PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak jest z 13tką dla nauczycieli?

  • 51. Data: 2005-02-05 21:47:52
    Temat: Re: do Kynia, co to nie znosi nauczycielskiej rasy
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-02-05, Jotte <t...@W...pl> wrote:
    (..)
    > Wprawdzie w tej sytuacji znajdą się tacy, co będą utyskiwać na poziom
    > szkolnictwa, niezaangażowanie i niskie kwalifikacje nauczycieli, ale w
    > tych okolicznościa można ich spokojnie olać.

    Dotąd zgadzam się w 100%.

    > Tu się mylisz. Nauczyciel jest takim samym podatnikiem, jak każdy inny.

    (hipotetyczna sytuacja sprzed paru lat, bo dzięki Bogu już nie płacę
    podatków w PL):

    .. zatem ja, również jako podatnik (i to wpłacajacy do budżetu nieco
    więcej niż w/w nauczyciel), absolwent dobrej państwowej uczelni,
    również po stypendiach, nagrodach itp. itd. życzę sobie, żeby Państwo
    sfinansowało mi kurs Solaris Advanced System Administration. To
    inwestycja w moją wiedzę, zgodna z kierunkiem wykształcenia. Najlepiej
    zaraz, ale ewentualnie może być na za miesiąc.

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 52. Data: 2005-02-05 22:29:53
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:slrnd0afo8.5eq.muflon@devil.hell.org Daniel Rychcik
    <m...@u...mat.uni.torun.pl> pisze:

    > (hipotetyczna sytuacja sprzed paru lat, bo dzięki Bogu już nie płacę
    > podatków w PL):
    > .. zatem ja, również jako podatnik (i to wpłacajacy do budżetu nieco
    > więcej niż w/w nauczyciel),
    Bez znaczenia. Zarabiasz więcej - płacisz więcej. Jak będziesz zarabiał
    mniej, to zmieni Ci sie zdanie?

    > absolwent dobrej państwowej uczelni,
    > również po stypendiach, nagrodach itp. itd. życzę sobie, żeby Państwo
    > sfinansowało mi kurs Solaris Advanced System Administration.
    Ja też chcę. I Oracle'a potem, a Cisco na deser.
    Co to ma do płacenia podatków?

    Jotte

  • 53. Data: 2005-02-05 22:31:18
    Temat: Re: łączenie etatów i etat przeliczeniowy
    Od: "ata" <m...@p...fm>

    > Dziwne, pierwsze słyszę. To dyrektor zatrudnia nauczyciela jak jest on w
    > szkole potrzebny i nic mu do tego gdzie on jeszcze pracuje. Jakbyś
    > przypadkiem trafiła te przepisy, to bądź tak miła i daj znać, choćby na
    > priva.

    No to ja się odezwę, bo też jestem z RZeszowa. U nas po prostu prezydent
    miasta wtrąca się dyrektorom i jak zauważy, że któryś nauczyciel ma ponad 18
    godz., to nawet w ciągu roku każe mu zabrać te godziny i zatrudnić nowego
    nauczyciela, i to stażystę, bo to najtaniej. To wszystko w ramach
    oszczędności, żeby więcej kasy było na drogi i parkingi w mieście...

  • 54. Data: 2005-02-05 23:07:36
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cu3hni$c2f$1@nemesis.news.tpi.pl ata <m...@p...fm>
    pisze:

> [...]
    > ponad 18 godz., to nawet w ciągu roku każe mu zabrać te godziny i
    > zatrudnić nowego nauczyciela, i to stażystę, bo to najtaniej.
    Czegoś nie rozumiem, przecież nie o nadgodzinach chyba mówimy.
    Jestem zatrudniony (niech będzie, że w Rzeszowie) na etacie w jakiejś
    szkole. Dowiaduję się o możliwości zatrudnienia (powiedzmy - też na etacie,
    chociaż niekoniecznie) w innej szkole. Korzystam z tej możliwości. W efekcie
    jestem zatrudniony w dwóch szkołach, w każdej na cały etat (albo w jednej na
    cały, w drugiej na część, wszystko jedno) i dyrektorowi każdej z nich gó...,
    znaczy guzik do tego gdzie jeszcze pracuję poza jego szkołą.
    Co ma do tego prezydent lub ktokolwiek inny?
    Czy czegoś nie dostrzegam lub nie wiem?

    Jotte

  • 55. Data: 2005-02-05 23:09:26
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-02-04, Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl> wrote:
    > No tak - aspekt wychowawczy szkoly. Zamiast wyciagnac konsekwencje to pani
    > nauczycielka odeszla z zawodu. Super sie widac do tego nadawala.
    Puk puk! To ja! Rzeczywistość! Kyniu, obudź się!

    Jaki, do jasnej anielki, aspekt wychowawczy?! O aspekcie wychowawczym szkoły
    to można było mówić kilkanaście lat temu, za poprzedniego systemu. W tej
    chwili to każdy sobie sterem, żeglarzem, okrętem. Podstawowym miejscem
    wychowania młodego człowieka powinna być rodzina. I to właśnie w domu
    rodzinnym młody człowiek powinien mieć wpojone, że nie należy przychodzić
    po pijaku na lekcje. Szkoła powinna to wychowanie co najwyżej uzupełniać
    a nie zastąpić.

    Zresztą, powiedz mi, konkretnie, jak sobie wyobrażasz działanie wychowawcze
    tej konkretnej nauczycielki, której uczniowie przychodzili pijani na zajęcia.
    Co, według Ciebie, powinna ona zrobić. Konkrety proszę.

    Wiesz, ja rozumiem, że szkoła Cię głęboko skrzywdziła. Ja do swoich szkół
    też miałem sporo zastrzeżeń. Ale zapewniam Cię, że wystarczy choć raz
    stanąć po drugiej stronie biurka, żeby zmienić punkt widzenia.

    Czesiu
    --
    windows jest jak Odie - głupi jak but, cały czas się uśmiecha, a linux jak
    Garfield - może i by coś zrobił, ale trzeba go najpierw do tego zmusić.

  • 56. Data: 2005-02-05 23:12:51
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-02-05, Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl> wrote:
    > Juz raz delikatnie (poprzez cydzyslow) dalem do zrozumienia ze czas zwrocic
    > uwage na to co sie pisze a tu prosze - mamy powtorke. A co do reszty to
    > szkoda klepac bo nijak nie rozumiesz co pisze.
    A może piszesz w sposób mało zrozumiały?

    Czesiu
    --
    Czy jest suchy chleb dla kota?
    /Croolik/

  • 57. Data: 2005-02-05 23:16:33
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-02-04, a...@p...fm <a...@p...fm> wrote:
    > bo mnie pan K. rozdrażnił ;-) ciągle niepotrzebnie wdaję się w dyskusję... :-)
    Porządny program do newsów ma coś takiego jak killfile. Działa znakomicie.
    Polecam :)

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Święta mogą być Twoje! Pakiet podstawowy już od 9,99 (bez karpia i choinki)
    /yacoob/

  • 58. Data: 2005-02-05 23:26:30
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-02-05, 'madzik' <m...@t...beztego.com> wrote:
    > Tak, wiem, osoby pracujące w prywatnych spółkach, mające do czynienia z
    > klientami, też mogą mieć ciężke życie, bo klienci potrafi być równie
    > uciązliwi jak uczniowie.
    Z tą różnicą, że obowiązku obsługiwania klienta nie ma. I, choć nie
    publikują plakatów z podobiznami, funkcjonują listy pt. "tych klientów
    nie obsługujemy". Obowiązek edukacji jest.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    But love was blind, they said, love was crazy --- love didn't
    have any heart, and so it ripped out your own.

  • 59. Data: 2005-02-06 03:02:12
    Od: Domin <d...@o...pl>

    On Sun, 6 Feb 2005 00:07:36 +0100, "Jotte" <t...@W...pl> wrote:

> [...]
    >znaczy guzik do tego gdzie jeszcze pracuję poza jego szkołą.
    >Co ma do tego prezydent lub ktokolwiek inny?

    Moze sie myle ale chyba przepis jest taki ze on nie moze tego miec w
    jednej szkole (bo tak to tej pory bywalo) a rozlozone pomiedzy dwie
    szkoly to juz moze byc inaczej.
    Pozdrawiam
    Domin

  • 60. Data: 2005-02-06 08:27:59
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-02-05, Jotte <t...@W...pl> wrote:
    (..)

    To Ty zacząłeś :) Doklejam kontekst:

    > Ja też chcę. I Oracle'a potem, a Cisco na deser.
    > Co to ma do płacenia podatków?

    Np. to, że nauczyciel (w państwowej szkole) jest z nich opłacany?

    Daniel