PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pierwsza praca...

  • 1. Data: 2003-09-27 15:03:36
    Temat: Pierwsza praca...
    Od: "/PGP\\" <p...@g...pl>

    Niebawem podpiszę swą pierwszą umowę o pracę. Powiedzcie mi
    niedoświadczonemu na co zwrócić szczególną uwagę?
    Czy jeśli np. pracodawca obiecuje jakiś dodatek do pensji na dojazdy, to
    powinno się to znaleźć w umowie?
    Ile mam czasu po podpisaniu umowy na zgłoszenie tego do Urzędu Pracy
    (obecnie jestem bezrobotnym absolwentem)? A ile na wybranie funduszu
    emerytalnego?
    Jakie badania lekarskie zwykle wykonuje się przy przyjmowaniu do pracy?
    (branża informatyczna)

    Z góry dzięki!

  • 2. Data: 2003-09-28 13:24:31
    Temat: Re: Pierwsza praca...
    Od: "Adaś" <s...@w...pl>

    Do Urzędu pracy biegnij jak najszybciej masz na to 7 dni w innym razie czeka
    na Ciebie 100zł kary! Więc lepiej się nie spóźnić! Pozdrawiam!

  • 3. Data: 2003-09-28 15:28:01
    Od: "BaM" <N...@k...chip.pl>

> [...]
    > emerytalnego?
    > Jakie badania lekarskie zwykle wykonuje się przy przyjmowaniu do pracy?

    Do UP musisz zgłosić w ciągu 5 dni. Wystarczy telefonicznie. Ale liczy się
    od daty rozpoczęcia pracy na umowie. Więc spójrz na tę datę przy podpisaniu
    umowy.
    W umowie musisz zwrócić uwagę na wszystko.
    Czy jest zapisany cały etat, jeśli tak ustaliłeś, miejsce pracy jest ważne,
    bo jak napiszą cała Polska i to podpiszesz wysyłając cię w delegację nie
    muszą ci płacić diety, albo po prostu rzucic cie na drugi koniec kraju bez
    dodatkowych zapłat.
    Ogólnie jeśli masz obiecane dodatki to nic nie znaczy jeśli nie masz tego na
    umowie.
    Oczywiści wtedy wszystko zależy od tego czy pracodawca wywiąże się i jednak
    będzie dodawał do pensji coś extra.
    Także zapis "do xx% premii" nie zobowiązuje do zapłaty tej premii. Bo równie
    dobrze może to być 0% w danym miesiącu.
    Jeśli chodzi o badania to standardowe na posadę informatyka. Dostaniesz
    skierowanie, krew, mocz, lekarz ogólny i coś tam jeszcze, a prześwietlenie
    płuc chyba, ale to w ośrodku ci powiedzą. Nic strasznego.

    Powodzenia w nowej pracy
    BaM