skladali ci oferte, a ty ja
    odrzuciles. Aczkolwiek nie powinno - zachowales sie w porzadku.

    > Poradźcie, proszę. To dla mnie bardzo ważne.

    Od tego czasu oni pewnie juz znalezli osobe na dane stanowisko, ale moze
    teraz maja wakat na cos innego. Nie masz nic do stracenia - uderzaj.

    JC

  • 4. Data: 2005-07-06 07:22:47
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

    > Raczej moze miec dla nich znaczenie, ze oni skladali ci oferte, a ty ja
    > odrzuciles. Aczkolwiek nie powinno - zachowales sie w porzadku.

    Ja miałem na myśli raczej odwrotne działanie - czy fakt, że już raz
    przeszedłem przez pierwsze sito, tzn analizę papierów może miec jakieś
    znaczenie i warto o tym wspominać ? Boje się, że skutek może być taki, o
    jakim Ty wspominasz - zaoferowali, a ja odrzuciłem.

    > Od tego czasu oni pewnie juz znalezli osobe na dane stanowisko, ale moze
    > teraz maja wakat na cos innego. Nie masz nic do stracenia - uderzaj.

    Rzecz w tym, że na dzień dzisiejszy też szukają ludzi na to stanowisko. Więc
    jak, wspominac cos o tej rozmowie sprzed pól roku, czy lepiej nie ?

  • 5. Data: 2005-07-06 07:33:30
    Od: "nica" <n...@W...gazeta.pl>

    > Więc
    > jak, wspominac cos o tej rozmowie sprzed pól roku, czy lepiej nie ?

    niektore firmy zatrzymuja dane kandydata od 6 miesiecy do 2 lat, ldatego jesli
    nie wspomnisz o poprzednim procesie rekrutacji moze to nie wygladac dobrze. co
    nie oznacza ze skoro przeszedles ten proces bedziesz mial jakis bonus z tego
    powodu.

  • 6. Data: 2005-07-06 07:48:51
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

    Użytkownik "nica" <n...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dobrze. co
    > nie oznacza ze skoro przeszedles ten proces bedziesz mial jakis bonus z

    A możesz dać mi jakiś konkretny przykład, jak wspomniec w liście
    motywacyjnym (bo zapewne tam) o tym, ze już raz do nich papiery wysyłałem,
    no i o rozmowie telefonicznej ? Czy pisać cos w rodzaju " w nawiązaniu do
    rozmowy sprzed pól roku pragnę ponowic ofertę" ? Kompletnie nie wiem, jak to
    ująć, by wyglądało kulturalnie.

    Pozdrawiam
    jaQbek

  • 7. Data: 2005-07-06 11:09:19
    Od: "nica" <n...@W...gazeta.pl>

    hmm, mnie napisanie listu zabiera kilka godzin, nie jestem w tym dobra, wiec
    pewnie moja podpowiedz nie na wiele ci sie zda. mozesz napisac cos takiego
    "w nawiazaniu do Państwa oferty ... pragne ponownie przedstawic swoja
    kandydature na stanowisko ...". chociaz nie wiem czy to "ponownie" wystarczy
    aby sprawdzili jak ci poszlo poperzednim razem.
    ja wysylajac maila rownei zpisze cos w podobie "
    " odpowiedzi na ofertę pracy na stanowisko XXX umieszczoną na
    portalu pracuj.pl chcialam Państwu przesłać moją ofertę" i tutaj mozesz
    napisac "chcialbym ponowic moja oferte na stanowsiko..."
    aha, mozesz rowneiz do nich zadwonic i zapytac czy wogole mozesz ponownie
    przechodzic proces rekrutacyjny. duze firmy np p&g, e&y, accenture nie
    pozwalaja podchodzic dwa razy do tych samych testow.
    powodzenia ;)

  • 8. Data: 2005-07-06 14:55:21
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

> [...]
    > przechodzic proces rekrutacyjny. duze firmy np p&g, e&y, accenture nie
    > pozwalaja podchodzic dwa razy do tych samych testow.

    To raczej nie jest tak duża firma. Nie wiem, czy wypada zadzwonić i wprost
    zapytać ...
    A swoją droga, czy to znaczy, że jak ktoś raz aplikował do jednej z tych
    firm, które wymieniłaś i z jakiś powodów po przejściu testów zrezygnował, to
    juz nie ma szans się do tej firmy dostać ?

  • 9. Data: 2005-07-06 15:27:49
    Od: "nica" <n...@W...gazeta.pl>

    podobno do p&g nie ma juz szans, poniewaz oni szukaja ludzi z doswiadczeniem
    co najwyzej dwoletnim. natomiast do accenture, e&y i pewnie wielu innych ma
    szanse, ale nie na ten sam poziom. tzn jesli nie przeszedles testow na
    poziomie dla absowlwentow, mozesz wrocic na posade dla doswiadczonego za
    jakies 1,5-2 lata.
    takie przynajmniej slyszalam opinie.

  • 10. Data: 2005-07-06 19:20:57
    Od: "Krzysztof" <o...@S...poczta.onet.pl>

    > Minęło pół roku i niestety wspólnicy firmy X postanowili się rozejść i
    > rozwiązać firmę.

    Kot, ktory siedzi przy jednej dziurze z głodu umiera.