PracaGrupypl.praca.dyskusje › dwie umowy zlecenie a ZUS

  • 1. Data: 2003-09-27 21:07:32
    Temat: dwie umowy zlecenie a ZUS
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Czesc

    przeczytalem gdzies, ze mając dwie umowy zlecenie w dwóch firmach
    składki ZUS oraz ubezpieczenie zdrowotne płaci się tylko u jednego.
    (zakładając, że nie mam nigdzie umowy o pracę)

    Czy to prawda?

    Jeśli tak, czy ma znaczenie od którego ze zleceń odprowadzam ZUS?

    Bo jeśli nie, naturalne, że warto od tego niższego :)

    Dzieki za pomoc.

    r.

  • 2. Data: 2003-09-29 05:40:57
    Temat: Re: dwie umowy zlecenie a ZUS
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Stało się to Sat, 27 Sep 2003 23:07:32 +0200, gdy Robert Drozd
    <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl> napisał:

> [...]
    >
    >Jeśli tak, czy ma znaczenie od którego ze zleceń odprowadzam ZUS?
    >
    >Bo jeśli nie, naturalne, że warto od tego niższego :)

    tu już sobie sam odpowiadam :)

    umowa zlecenie od której odprowadzamy zus musi być zawarta wcześniej i
    wyższa od minimalnego wynagrodzenia brutto.

    od drugiej umowy odliczane jest tylko ubez. zdrowotne, które i tak
    "chowa się" (bez 0,25%) w kwocie podatku, więc wyglada mi to bardzo
    przyjemnie ;)

    pzdr
    r.